Mikä mulla on?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Huolestunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Huolestunut

Vieras
Mulla on oikea kainalo ollut nyt monta viikkoa todella kipeä ja kävin viikko sitten lekurissa joka tunnusteli ja sanoi että ei mitään ja kotiin.Labra-arvot oli ok.Mutta se kipu ja tunne että aivan kun siellä olisi jotain ja kun tunnustelee ei ole mitään ihmeellistä tai ei tunnu muuta kun sitä kipua.Viime torstaina meni sitten mulla koko oikea puoli ihan jumiin niskoista asti.Toinen mikä pistää miettimään on se että en jaksa pitää edes minuttia käsiä ylhäällä kun ne puutuu.Onko kellään ollut samanlaista?

hermopinne/paha niskajumi/välilevyongelma tms, mene neurologille tai fysiatrille, saat lähetteen MRI-kuvaukseen. jos rahaa ei ole yksityiseen, mee arvauskeskukseen, niin laittavat sieltä eteenpäin

Alkuperäinen kirjoittaja jsdk:
hermopinne/paha niskajumi/välilevyongelma tms, mene neurologille tai fysiatrille, saat lähetteen MRI-kuvaukseen. jos rahaa ei ole yksityiseen, mee arvauskeskukseen, niin laittavat sieltä eteenpäin

siis itsellä kaularangan pinne aiheutti juuri kipua kainalon alueella ja voimattomuutta kädessä

Mulla on tehty 10v aikana 3 kertaa jo mammo mut mitään ei ole löytynyt vaikka samoja oireita on ollut aikaisemminkin mutta ei näin pahoina oireina.Arvauskeskuksessa ne sanoi vain että ei mitään ja heippa. Mulla on todella kyhmyiset rinnat ja vaikka niitä kuinka kopeloi ei sieltä ole löytynyt mitään ihmeellistä tai poikkeavaa.Mietin sitten että kun mulla on todellakin niskasata alaselkään paikat jumissa niin voisko siitä johtua,mut miksi kainalo siitä turpoisi aika ajoin ja olisi kipeä.Imusolmukkeetkin olen tuntenut että turvonneet mutta jostain sekin kai kertoo kun ja jos ne turpoaa niin usein.Ja se kipu on kyllä ihan kauheaa.

Höh, vastasin tähän mutta kommentti hävis johonkin.

Mutta siis miulla on ollu kans tollasta muutamaan otteeseen, ja teki tosi kipeetä. Lääkärin painelun jälkeen se oli vielä entistä kipeempi. Tuntu koko ajan siltä, että kainalossa on joku patti, mutta en ite löytäny sieltä mitään, eikä lääkärikään löytäny. Ilmeisesti joku lihas oli tulehtunut, itestään se meni ohi sitten ajan kanssa.

Kuulostaa siltä, että siulla on myös pahasti jumissa lihakset. Käy vielä uudestaan lääkärissä.

Alkuperäinen kirjoittaja mri :

siis itsellä kaularangan pinne aiheutti juuri kipua kainalon alueella ja voimattomuutta kädessä

Mikä tämä on ja miten sitä hoidetaan tai todetaan?

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Höh, vastasin tähän mutta kommentti hävis johonkin.

Mutta siis miulla on ollu kans tollasta muutamaan otteeseen, ja teki tosi kipeetä. Lääkärin painelun jälkeen se oli vielä entistä kipeempi. Tuntu koko ajan siltä, että kainalossa on joku patti, mutta en ite löytäny sieltä mitään, eikä lääkärikään löytäny. Ilmeisesti joku lihas oli tulehtunut, itestään se meni ohi sitten ajan kanssa.

Kuulostaa siltä, että siulla on myös pahasti jumissa lihakset. Käy vielä uudestaan lääkärissä.

Tuollainen tunne se mullakin on että aivan kun olisi tennispallo kainalossa mutta sitten ei ole mitään kuitenkaan.Olen ihan huolesta sairaana kun miettii kaikkea mitä voisi olla ja aina sitä pelkää pahinta.

Olen käynyt aikanaan fysikaalisessa 15 kertaa mutta ne sanoi että ei ne ota mua sinne enään kun tavallaan ei mitään apua ollut.

Alkuperäinen kirjoittaja Huolestunut:
Tuollainen tunne se mullakin on että aivan kun olisi tennispallo kainalossa mutta sitten ei ole mitään kuitenkaan.Olen ihan huolesta sairaana kun miettii kaikkea mitä voisi olla ja aina sitä pelkää pahinta.

Olen käynyt aikanaan fysikaalisessa 15 kertaa mutta ne sanoi että ei ne ota mua sinne enään kun tavallaan ei mitään apua ollut.

Joo, just siltä se tuntu! Miulla oli kaks kertaa vuoden sisällä tuo, ja kävin näyttämässä kainaloa gynelle, mutta eihän siinä mitään näkyny eikä tuntunu. Paitsi minä tietysti tunsin kipua :( Gyne oli sitä mieltä että kipu johtuu lihaksesta, mutta että jos ei se tuntemus häviä parin kuukauden sisällä niin sitten kannattaa vielä katsoa ultralla.

Onneks kipu hävis eikä ainakaan nyt oo muutamaan vuoteen vaivannut *koputtaa puuta*

pahimmassa tapauksessa leikkaushoito, mutta mulla on onneksi auttanut kipulääkitys ja niskajumppa ja fysikaalinen hoito. huvittavaa kyllä, mulla myös on paha mastopatia! Joskus mulla vihloo ihan rintaakin samoin kuin kainaloa -mut rankaongelmista kipu mulla johtuu, oon joutunut toteamaan sen kun fys.hoidon ja rankakäsittelyn jälkeen kipu on juuri sitä samaa kainalo/rintakipua.käsien puutuminen jatkuu, mut voimat on taas takasin:) ehkäpä sulla on samanlaista vaivaa, ei vaarallista mutta vittumaista ja kroonista... tsemppiä ja kaikkea hyvää!

Alkuperäinen kirjoittaja sama:

pahimmassa tapauksessa leikkaushoito, mutta mulla on onneksi auttanut kipulääkitys ja niskajumppa ja fysikaalinen hoito. huvittavaa kyllä, mulla myös on paha mastopatia! Joskus mulla vihloo ihan rintaakin samoin kuin kainaloa -mut rankaongelmista kipu mulla johtuu, oon joutunut toteamaan sen kun fys.hoidon ja rankakäsittelyn jälkeen kipu on juuri sitä samaa kainalo/rintakipua.käsien puutuminen jatkuu, mut voimat on taas takasin:) ehkäpä sulla on samanlaista vaivaa, ei vaarallista mutta vittumaista ja kroonista... tsemppiä ja kaikkea hyvää!

Minä vielä kyselen =) Miten sulla tuo todettiin että on pinne?Mitä mä voisin lekurissa ehdottaa että saadaan tuo selville jos on mullakin.Parempi kai se tuo olisi kun esim syöpä =( Pelottaa kun tädillä on todettu jokunen aika sitten rintasyöpä ja toinen rinta jopa poistettu kokonaan ja siksi olen ihan paniikissa että onko mullakin.

Yhteistyössä