Mikä mulla on?? :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Neiti 23v
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Neiti 23v

Vieras
Nyt noin reilu viikon verran on puristanut/painanut ylävatsaan. Ihan siis rintojen alle. Olen venytellyt etupuolta ja myös selkää, mutta ei tunnu auttavan. Joskus on hyvä olla, mutta esim eilen illalla menin ajoissa nukkumaan, koska painoi niin paljon, etten enää kestänyt. Joskus myös oksettaa, saattaa tulla oksennus ihan yhtäkkiä ilman mitään syytä. Joskus on myös todella huono olo, mutta oksennusta ei tule. Maha pömpöttää jatkuvasti. Hirveä väsymys tuntuu olevan läsnä jatkuvasti. Lääkäriinkö?

Liika ruoka voi olla mahdollista, varsinkin tullut viime aikoina syötyä jatkuvasti. Olen lukenut jopa että raskaana ollessa voisi ylävatsaa painaa, pitääkö edes paikkaansa? Tosin viimeiset kk olivat alle 3vk sitten.

Mulla samaa vaivaa, mut todella kova kipu tossa pallean kohdalla. Puristavaa aaltomaista kipua. Eilen jouduin illalla päivystykseen menemään, ,kun kivut yltyi niin pahoiksi, etten voinut edes istua. Supistusmaista, aaltoilevaa kipua, polttaa keskelle rintaa ylös. Mulla otettiin kasa verikokeita ja ultraan lähete. Huomenna kuulen tuomioni. Lääkäri epäili sappea, mutta mulla jo mielessä haimatulehdus tai maksajuttuja... onko kenellekään vastaavaa ollut. Tää kipu on nyt jo 4 päivää

Närästykseltä tuo minusta kuulostaa tuo eka viesti. Se voi olla tosi pahan tuntuista. Lääkärikin taisi olla sitten samaa mieltä :) Eli vaaleat viljatuotteet vähemmällle, samoin sokeripitoiset, ja rasvassa paistetut.

Toivotaan että helpottaa.

Juu tais olla tosiaan vaan närästystä :) Olo nyt helpompi. Tein ruuaksi salaattia. Pelottaa silti kokoajan että kohta iskee se tunne. Kipu ei ollut iskevää kipua vaan tuntu että ylävatsan päällä painaisi joku. Sain lääkettä ja sen pääsen huomenna hakemaan :) Tämä ilta (jos iskee) niin täytyy vielä kestää!

Yhteistyössä