Mikä näitä (pihejä) ihmisiä vaivaa??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihmettelijä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ihmettelijä

Vieras
Meillä on kaveripariskunta joka asuu tässä kohtuu lähellä ja ollaan jo pidemmän aikaa oltu kavereita. Ovat kyllä mukavia ihmisiä, mutta yksi asia vaivaa tosi paljon.

Kun me asutaan näin lähekkäin niin usein lähdetään samalla kyydillä jonnekin, kaupungille tai elokuviin ym. Ja samalla kyydillä = meidän kyydillä. Mä oon ollu tämän pariskunnan autossa vuonna 2008 maksimissaan kaksi kertaa ja he ovat menneet taas meidän kyydillä lukemattomia kertoja. Meillä on yhden opiskelijan ja yhden työssäkäyvän perhe, kun heillä molemmat aikuiset käyvät töissä.

Ollaan tässä soiteltu, että jos lähtisimme huomenna kaupoille iltapäivällä. Sieltä taas varmisteltiin, että mennään teidän autolla sitten eikä mun mieheni siihen raaskinut vastaankaan sanoa.

Mun mielestä pennejä ei tarvitse laskea, mutta kyllä bensa jotain silti maksaa. Palveluksia voi tehdä, mutta jotain pitäisi tulla toiseltakin suunnalta. Ja eniten tässä ärsyttää, kuinka ihmisillä voi pitää pokka. Siis he ovat nykyisin ihan siinä perusoletuksessa, että mennään meidän autolla aina jos yhdessä jonnekin liikutaan! :O Mä en kehtaa tuosta sanoakaan, koska kyllä jokaisen älykkään ihmisen pitäisi tajuta tällaiset asiat. Hoh..

Meillä on samanlaiset ystävät. Kuljetusten lisäksi esim. lainaavat tavaroita, kun eivät raski itse ostaa. Tällä hetkellä lainassa on lapsen luistimet, sukset ja kantorinkkakin. Palauttavat heti kun pyydetään, mutta hassua, kun omat tavarat on välillä enemmän käytössä kavereilla kuin itsellä.

Alkuperäinen kirjoittaja hannamaria:
tai sitten ei vaan tossa tilanteessa tajua että jollain voi merkata "pikkumatkojen" bensat jotain. Siis jos itsellä on rahaa tarpeeksi niin ettei tarvitse miettiä. Voi olla ajattelemattomuuttakin, esim ei tykkää ajaa

Hmm, no kyse ei ole ihan pikkumatkoista tai pikkusummista. Asutaan kuitenkin sen verta korvessa että matkaa on keskustaan. Ja siis mulle on se rahasumma ihan sama, mutta ihmettelen vaan, miten ihan vailla huolen häivää olettaa, että meidän autollahan tässä mennään. Niin ja he eivät siis mitenkään erityisen rikkaita ole, että varmasti ymmärtävät rahan arvon.
Mistään bensamaksujen puolittamisistakaan ei puhuta ikinä...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mistään bensamaksujen puolittamisistakaan ei puhuta ikinä...

No puhukaa, hyvät ihmiset, puhukaa :). Voittehan te ottaa asian esille. Josko sitten vuorottelisitte kyydeissä? Voi vaan käydä niin, että laskette kilometrit hullun kiilto silmissä ja kohta ei kellään ole kivaa lähteä yhdessä.

Onko teidän auto isompi, uudempi tai turvallisempi kuin noiden kavereidenne auto? Tai varmempi toimimaan ;).

Meillä oli sellaiset kaverit, jotka laskivat pennilleen joka helvetin asian. Esim. olimme uutena vuotena porukalla mökillä. Ruoka- yms laskut pistettiin tasan kaikkien kesken. Heillä ei tietenkään juuri silloin ollut rahaa maksaa omaa osuuttaan... Yli jääneet ruokatarvikkeet jaettiin kaikkien kesken. Samana talvena lähdettiin laskettelureissulle. Nämä olivat tehneet valmiiksi ruokaa, he hoisivat kahden ekan päivän ruoat. Selvisi, että olivat oikein urakalla nuukailleet, ne olivat käyttäneet nuo uudesta vuodesta jääneet ruoat sitten reissuruokiin :laugh: (niin siis hehän eivät edes maksaneet silloin omaa osuuttaan...). Kun tultiin takaisin, se eukko oli koko matkan varmaan laskenut kaikkien osuuksia ja koska heidän piti tehdän 20 kilsan lenkki meidän kautta (koska meidän tavaroita oli heidän auton boksissa), oli tarkkaan laskettu, että minkä verran meidän oli ihan heti tankattava heidän autoonsa. Minäkin laskin osuudet vielä uusiksi, tarkistettiin ne yhden toisen perheen osallistujan kanssa ja kas, kas, tää pariskunta jäi itse asiassa meille kaikille velkaa, meille tietty eniten ton tankkauksen takia. Seuraavaksi tavatessa otettiin esille, että teillä on muuten vielä maksamatta 6 kk sitten olleiden uuden vuoden bileiden osuus ja tän laskettelureissun kuluista sen ja sen verran. Ilmoitettiin, mikä osuus pitää maksaa kellekin. Ja kiitos, nyt. Hirveetä vänkäystä, ettei nyt oo rahaa mukana. No olihan niillä mutta kun pihejä ovat. Sanoin, että bensakuluja vastaan voin viedä ne pikapankille kyllä ;). Sitten löytyi rahat. Ei tarvitse ihmetellä, ettei tuota pariskuntaa ole enää juuri meidän reissulle otettu mukaan...

Alkuperäinen kirjoittaja ihmettelijä:
Meillä on kaveripariskunta joka asuu tässä kohtuu lähellä ja ollaan jo pidemmän aikaa oltu kavereita. Ovat kyllä mukavia ihmisiä, mutta yksi asia vaivaa tosi paljon.

Kun me asutaan näin lähekkäin niin usein lähdetään samalla kyydillä jonnekin, kaupungille tai elokuviin ym. Ja samalla kyydillä = meidän kyydillä. Mä oon ollu tämän pariskunnan autossa vuonna 2008 maksimissaan kaksi kertaa ja he ovat menneet taas meidän kyydillä lukemattomia kertoja. Meillä on yhden opiskelijan ja yhden työssäkäyvän perhe, kun heillä molemmat aikuiset käyvät töissä.

Ollaan tässä soiteltu, että jos lähtisimme huomenna kaupoille iltapäivällä. Sieltä taas varmisteltiin, että mennään teidän autolla sitten eikä mun mieheni siihen raaskinut vastaankaan sanoa.

Mun mielestä pennejä ei tarvitse laskea, mutta kyllä bensa jotain silti maksaa. Palveluksia voi tehdä, mutta jotain pitäisi tulla toiseltakin suunnalta. Ja eniten tässä ärsyttää, kuinka ihmisillä voi pitää pokka. Siis he ovat nykyisin ihan siinä perusoletuksessa, että mennään meidän autolla aina jos yhdessä jonnekin liikutaan! :O Mä en kehtaa tuosta sanoakaan, koska kyllä jokaisen älykkään ihmisen pitäisi tajuta tällaiset asiat. Hoh..

Meillähän oli vähän saman tapainen tilanne, kun mies meni kaverinsa kanssa anopin mökillä niin AINA meidän autolla ja yleensä vielä miehen veneellä (jonka mies ostanut ja siihen bensat jne) Mökillä kaveri käytti kertakäyttöastioita jne jotka me sinne ostettu. Eli ei maailman suurin asia mutta mua ketutti ihan suunnattomasti, varsinkin kun meilläkin oli toinen aikuinen opiskelija ja kolme lasta, heillä molemmat töissä ja yksi lapsi. Kuitenkin jos joskus mentiin heidän autolla, mies laski kyllä meille kulut ja ne piti maksaa. (eli kyse ei ollut siitä ettei hokannut bensojen maksavan tms)

Itse, jos me jonkun mökillä mennään/mentäis, niin vähintään huolehtisin omat kuluni ja mielummin veisin mennessä vaikka ylimääräisiä astioita, vessapaperi, ihan mitä vaan kun kerran saan ilmaiseksi toisten mökillä olla.

Tässäkin ongelma oli niin ihana ja kiltti mieheni (oikeasti on siis ihana ja kiltti mies mullekin niin ymmärrettäväsi myös muillekin) joka ei halunnut asiasta meteliä nostaa (eikä varmaan häntä niin haitannutkaan) mutta mua aina sapetti ihan älyttömästi. Nyt tilanne jo parempi ja mennään välillä heidänkin autollaan.

Helpostihan näitä tulee, kimppakyydillä kuljetaan nytkin töihin ja meidän porukassa on yksi joka selkeesti vähemmän ajaa, miksi silti on helpompi olla ärsyyntynyt kun sanoa suoraa (fiksusti...)

Alkuperäinen kirjoittaja Ford Prefect:
No periaatteessahan te meette samaan suuntaan? ;)

Joten miksi pitäisi maksaa.

Mutta TOISAALTA, jos kerran jatkuvaa, niin sovitte oikeasti, että vuorotellen. =)

Niin, meneehän lentokone joka tapauksessa Thaimaaseen niin mitä se haittaa jos meidän perhe on ilmaiseksi kyydissä =)

Alkuperäinen kirjoittaja sunni:

Mutta TOISAALTA, jos kerran jatkuvaa, niin sovitte oikeasti, että vuorotellen. =)

Niin, meneehän lentokone joka tapauksessa Thaimaaseen niin mitä se haittaa jos meidän perhe on ilmaiseksi kyydissä =)

Joo jos se lentokone on teijen naapurin... :whistle:

Meillä myös sukulaispariskunta jotka ovat hyvin toimeentulevia mutta saatanan pihejä. Varsinkin sukulaismiehen vaimo, voi tsiisus sitä kitupiikin luonnetta! Kerran meinasi mennä hermot kun kaupassa yritti ujuttaa halvemman tuoteen omaan laskuun mutta kassan loppupäässä pakkasi sen (minun maksama)kalliimman omaan kassiin ja se halvempi jäisi minulle.

Alkuperäinen kirjoittaja sunni:

Saisko tänne sellaista keskarihymiötä kuin kuin parkkilapuissakin? Sellaista "aivan vitun hyvin oivallettu, viestin lukutaito vittu ihan perseestä".

Yhteistyössä