Mikä mulla on?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja meitsi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

meitsi

Vieras
Kun tuntuu, ettei saa henkeä. Joutuu vetämään oikein syvään eikä siltikään saa sitä "oikein". Mitenköhän selittäisin tämän tunteen... Jotenkin niin, ettei keuhkot täyty kunnolla ja sitten pitää haukotellen yrittää vetää loppuun asti. Kun tuo iskee, tuntuu, että jäsenet puutuu ja silmissä alkaa sumentua ja olo tulee epätodelliseksi. Saattaa kestää yli tunninkin tuollainen "kohtaus". Olen puhunut kerran lääkärillekin, mutta kun juuri sillä hetkellä ei ollut tuollainen tilanne päällä niin eihän se osannut mitään sanoa. Pisti puhaltamaan johonkin laitteeseen vaikka yritin sanoa, että sillä hetkellä henki kyllä kulkee aivan normaalisti.

En oikein usko, että olisi paniikkikohtaus. Seuraan läheltä rakkaan ystäväni paniikkikohtauksia, eikä ainakaan hänen oireisiinsa sovi tämä. Stressiä kyllä on ja paljon, joten se sopisi kuvioon. Oletko "vierailija" löytänyt apua tuohon stressistä aiheutuvaan hengitysvaikeuteen?

Alkuperäinen kirjoittaja meitsi:
En oikein usko, että olisi paniikkikohtaus. Seuraan läheltä rakkaan ystäväni paniikkikohtauksia, eikä ainakaan hänen oireisiinsa sovi tämä. Stressiä kyllä on ja paljon, joten se sopisi kuvioon. Oletko "vierailija" löytänyt apua tuohon stressistä aiheutuvaan hengitysvaikeuteen?

Mulla se on mennyt itekseen ohi aina jossain vaiheessa enkä ole siihen hakenut apua. Yritän tietty välttää suurempia stressitekijöitä, mutta aina se ei ole mahdollista. Rauhallinen hengitys (paperipussiin) voi myös auttaa.

Kyllä tämä ohitse menee aikanansa, mutta kun tuo iskee niin silloin alan miettiä, miten toimin jos nyt ei menekään ohitse ja lopulta hengitykseni pysähtyy kokonaan (taidan jonkin verran pelätä noita kohtauksia ja siitä aiheutuvaa kuolemanpelkoa). Alkaa jo hiukan haittaamaan nämä kohtaukset, kun tulee niin tiheään.

Kyllä tämä ohitse menee aikanansa, mutta kun tuo iskee niin silloin alan miettiä, miten toimin jos nyt ei menekään ohitse ja lopulta hengitykseni pysähtyy kokonaan (taidan jonkin verran pelätä noita kohtauksia ja siitä aiheutuvaa kuolemanpelkoa). Alkaa jo hiukan haittaamaan nämä kohtaukset, kun tulee niin tiheään.

Ehkä kannattaa vielä puhua lääkärin kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Niin kai se pitäisi. Tuntuu vaan jotenkin tyhmältä tällaisen kanssa mennä lekurille, kun taitaa syy olla tuolla pään sisässä enkä ole kuolemaisillani (oikeasti).

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Niin kai se pitäisi. Tuntuu vaan jotenkin tyhmältä tällaisen kanssa mennä lekurille, kun taitaa syy olla tuolla pään sisässä enkä ole kuolemaisillani (oikeasti).

No se on vaiva siinä missä muutkin ja sellainen joka vaikuttaa elämääsi ja olet huolissasi siitä joten rohkeasti vain yhteys lääkäriin.

VAikuttasi ihan vaan stressikohtaukselta. Itselläni myös ollut ns. hengen ahdistusta yms oireita. Kävin lääkärissä, epäiltiin astmaa( siis on astmadiagnoosi aikaisemmin) ei sitä, ei itseasiassa astmaa oleenkaanole mulla lääkärin mielestä,hyvä niin. Kävin myös sydänfilmissä ei mitään ja rtg keuhkoista otettiin, mut ei siinäkään mitään. Monia verikokeitakin otettiin, mutta kaikki puhtaita, lopuksi totesi sen johtuvan stressistä. Nyt oireita ei ole ollut, kun ei ole ollut niin paljon stressiä. Pitää vaan relata...niin kun se nyt aina onnistuis. :)

RouvaParkula; luulen, että sillä puhallushommalla juuri testattiin, onko astmaa, mutta terve olin sen mukaan. Taidanpa luokitella itseni stressisairaaksi. Jospa se tästä helpottaa, kun stressitekijät saan joskus kuriin.

RouvaParkula; luulen, että sillä puhallushommalla juuri testattiin, onko astmaa, mutta terve olin sen mukaan. Taidanpa luokitella itseni stressisairaaksi. Jospa se tästä helpottaa, kun stressitekijät saan joskus kuriin.

Eli olet ollut testeissä. Mutta entäs mahdolliset allergiset kohtaukset tai muut. Ei tämän palstan mukaan voi diagnooseja itsestään tehdä. Uudelleen lääkäriin kannattaisi mennä, ihan oikeasti ja painottaa heitä tutkimaan mistä on kyse. Sitten kun tiedät mikä todella on vikana, pystyt sitä hoitamaan.

Yhteistyössä