Mikä näppy rinnassa voi olla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äitykkä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äitykkä

Vieras
Ihan nännin vieressä sellanen finnin näköinen, muttei kuitenkaan, valkoinen pullottava. Puristin niin sieltä tuli sentin pituinen "mato", ihan kuin tahmeaa kuivunutta maitoa (imetän siis). Onkohan se joku tukkeutunut maitotiehyt, voiko siitä tulla rintatulehdus?

Ja kuvaa en laita ;) :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja perskyrpänen:
mulla on noita "finnejä" ollu aina. ihraa kai se on mitä siltä pursuu.. :ashamed:

Ai. Miten nyt siitä kohtaa, ei kai siinä kohtaa mitään ihraa ole? Vai erittyykö maidosta? On mullakin siellä ruskeella alueella sellasia nöppyjä joista joskus maitopisara tulee kun imettää, mutta tästä tulee kiinteää...

Mä nyt löysin tän Googlen kautta, mutta mulla on näitä kans, eikä ole lapsia. En siis tietty imetäkään. Onkohan ne jotain vakavia, siis pitäiskö mennä lääkäriin?

Ne nypyt on Montgomeryn rauhasia, jotka erittävät eräänlaista rasvaa, jonka tehtävänä on suojata rinnan alueen herkkää ihoa.
Raskaus- ja imetysaikana ne ovat näkyvillä enemmän.
Ne voivat myös tulehtua, jolloin niistä tulee hyvin paljon finnien oloisia. Ja jos niitä puristelee, niin kannattaa muistaa desinfioida ne, ettei tulehdus pääse antibioottihoitoa vaativaksi.

Joskus joillain naisilla voi rinnan alueella (siis muualla kuin nännin päässä ) olla maitotiehyen aukkoja, joista maitoa tihkuu rinnalle.

Yhteistyössä