Mikä mun on? Pari päivää ollut hermot kireällä, nyt alkoi itkettää (älä lue jos ei kiinnosta mun jutut )

Kyllä kaikki hyvin menee,älä turhaan stressaa.Hyvä kuntohan sullakin on ja ikä iso plussa.Mutta hoida ittes kunnolla kuntoon ja mieti sit vasta opiskeluja..ettei vain terveyden kans tuu takapakkia myöhemmi.

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja Lintsi85:
Onko erimielisyydet äidin kanssa niin rankkoja, ettei voisi sopia ennen leikkausta? sanoa, että äiti mä tarvitsen sua? Paljon tsemppiä leikkaukseen ja älä välitä ton toisen ketjun kohtuuttomista kommenteista! :hug:

No mä en ainakaan ota yhteyttä, saa äiti ottaa jos haluaa. Mua vituttaa tuollaanen aikuusen asioihin puuttuminen.

vinku vinku. jos sä haluat korjata välis äitiis, niin kannattais "nöyrtyä" ja ottaa se eka askel. mitä pitempään riita kestää sitä vaikeampi sitä on paikata. äitis on kuitenkin ollut sulle tukena ja paljon auttanut myös konkreettisesti, joten mieti onko riidan aihe oikeasti niin iso että kaikki se kannattaa heittää menemään

ystävyydellä salla (sori toi alku...)

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
tiedät varsin hyvin varmasti mitä on luvassa ko. leikkauksen jälkeen... Ettei vaan olisi tästä tuoreesta parisuhteesta peräisin tms. hermojen narahdus.

Miksi olisi parisuhteesta johtuvaa? :o :o Mä en todellakaan tiedä mitä kaikkia on tiedossa leikkauksen jälkeen!!

Alkuperäinen kirjoittaja salla:
Alkuperäinen kirjoittaja Lintsi85:
Onko erimielisyydet äidin kanssa niin rankkoja, ettei voisi sopia ennen leikkausta? sanoa, että äiti mä tarvitsen sua? Paljon tsemppiä leikkaukseen ja älä välitä ton toisen ketjun kohtuuttomista kommenteista! :hug:

No mä en ainakaan ota yhteyttä, saa äiti ottaa jos haluaa. Mua vituttaa tuollaanen aikuusen asioihin puuttuminen.

vinku vinku. jos sä haluat korjata välis äitiis, niin kannattais "nöyrtyä" ja ottaa se eka askel. mitä pitempään riita kestää sitä vaikeampi sitä on paikata. äitis on kuitenkin ollut sulle tukena ja paljon auttanut myös konkreettisesti, joten mieti onko riidan aihe oikeasti niin iso että kaikki se kannattaa heittää menemään

ystävyydellä salla (sori toi alku...)

Niin, että mun pitää nöyrtyä jos toinen on se joka kaataa paskaa niskaan?

Niin, että mun pitää nöyrtyä jos toinen on se joka kaataa paskaa niskaan?

no enhän mä tiedä mitä teidän välillä on sattunut, sitä et kertonut. mä kirjoitin:
JOS sä haluat korjata välis äitiis
mikään pakko ei ole, silloin otat vaan riskin ettei toinenkaan tee aloitetta

Jos se onkin monen tekijän summa? Tuleva leikkaus ja se, että olet jatkuvasti kahnauksissa täällä palstalla? En usko että kukaan voisi ihan olankohautuksella ohittaa kaikkea kakkaa jota niskaan tulee, vaikka virtuaalielämästä olisikin vain kyse. Mitäpä jos kokeilisit palstataukoa? Antaisit pölyn laskeentua, unohtaisit kaikki loanheiton täällä, kävisit leikkauksessa ja toipuisit, jos sitten olo olisi taas parempi? :hug:

mä oon ortopedisellä kuntoutusosastolla töissä tällä hetkellä ja meillä on siellä PALJON lonkan tekonivel-leikkauksesta tulleita potilaita (tälläkin hetkellä ) .. se on niin kauheesti omasta motivaatiosta + monesta muusta asiasta (mm. miten noudatat varausta jalalle.. et kumartele, istu liian matalalla ettei lonkka luksoidu.. jnejne..) kiinni miten kuntoudut.. tsemppiä sulle tulevaan leikkaukseen. :flower: :hug:

mä sain nukahtamislääkkeet ja rauhottavat viikoks etukäteen kun stressasin yhtä leikkausta niin paljon..

puudutuksessa sekin tehtiin, loppu puudutus keskenkaiken leikkauksen. koko ajan olin tajuissani ja saamani rauhottavat ei rauhottanut mua tippaakaan, purin hammasta yhteen ja kuuntelin mp3:sta.

jos mahdollista niin pyydä nukutus. tsemppiä!!!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Netissä luki, et 6-12 viikkoa kestää toipuminen ja 3 kuukautta tekoniveltä pitää varoa.

No kiva...jos aloitan lähihoitajapuolella koulussa niin ensimmäinen työharjoittelu on loka-marraskuussa. :| Joo tiedän, että pitäisi ajatella nyt vain terveyttä, mutta mä niin haluaisin aloittaa hoitoalan koulutuksen!

etkös just valmistunut kokiksi?
oot sä reipas jos heti uutta ammattia alat opiskeleen,anna mulle puolet opiskelu innokuudestasi!!!

Jos se onkin monen tekijän summa? Tuleva leikkaus ja se, että olet jatkuvasti kahnauksissa täällä palstalla? En usko että kukaan voisi ihan olankohautuksella ohittaa kaikkea kakkaa jota niskaan tulee, vaikka virtuaalielämästä olisikin vain kyse. Mitäpä jos kokeilisit palstataukoa? Antaisit pölyn laskeentua, unohtaisit kaikki loanheiton täällä, kävisit leikkauksessa ja toipuisit, jos sitten olo olisi taas parempi? :hug:

No kyllä tämä palsta on pienin mun murheista ja jos mua stressaa niin se johtuu ihan irl-elämän asioista. En mä jaksa tätä palstaa niin kovaa murehtia. Palsta verrattuna leikkaukseen, kumpikohan olisi pahempi?

Alkuperäinen kirjoittaja Kalkatin:
mä oon ortopedisellä kuntoutusosastolla töissä tällä hetkellä ja meillä on siellä PALJON lonkan tekonivel-leikkauksesta tulleita potilaita (tälläkin hetkellä ) .. se on niin kauheesti omasta motivaatiosta + monesta muusta asiasta (mm. miten noudatat varausta jalalle.. et kumartele, istu liian matalalla ettei lonkka luksoidu.. jnejne..) kiinni miten kuntoudut.. tsemppiä sulle tulevaan leikkaukseen. :flower: :hug:

No mä toivon toipuvani mahdollisimman nopiaa. Maanantaina haen istuinkorokkeen, muita apuvälineitä on jo lainassa.

Alkuperäinen kirjoittaja nti hulina:
Netissä luki, et 6-12 viikkoa kestää toipuminen ja 3 kuukautta tekoniveltä pitää varoa.

No kiva...jos aloitan lähihoitajapuolella koulussa niin ensimmäinen työharjoittelu on loka-marraskuussa. :| Joo tiedän, että pitäisi ajatella nyt vain terveyttä, mutta mä niin haluaisin aloittaa hoitoalan koulutuksen!

etkös just valmistunut kokiksi?
oot sä reipas jos heti uutta ammattia alat opiskeleen,anna mulle puolet opiskelu innokuudestasi!!!

Joo valmistuin keväällä. Täällä on työllisyystilanne huono ja osittain sen vuoksi hain koulutuksiin. Ja nyt oikiasti haluan hoitoalan koulutuksen.

No mä toivon toipuvani mahdollisimman nopiaa. Maanantaina haen istuinkorokkeen, muita apuvälineitä on jo lainassa.

noni hyvä.. kyllä se siitä.. ja ei sille mitään voi jos toipuminen vie aikaa.. jos syksyllä tuntuu että ei onnistu koulun aloitus.. siirrä puolella vuodella ja aloita tammikuussa (onko teillä mahdollista?) .. ei se maailma siihen kaadu vaikka turhauttavaa ja ei niin kivaa se onkin.. :(

Ihan varmasti sua jännittää ja ressaa tuleva leikkaus :hug:

Mutta toivotaan että kaikki menee hyvin ja pääset kepeistä eroon mahdollisimman pian =)

Oletko satuttanut lonkkas jossain kun pitää laittaa uutta osaa? :(

Palsta verrattuna leikkaukseen, kumpikohan olisi pahempi?

Itse kokisin samanlaisen pjaskanheiton lähes yhtä pahana kuin leikkauksenkin.

Äh, en mä jaksa tuollaasesta vetää stressiä. Mulla on aivan tarpeeksi tekemistä ollut oman terveyden kanssa.

yh, koulutusta koulutuksen perään, talousvaikeuksia, ihmissuhdeongelmia, terveys prakaa, nettipersoona on vastenmielinen (monen mielestä). Ehkä se hoitoalan asiakkuus olisi nyt se ensisijainen (ihan mt.puolelle varaisin ajan). Tämä täydellä hyvällä.

noni hyvä.. kyllä se siitä.. ja ei sille mitään voi jos toipuminen vie aikaa.. jos syksyllä tuntuu että ei onnistu koulun aloitus.. siirrä puolella vuodella ja aloita tammikuussa (onko teillä mahdollista?) .. ei se maailma siihen kaadu vaikka turhauttavaa ja ei niin kivaa se onkin.. :(

Mä en tiedä onnistuuko toisella asteella siirtää. Amk:sta en vielä tiedä tuloksia, että oonko päässy kouluun vai en.

Mä en tiedä onnistuuko toisella asteella siirtää. Amk:sta en vielä tiedä tuloksia, että oonko päässy kouluun vai en.

itse oon lähihoitaja ja meillä se on onnistunut..

Alkuperäinen kirjoittaja muhvi:
Oletko satuttanut lonkkas jossain kun pitää laittaa uutta osaa? :(

Ilmeisesti mun saamat sytostaatit ja/tai kortisonit on vaikuttanut luustoon niin, että reisiluun päässä ei veri kierrä kunnolla ja siellä on luunpäässä kuoliota.

Alkuperäinen kirjoittaja hep:
yh, koulutusta koulutuksen perään, talousvaikeuksia, ihmissuhdeongelmia, terveys prakaa, nettipersoona on vastenmielinen (monen mielestä). Ehkä se hoitoalan asiakkuus olisi nyt se ensisijainen (ihan mt.puolelle varaisin ajan). Tämä täydellä hyvällä.
Miten joku jaksaa??????

Alkuperäinen kirjoittaja lh-ope:
Sulla on oikeasti tosi hyvä koulutus sitten esim. yksityispuolella, kun olet kokki ja lh... Yrittäjäkurssi vielä tulevaisuudessa :) ?

No joo me käytiin koulusta yhdessä hoitokodissa ja siellä sanottiin, että oikeen hyvä yhdistelmä heidän työntekijäksi olisi kokki ja hoitaja. Yrittäjyyttä olen opiskellut jonkun verran amk:ssa.

Yhteistyössä