Mikä mun on? Pari päivää ollut hermot kireällä, nyt alkoi itkettää (älä lue jos ei kiinnosta mun jutut )

Scarlett O Harava

Tunnettu jäsen
17.08.2004
61 304
187
63
Aivan kyyneleet valuu.

Voisko tämä johtua siitä tulevasta leikkauksesta? Kun olen mä sitä miettinyt, että kuinka mä toivun, kuinka mä pärjään kotona. Koska olen siinä kunnossa, että voin ottaa likan tänne oikeen kunnolla eikä vain vaikka kyläilemään isänsä kanssa.

Mulle laitetaan siis torstaina toiseen lonkkaan tekonivel ja se tietysti vaatii toipumisaikaa. Moni multa on kysynyt, että kauanko kestää toipua, mutta kun en mä tiedä... :snotty: :( Kyllä mäkin haluaasin tietää, että koska voin kävellä taas kunnolla, kun mulla alkaa syksyllä koulu ja töihin haluaisin palata mahdollisimman pian.

Tähän kaiken päälle sitten vielä erimielisyys oman äidin kanssa. Ihmisen kanssa joka on aina tukenut mua ja nyt näin tärkiän asian tullessa ollaan jonkinlaisissa riidoissa. :| Mietin, että saadaanko sovittua ennen leikkausta.

Sori, kun avauduin. :ashamed:

Onko erimielisyydet äidin kanssa niin rankkoja, ettei voisi sopia ennen leikkausta? sanoa, että äiti mä tarvitsen sua? Paljon tsemppiä leikkaukseen ja älä välitä ton toisen ketjun kohtuuttomista kommenteista! :hug:

Tietysti johtuu, hassu... :hug:

Onhan tuossa hermoilemista enemmän ja vähemmän, tietysti se raastaa mieltä. Leikkauksesta nyt on mahdoton sanoa miten nopeasti toipuminen tapahtuu, tietysti toivo ylhäällä että mahdollisimman pian. Mutta oikeasti, se mikä helpottaisi olisi että saisit sovittua äitisi kanssa. Oli erimielisyys sitten mistä asiasta tahansa johtuva, hän varmasti ymmärtää mikä sinua rassaa.

stressaat ja jännität tulevaa leikkausta :hug: mä olin aivan hysteerinen viikon kun odotin sektiopäivää pelotti ihan hirveästi itkin koko ajan varsinkin paria päivää ennen leikkausta

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja kop:
mun äidillä kesti parantua noin 3 kk, 6kk oli sairaslomalla.ikää 62v

Kauanko kesti, että käveli yhden kepin kanssa? Mä en haluaisi noin kauaa olla sairaslomalla. :ashamed:

Oisko menny joku 6 vkoa...mut huomioi ikä. Uskon että nuorempi parantuu nopeammin.Leikkaus tehtiin selkäydinpuudutuksessa,kesti 4 tuntia ja oli ollut "Hyvä" kokemus. Kivut toki oli aika suuret kun kipupumppu otettiin pois. Leikkauksesta nyt vuosi ja lonkka on kuin unelma, semppiä sinullekkin, kestät sen kyllä ja paranet pian kunhan pid't "pään kylmänä" ja teet ohjeiden mukaan kuntoutuksen!

Eikö se terveys ole tärkein,eikä alkava koulu ?Vietät tyttösi kanssa nyt laatuaikaa ennen leikkausta niin ero ei tunnu niin pitkältä ja kurjalta.Kyllä noin nuori siitä paranee nopeasti,kun yli 70 vuotiaatki=)Tsemppiä

Alkuperäinen kirjoittaja Lintsi85:
Onko erimielisyydet äidin kanssa niin rankkoja, ettei voisi sopia ennen leikkausta? sanoa, että äiti mä tarvitsen sua? Paljon tsemppiä leikkaukseen ja älä välitä ton toisen ketjun kohtuuttomista kommenteista! :hug:

No mä en ainakaan ota yhteyttä, saa äiti ottaa jos haluaa. Mua vituttaa tuollaanen aikuusen asioihin puuttuminen.

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
mun äidillä kesti parantua noin 3 kk, 6kk oli sairaslomalla.ikää 62v

Kauanko kesti, että käveli yhden kepin kanssa? Mä en haluaisi noin kauaa olla sairaslomalla. :ashamed:

Oisko menny joku 6 vkoa...mut huomioi ikä. Uskon että nuorempi parantuu nopeammin.Leikkaus tehtiin selkäydinpuudutuksessa,kesti 4 tuntia ja oli ollut "Hyvä" kokemus. Kivut toki oli aika suuret kun kipupumppu otettiin pois. Leikkauksesta nyt vuosi ja lonkka on kuin unelma, semppiä sinullekkin, kestät sen kyllä ja paranet pian kunhan pid't "pään kylmänä" ja teet ohjeiden mukaan kuntoutuksen!

Joo sen tiedän, että tehdään puudutuksessa. Mulle ei sitä vain kerrottu sairaalassa vaan luin sen myöhemmin niistä papereista mitä annettiin. Mä oikiasti järkytyin siitä, että mua ei nukuteta. Olin koko ajan ajatellut, että mut nukutetaan. Mutta siinä kuulemma saa niin hyvin rauhoottavia, että nukahtaa. Silti jotenkin kammoksuttaa...

Meidän naapurillemme laitettiin tekonivel toiseen lonkkaan, ja hän parani todella nopeasti. Muistaakseni oli sairaalassa viikon verran, ja heti kotiuduttuaan teki pieniä lenkkejä kahden kepin kanssa. Ei mennyt kauan kuin oli vain yksi keppi. Ja tämä oli rapakuntoinen, jonkin verran ylipainoinen nelikymppinen mies.

Kyllä sinä nopeasti toivut :flower:

Varmasti on jännitystä. Itselläni mieltä askarruttavat ja jännittävät asiat nostavat vedet silmiin hyvin helposti. Saatan pillahtaa iykuun ihan pienistä asioista, asioista jotka "normaalioloissa" eivät aiheuttaisi olankohautusta kummempaa reaktiota. Ja jos kuitenkin ottaisit yhteyttä äitiin...

Tsemppiä Sinulle kovasti leikkaukseen ja mahdollisimman nopeaa toipumista.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Netissä luki, et 6-12 viikkoa kestää toipuminen ja 3 kuukautta tekoniveltä pitää varoa.

No kiva...jos aloitan lähihoitajapuolella koulussa niin ensimmäinen työharjoittelu on loka-marraskuussa. :| Joo tiedän, että pitäisi ajatella nyt vain terveyttä, mutta mä niin haluaisin aloittaa hoitoalan koulutuksen!

Alkuperäinen kirjoittaja Jellonainen:
Meidän naapurillemme laitettiin tekonivel toiseen lonkkaan, ja hän parani todella nopeasti. Muistaakseni oli sairaalassa viikon verran, ja heti kotiuduttuaan teki pieniä lenkkejä kahden kepin kanssa. Ei mennyt kauan kuin oli vain yksi keppi. Ja tämä oli rapakuntoinen, jonkin verran ylipainoinen nelikymppinen mies.

Kyllä sinä nopeasti toivut :flower:

No kaverin isä heitti parin viikon jälkeen kepit kokonaan pois....kyseessä yli 50v. mies mutta hänellä oli ihan hyvä pohjakunto.

Yhteistyössä