Mikä mulla on?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ei tää luulotautikaan ole?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Ei tää luulotautikaan ole?

Vieras
Olen tälläkin viikolla jo epäillyt sairastavani syöpää : melanoomaa, leukemiaa, aivokasvainta lisäksi reumaa ja nyt ihan uutena HIViä!
Nämä epäilykset ovat täysin perusteettomia. Olis helpompi ymmärtää itseänikin jos saisin itselleni selitettyä että pelot ovat vain omaa mielikuvituksen tuotetta eikä oikeasti mitään mikä olisi järjen kanssa tekemisissä. Niin. Sillähän se pelko aina lähtisi jos menisi lääkäriin selvittämään asiaa (esim. aivokasvainta mangneettikuvauksella) mutta en mä voi joka viikko, jopa useammin käydä lääkärissäkään. Pelko on tosi voimakas.
Ja myös lapsista pelkään aina millon mitäkin. Samoja sairauksia esim. ja paljon muuta.
Ehkä tää on jotain menetyksen/sairauden pelkoa? Kaikki on nyt hyvin niin pelkään että jotain tulee/sattuu?

Olen ollut kotona lasten kanssa jo muutaman vuoden ja kun alan epäilemään jotain sairautta alan myös lukemaan siitä. Nyt mulle vaan riitti kun alan jo mieheltä tivaa että eihän sulla ole hiviä eihän...enhän ole saanut sulta tartuntaa! :(

Alkuperäinen kirjoittaja JoosepinÄiti:
sä oot masentunut.

tuli mullekin mieleen. anopilla on diagnosoitu keskivaikea masennus psykoottisilla oireilla ja se kuvittelee sairastavansa millon mitäkin. sillä erotuksella suhun, että anoppi ei itse ymmärrä omien "sairauksiensa" mahdottomuutta kuten sinä, vaan käyttää ambulanssia taksikyytinä sairaalaan aina kun sattuu jostain kohdasta nipistämään.

Alkuperäinen kirjoittaja PahaSilmä:
Mene ihmeessä juttelemaan lääkärille. Voi olla, että jokin on vialla. Pelkäät, mutta se on nyt jotain pinnan alla, koska pelkäät ihan hassuja asioita.

ai meinaatko että mulla olis oikeesti jotain sairauksia?
olen tosi terve ollut että en epäile että jotain olisi. vai meinaatko että mun pinnan alla on jotain vialla?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mene ihmeessä juttelemaan lääkärille. Voi olla, että jokin on vialla. Pelkäät, mutta se on nyt jotain pinnan alla, koska pelkäät ihan hassuja asioita.

olen tosi terve ollut että en epäile että jotain olisi. vai meinaatko että mun pinnan alla on jotain vialla?

EI EI EI, vaan sinulla on turvaton olo, joka johtuu??? Jostain. Sitä voisit pohtia jonkun ammattiauttajan kanssa. Ehkä lapsena sinua pelotti jokin?

Olen ollut kotona lasten kanssa jo muutaman vuoden ja kun alan epäilemään jotain sairautta alan myös lukemaan siitä. Nyt mulle vaan riitti kun alan jo mieheltä tivaa että eihän sulla ole hiviä eihän...enhän ole saanut sulta tartuntaa! :(

joo,ymmärrän.Sun pitäis vaan päästä jonnekin esim.töihin tai viihtelle sä unohdat kaikki asiat pikkuhilja,ei se ole epänormaalia,nykyään kirjoitetaan niin paljon ja kun äiti on kotona pienten lapsien kanssa hän on niin herkillä,on normaalia masentua!Yrittä nyt mennä jonnekin jos tunttu että pää ei kestää,voit mennä puhumaan lääkärille =) :hug:

EI EI EI, vaan sinulla on turvaton olo, joka johtuu??? Jostain. Sitä voisit pohtia jonkun ammattiauttajan kanssa. Ehkä lapsena sinua pelotti jokin?
¨
tää oikeestaan alko kun lapsen kanssa oli sairaalassa tutkimuksia yhden mahdollisen sairauden tiimoilta. lapsuuskin oli vähän :( olen käynyt ammattiauttajalla mutta se ahdisti mua liikaa koska pelkäsin että alan itkee sielä

Alkuperäinen kirjoittaja hoitsu-x:
mene psykologille juttelemaan..

olen ollutkin mutta en uskalla enkä osaa puhua näistä sielä. mun yleisestä ahdistuksesta ollaan puhuttu. nää kuulostaa niin järjettömiltä etten kehtaa sielä puhua.
miks ei?Pitäisikö kaikille olla ihan tervee?Meillä kaikilla on jotain psykologi on sen varten että hoita mieli,hammaslääri on sen varten että hoita hampaita!Jos tunttu ettei pää kestä enää,menee ihmessä puhumaan se helpota tai tee jotain,kun kotona kaikilla voi tulla ihan mitä vaan päähään,sä vaan jouduit pelko kierteseen =) :hug:

Yhteistyössä