Mikä mun suussa voi olla vialla - mitään ei löydy ja aina vaan kipeä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Oon viime sunnuntaista asti syöny buranaa. En voi syödä juuri mitään. Äsken söin kaurapuuroa ja kipu on melkoinen buranasta huolimatta.

Olen käynyt ke ja pe hammaslääkärissä. Molemmilla kerroilla eri lääkäri. Ensimmäinen totes ettei reikiä mutta ientulehdus ja määräsi Corsodylia. Hain sitä ja seur päivänä hain vielä decapinolia. Sain poltettua kielen noilla rakoille. Nyt sitte vanupuikolla laittanu joka syönnin ja aamulla ja illalla hampaidenpesun jälkeen tuota decapinolia.

Eilen lääkäri sano ettei ientulehdusta mutta takahampaassa kohtalaisen kokoinen reikä. Paikkas sen. Molemmat lääkärit hioneet paikkoja ja hampaita korkeuserojen tasaamiseksi. Ja eilinen lääkäri meinas että kivut voi olla myös siitä että puren hampaita yhteen.

Kipu on omasta mielestä sekä hampaissa että ikenissä. Pureminen saa pitkäkestoisen jomotuksen aikaan. Toisaalta esim tuoremehun juominen saa vedet valumaan silmistä kun kirvelee.

Tuun vaan hulluksi tän kanssa. Kaikki energia menee tän kivun kans tapellessa. En jaksa enää. Pitä koti ja lapsetkin saada huollettua.

Oon nyt eilisestä asti yrittäny venytellä tuota leuan aluetta ja se kyllä on melkoisen jumissa. Eli voiko tää kaikki olla vain siitä että puren hampaita/jännitän leuan lihaksia?

Ja tein jo aiemmin aloituksen ientulehduksesta jos jonkun mielestä kuulostaa tutulle..

Jos puret öisin voimakkaaasti hampaita yhteen(en tarkoita narskuttamista), se voi aiheuttaa kipuja.Itse puren öisin hampaita tiukasti ja olen jopa saanut hiushalkeaman hampaaseen ja hampaita ja paikkoja on jouduttu siksi hiomaan.

[QUOTE="a p";28487193]Millaisia kipuja sulla tullu tuosta puremisesta?[/QUOTE]

Hampaita vihloo, jokin yksittäinen hammas saattaa olla puruarka, takahampaita myöten saattaa tuntua säryn tapaista, jumitusta laajalla alueella.Tuossa mun oireet.
Jos sulla on pikkasenkin ientulehdusta tms, niin tuoremehun juominen voi hyvinkin kirveltää ikenissä.

Sulla voi olla myös hartiat ja niska jumissa, joka voi vaikuttaa myös kipuna leukojen ja hampaiden alueella.

On jumissa ainakin kaulan ja niskan lihakset. Olen pari viimeistä hierojaa joutunut perumaan. Ens viikolle oli jo aika mutta lapsen synttärit osuu samalle päivää, eli peruuntuu sekin. Olis vissiin pakko päästä käymään. Pitää yrittää järjestellä.

Hampaita vihloo, jokin yksittäinen hammas saattaa olla puruarka, takahampaita myöten saattaa tuntua säryn tapaista, jumitusta laajalla alueella.Tuossa mun oireet.
Jos sulla on pikkasenkin ientulehdusta tms, niin tuoremehun juominen voi hyvinkin kirveltää ikenissä.

Mulla tuota särkyä koko oikea alapuoli ja välillä ylhäälläkin. Tuota yksittäistä jomotusta ei ollut vaikka oli se reikäkin. Mietin vaan että kun on molemmat yhtäaikaa että mikä tän aiheutti.

[QUOTE="vieras";28487239]Mulla tuota särkyä koko oikea alapuoli ja välillä ylhäälläkin. Tuota yksittäistä jomotusta ei ollut vaikka oli se reikäkin. Mietin vaan että kun on molemmat yhtäaikaa että mikä tän aiheutti.[/QUOTE]

Saattaapi olla että tosiaan puret hampaita öisin yhteen voimakkaasti; oireet kuulostavat siltä

[QUOTE="a p";28487277]Ok. alan siis seurailemaan tuota ja yritän päästä sinne hierojalle. Ja hammaslääkäristä saa ne muotit suuhun sit jossain vaiheessa jos oireet jatkuu.
Miten olet ite päässyt kivusta eroon?[/QUOTE]
Pahimmassa vaiheessa särkylääkettä, mutta muulloin hierontaa, venyttelyä.
Mä kärsin myös jännitysniskasta joten se lisää oireilua

Been there, done that.

Juoksin VUOSIA hammaslääkärissä kipujen takia. Multakin hiottiin useampia paikkoja, määrättiin ientulehdukseen corsodyliä ja käskettiin pestä paremmin hampaat ja tikuttaa ja hammaslangoittaa, paikattiin muita reikiä. No ei auttanut. Lopulta menin päivystykseen, kun koko kitalaki oli täynnä nestettä ja suu tulehtunut. Lopulta suuhygienisti löysi haljenneen paikan, jossa reikä alunperin oli ollut (siis bakteerit menneet halkeamasta ja alkaneet syödä hammasta sisältä, vaikka ulospäin näkyi kuulemma vain huomaamaton halkeama - no oli melko huomaamaton kun ei kukaan ollut aiemmin huomannut).

No, eihän se hammas ollut sitten enää pitkään aikaan särkenyt, kun oli hermotkin ehtineet vuosien aikana kuolla, mutta kun hampaalle ei tehty mitään, se sitten tulehdutti ikenen. Juurihoidollahan se sitten hoitui, harmi vain että juoksin vuosia "turhaan" lääkärissä ja rahaa paloi kiitettävästi.

Tiistaina kävin kolmannen kerran hammaslääkärinssä. Hio ja muokkas jotain paikan reunaa mikä oli "kummallisen" muotoinen. Tarkisti purentaa ja hio taas korotuksia pois. Kait ne kohta hioo nuo hampaat kokonaan pois..
Mutta vaikka kuin sanoin että kipu on enemmän ikenessä kuin hampaassa niin ei tajuta. Ei kuulemma näy mitään. Tilanne ihan sama kuin ennen ti käyntiä. Oikeastaan pahempi kun eilen erehdyin syömään normaalisti maustettua kanapihviä.

Sano kyllä tuo viimeisin lääkäri et jos ei lopu niin aletaan aukomaan paikkoja tuolta takahampaasta. Toisaalta kun lääkäri koputteli noita hampaita tain hammas oli todella arka. Muissa ei mitään.

Mietin vaan millon soitan TAAS hammaslääkäriin. En vaan jaksa enää.

Yhteistyössä