Mikä mulla on?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja väsynyt tähän...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

väsynyt tähän...

Vieras
Eli mulla on ollut todella pitkään ongelmia vatsan kanssa. Joko ummettaa tai sitten vatsa on aivan sekaisin ja on huono olo. Normaalia vatsan toimintaa tosi harvoin.

Tää oikeesti häiritsee mun elämää, kun niin usein vatsa sekaisin, niin ei uskalla mihinkään lähteä :(

Yritin terveyskeskuksesta saada aikaa, mutta kun ei ole akuutti ongelma, niin kesän jälkeen...

Voiko raskaus/synnytys vielä vaikuttaa? lapsi nyt vajaa vuoden. Mietin myös näitä aktivia- jugurtteja, mutta kun en tiiä että auttaako ne vaan kovaan vatsaan? koska enempi se löysä-vatsa on ongelma.

voiko olla esim. ärtynyt paksusuoli? ei pitäisi olla mikään allergia, keliakia tms. kun olen pitänyt paastoa eri tuotteista, mutta vaikutusta ei ole ollut.

kiitos jos joku jaksoi lukea!

Alkuperäinen kirjoittaja rew:
Kokeile alkuun maitohappobakteereja kuurina. Sokerin ja vaalean viljan välttäminen auttaa joillekin.

tuo on hyvä neuvo. maitoa/laktoosiakin on hyvä välttää vaikka sitäkin olis jo kokeillu.
ja otat sen ajan terveyskeskukseen ja jonotat sitä. ja jos olo kesän kuluessa vaan jatkuu vaikeana, soitat sinne ja sanot että akuutti tilanne, aika tänne ja heti. kyllä sitä vastaanottotyyppiä voi vähän huijatakin jos se on nihkeä ja koet sen ajan todella tarttevasi :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja väsynyt tähän...:
Eli mulla on ollut todella pitkään ongelmia vatsan kanssa. Joko ummettaa tai sitten vatsa on aivan sekaisin ja on huono olo. Normaalia vatsan toimintaa tosi harvoin.

Tää oikeesti häiritsee mun elämää, kun niin usein vatsa sekaisin, niin ei uskalla mihinkään lähteä :(

Yritin terveyskeskuksesta saada aikaa, mutta kun ei ole akuutti ongelma, niin kesän jälkeen...

Voiko raskaus/synnytys vielä vaikuttaa? lapsi nyt vajaa vuoden. Mietin myös näitä aktivia- jugurtteja, mutta kun en tiiä että auttaako ne vaan kovaan vatsaan? koska enempi se löysä-vatsa on ongelma.

voiko olla esim. ärtynyt paksusuoli? ei pitäisi olla mikään allergia, keliakia tms. kun olen pitänyt paastoa eri tuotteista, mutta vaikutusta ei ole ollut.

kiitos jos joku jaksoi lukea!

Missä ihmeessä sä asut jos tk:een ei pääse kuin kesän jälkeen?? Jai kai nyt voit sanoa,että vaiva pahenee koko ajan niin saat akuuttiajan! Mä pääsin viikon kuluttua omalääkärille - ei ollu akuuttiasia. Vaivasi voisi olla vaikka ärtynyt paksusuoli kun välillä ripulia ja välillä ummettaa. Pidä vähän kirjaa mitkä asiat vaikuttaa vatsaasi että osaat lääkärille kertoa.

kiitos vastauksista :)

täytyy vielä kokeilla järjestelmällisesti noita diettejä ja ostaa niitä maitohappobakteereja.

pk-seudulla asutaan ja kuulemma jonot on nyt nämä... kun alkaa lomat ja kaikki :/ mutta täytyy varmaan soitella uudelleen ja vaatia aika aiemmin.

Oletko varma ettei ole keliakia? Ei se ole niin yksinkertaista testata sitä itse, pitää pitkän aikaa syödä täysin gluteenitonta ruokaa että eron voi huomata. Lisäksi keliaakikoilla on usein laktoosi-intoleranssi.