Mikä mun miehellä voi olla? Myyräkuume?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja woeir
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
W

woeir

Vieras
Kuume huidellut 39 asteen ja normaalilämmön välillä viitisen päivää. Ripuliakin hällä oli muutamana päivänä. Mitään hengitystieoireita ei ole, esimerkiksi nuhaa tai yskää. Päätä ja alaselkää hänellä särkee, eikä Panadol hot tms. laske kuumetta kovinkaan tehokkaasti. Kukaan muu perheestämme (viisihenkinen perhe) ei ole sairastunut. Lääkärissä mies kävi tänään ja lekurikin oli ymmällään. Verikoearvot olivat muuten ok, serppi taisi olla vähän koholla. Lekuri soittelee huomenaamulla uudelleen tiedustellakseen miehen vointia. Ja siis mun mies ei ole viiteen vuoteen käynyt lekurissa, pienen flunssan tai vatsataudin voi sairastaa kerran vuodessa, mutta nyt hän on totaalisen kuutamolla. Aivan puhki, makaa joko sängyssä tai nuokkuu zombien näköisenä keittiön pöydän äärellä. Juo kyllä, mutta ei syö juuri mitään.

Mulle itselleni tuli mieleen tässä myyräkuume. Mies kun on työnsä takia metsässä päivät pitkät. Lisäksi rakennamme tällä hetkellä ja meillä on hehtaarin tontillamme myös puuvaja, jossa voisi kuvitella myyrienkin viihtyvän. Mahtaisikohan lääkäri kaiken ylläolevan perusteella suostua otattamaan myyräkuumeen vasta-aineet?

kyllähän noi oireet voisi viitata myyräkuumeeseen.. varsinkin tuon alaselkäkivun perusteella luulisi, että pääsisi verikokeeseen. Kannattaahan sitä kysyä lääkäriltä kun soittelee? Jos vielä vihjasee, että työssä mahdollinen altistuminen.
Mä epäilin joskus kanssa mun miehellä myyräkuumetta (oli tehnyt paljon pihahommia ja tyhjennellyt ulkovarastoa muutama viikko aiemmin), oireet oli aika samankaltaiset, mutta tauti meni lopulta reilussa viikossa ohitse ja jäi vähän mysteeriksi sitten, että mikä oli.

Itse myyräkuumeen sairastaneena pari vuotta sitten. Kuvaamasi oireet voivat hyvinkin viitata myyräkuumeeseen, voi muuten olla vakava sairaus jos menee pahaksi. Kannattee olla huolella et pääsee nesteytykseen, jos on myyräkuumeesta kyse.

Itsellä nousi kuume tosi nopeasti korkeaksi ja kaikki paikat oli kipeät. Ei kyllä ylhäällä pystynyt olemaan eikä mitkään särkylääkkeet tehonnut. Muistan sairasaikana miettineeni ettei synnytyskään ollut yhtä paha kuin tuo myyräkuume. Itse en tautia osannut epäillä vaan pakko oli mennä päivystykseen et sai saikkua ja siel ottivat sitten viikonlopun sairastelun jälkeen verikokeet ja myyräkuumehan se oli. Muutama päivänä käin nesteytyksessä, muuta hoitokeinoahan ei ole. Nestetytys on munuaisten kannalta tosi tärkeä. Samalla paikkanulla eräs henkilö joutuu työkyvyttömyys eläkkeelle, sairasti niin pahan myyräkuumen :(.

Kiitti vastauksista. Mies joutui tänään sairaalaan. Vielä ei ole varmistunut, onko kyseessä myyräkuume vai mitä. Kuume vaan jatkaa sahaamistaan, päänsärky on jatkuvaa, virtsassa valkuaiset plussalla ja verihiutaleita on liian vähän normaaliin verrattuna. On otettu keuhkokuvia ja ilmeisesti veriviljelykin tekeillä.

Orpo olo ja vähän pelottaakin. Toivottavasti ei ole mitään vakavaa.

Kiitti vastauksista. Mies joutui tänään sairaalaan. Vielä ei ole varmistunut, onko kyseessä myyräkuume vai mitä. Kuume vaan jatkaa sahaamistaan, päänsärky on jatkuvaa, virtsassa valkuaiset plussalla ja verihiutaleita on liian vähän normaaliin verrattuna. On otettu keuhkokuvia ja ilmeisesti veriviljelykin tekeillä.

Orpo olo ja vähän pelottaakin. Toivottavasti ei ole mitään vakavaa.

Piti siis nikkinä olla aapee...oon vähän sekaisin.

Yhteistyössä