Mikä neuvoksi kun unikoulu ei auta ollenkaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Söhläsin tuon edellisen viestin kanssa, sain lainaukseni ympättyä jotenkin edellisen kirjoittajan viestin väliin.:-)) Eli tuo oli minun kirjoittamaani, että eikö korvat päivällä vaivaisi, öisin vaan jne.?

Mun kaverilla mun käsittääkseni ei. Tai siis niiden lapsella. Siks se pääsikin neljä vuotiaaksi. Olivat toki käyttäneet sitä terveyskeskuksessa monet kerrat yleislääkärillä, joka oli tarkistanut myös korvat, mut toi oli silti jääny huomaamatta ja päässy tosi pahaksi.

Luin nopeasti tän ketjun, en ehkä kaikkea, mut siis ensin tsemppaukset ja halit, mä tiedän tasan mistä susta tuntuu! Meillä myös oli pieni ihminen, joka nukkui tosi huonosti. Tai siis nukkui kyllä hyvin, mutta nukahti huonosti. Nukkui perhepedissä ja nukahti aina iltaisin rinnalle. ja sit kun yöllä heräs, ei saanu unta ellei taas saanu rintaa.

Yritettiin unikoulua ekan kerran 8 kk:n iässä ja ekana yönä huutoa oli 1,5 tuntia. Kuulostaa ihan hirmuselta, mut lasta ei jätetty yksin lainkaan vaan tassuteltiin ja oltiin tiukkana, ei rintaa. Parin yön jälkeen alkoikin nukkua pidempiä pätkiä. Mut sit muutaman viikon päästä ne yösyötöt tuli takasin, oli muka helpompaa.

Unikoulu pidettiin uudestaan 10 kk:n ikäisenä ja sillon oli helpompaa. Annettiin lohdukkeeksi aina unilelu viereen ja tietenkin siliteltiin, ei jätetty yksin huutamaan.

Nyt tuo reilun vuoden ikäinen nukahtaa noin viidessä minuutissa sänkyynsä ja jos yöllä herää, niin osaa nukahtaa ite! Välillä kuuluu joku kiekaisu ja joinain öinä herää, mut pääsääntöisesti nukkuu yönsä läpi. Voi olla, että aika auttoi, mut myös se unikoulu.

Meillä ei syödä tuttia ja nyt oon siitä tyytyväinen, koska ei tarvii siitäkään sit vieroittaa. Eikä se tutti "herätä" öisin.

Miten teillä nukutaan päikkärit eli miten nukahtaa päikkäreille? Nukahtaako rinnalle vai muuten (voi olla, et sanoit, mut en lukenu ihan tarkkaan)? Jos nukahtaa rinnalle, niin voisitko eka "opettaa" nukahtamaan päikkäreille muuten, esim. vaunuihin ja sit iltaisinkin nukahtaminen ilman rintaa? Meillä pitkään kyllä imetys kuulu iltarutiiniin, mut ei enää nukahtanu rinnalle, sehän on tärkeää.

Me pidettiin unikoulua myös ja silloin 8kk tyttö itki ekana yönä 3 tuntia.. siis oltiin kokoajan hänen vieressä yms. mutta huusi vain. Seuraavana yönä enää 1/2h.. se on vain oltava kärsivällinen ja siliteltävä lasta viakka se 3 tuntia ilman maitoa... ei siitä muuten pääse ikinä eroon. Eka yö on aina se pahin, sen kun jaksaa niin jo helpottaa. Usko minua!

Alkuperäinen kirjoittaja Kata-76:
Me saatiin ohjeeksi kun tyttö oli 8 kk neuvolan unikoulutädiltä seuraava:
"Pienen yövalvojan" päivä- ja yörytmitys
Hih, jos meidän vauvan "laittaa" nukkumaan ennenkuin hän itse sitä haluaa, alkaa vain hysteerinen, kova itku. Eli ei toimi meillä tuo, ellei lapsi itse ole väsynyt juri tuohon aikaan. Ja vaikka olisikin, heräilee yhtenään itkemään.

Ja tuo, ettei lapsi tarvitse maitoa yöllä..kerran kokeilin olla antamatta, nukuin sinä yönä tunnin, ja lapsi huusi vähän väliä ja hamusi tissiä. Seuraavana yönä olin niin väsynyt että iskin tissin suuhun heti kun vauva halusi, vauva rauhoittui ja minäkin nukahdin. Sen jälkeenkin olen kokeillut aina välillä olla antamatta tissiä joinakin kertoina, kun vauva haluaisi sitä monta kertaa yössä. Joskus onnistuu tutilla rauhoitus, mutta joskus ei auta kuin tissi, muuten kova huuto jatkuu.

Niin, siis tämän unikoulun tarkoituksena ei olekaan huudattaa lasta öisin vaan tarkoitus on rytmittää päivät, jolloin se yöherääminen vähenee. Mutta jos mitään ei halua kokeilla (tai kokeilla vaan yhden kerran tai vaan yhden päivän ajan), niin sitten ei kannata valittaakaan... Ei rytmien muuttuminen ja nukkumisen paraneminen ole mikään yhden yön juttu.
Mutta kun neuvoja kyselit, niin tarjosin sitä mikä meillä toimi.
Ja kyllä meilläkin annettiin tarvittaessa pullosta maitoa (n. 05 maissa tai sen jälkeen), koska neiti oli selkeästi siinä vaiheessa nälkäinen. Sitä ennen ei kuitenkaan maitoa tarjottu (ja maitohan meillä pahensi tilannetta, kun aiheutti röyhtäilyjä).
Lastenlääkärimme sanoi myös, että myös refluksi voi aiheuttaa yöheräilyjä. Refluksia helposti helpotetaan pienellä määrällä maitoa, jolloin lapsi nukahtaa, mutta todellinen tilanne kuitenkin koko ajan pahenee.

Me saatiin ohjeeksi kun tyttö oli 8 kk neuvolan unikoulutädiltä seuraava:
"Pienen yövalvojan" päivä- ja yörytmitys
Hih, jos meidän vauvan "laittaa" nukkumaan ennenkuin hän itse sitä haluaa, alkaa vain hysteerinen, kova itku. Eli ei toimi meillä tuo, ellei lapsi itse ole väsynyt juri tuohon aikaan. Ja vaikka olisikin, heräilee yhtenään itkemään.

Ja tuo, ettei lapsi tarvitse maitoa yöllä..kerran kokeilin olla antamatta, nukuin sinä yönä tunnin, ja lapsi huusi vähän väliä ja hamusi tissiä. Seuraavana yönä olin niin väsynyt että iskin tissin suuhun heti kun vauva halusi, vauva rauhoittui ja minäkin nukahdin. Sen jälkeenkin olen kokeillut aina välillä olla antamatta tissiä joinakin kertoina, kun vauva haluaisi sitä monta kertaa yössä. Joskus onnistuu tutilla rauhoitus, mutta joskus ei auta kuin tissi, muuten kova huuto jatkuu.

Niin, siis tämän unikoulun tarkoituksena ei olekaan huudattaa lasta öisin vaan tarkoitus on rytmittää päivät, jolloin se yöherääminen vähenee. Mutta jos mitään ei halua kokeilla (tai kokeilla vaan yhden kerran tai vaan yhden päivän ajan), niin sitten ei kannata valittaakaan... Ei rytmien muuttuminen ja nukkumisen paraneminen ole mikään yhden yön juttu.
Mutta kun neuvoja kyselit, niin tarjosin sitä mikä meillä toimi.
Ja kyllä meilläkin annettiin tarvittaessa pullosta maitoa (n. 05 maissa tai sen jälkeen), koska neiti oli selkeästi siinä vaiheessa nälkäinen. Sitä ennen ei kuitenkaan maitoa tarjottu (ja maitohan meillä pahensi tilannetta, kun aiheutti röyhtäilyjä).
Lastenlääkärimme sanoi myös, että myös refluksi voi aiheuttaa yöheräilyjä. Refluksia helposti helpotetaan pienellä määrällä maitoa, jolloin lapsi nukahtaa, mutta todellinen tilanne kuitenkin koko ajan pahenee.

Juu en ole vielä kokeillut, en ole raaskinut, myönnän että en ole ollut tarpeeksi pitkäjännitteinen. Täytyypä toden teolla kokeilla kun vauva täyttää 8 kk. Jos ei kokeile, ei edistystäkään todennäköisesti itsekseen asiassa tapahdu.

Huoh, valveilla olen taas, en saa nukuttua kun vauva herättelee. Herännyt nyt 5 kertaa nukkumaanmenonsa jälkeen itkemään. Saapa nähdä meneekä 10 kertaa rikki.

Niin, sitä kotiunikouluakin käsittääkseni saa alkaa kokeilla vasta kuukauden päästä, kun meillä vauva vähän päälle 7 kk. Mitenhän tätä valvomista jaksaa niin kauan. Varsinkin kun tämä on nyt pahentunut viime kk aikana suunnilleen puolella. Kun heräämisiä oli aiemmin 3-5 krt yössä, niin jaksoi vielä ihan hyvin. Mutta nyt niitä on niin paljon ettei enää juuri levollista univaihetta tule itselle ollenkaan.

Huoh, valveilla olen taas, en saa nukuttua kun vauva herättelee. Herännyt nyt 5 kertaa nukkumaanmenonsa jälkeen itkemään. Saapa nähdä meneekä 10 kertaa rikki.

Niin, sitä kotiunikouluakin käsittääkseni saa alkaa kokeilla vasta kuukauden päästä, kun meillä vauva vähän päälle 7 kk. Mitenhän tätä valvomista jaksaa niin kauan. Varsinkin kun tämä on nyt pahentunut viime kk aikana suunnilleen puolella. Kun heräämisiä oli aiemmin 3-5 krt yössä, niin jaksoi vielä ihan hyvin. Mutta nyt niitä on niin paljon ettei enää juuri levollista univaihetta tule itselle ollenkaan.

Niin, siis on me tassuhoitoa kokeiltu jo, mutta ilmeisesti ihan liian lyhytjännitteisesti. Tuosta ikärajasta 8 kk en vaan ole aiemmin kuullutkaan, kuin täällä.

Onko päivärytmi kunnossa? Miten nukkuu päivisin?

Päivärytmi on ollut aika alusta asti Ok, nukkuu 2 päikkärit, ekat noin klo 10-12 ja tokat noin klo 15-17. Joskus saattaa ottaa vielä kolmannet, lyhyet unet klo 18-18.30 suunnilleen. Herää klo 8-8.30, yöunille menee klo 20-20.30.

Mutta sitten yöunille menon jälkeen tosiaan saattaa herätä jo ekan kerran klo 21 tai 21.30, itkee ja on levoton, eikä rauhoitu kuin joko tutin suuhun laittamisella tai joskus tissin. Haluaa vielä syödä yöllä, usein 2-3 krt, en tiedä onko taoa, mutta joka kerta pelkkä tutti ja silittely ei riitä, vaan kova huutaminen jatkuu, ja muuttuu äkkiä hysteeriseksi jos ei saa tarpeeksi nopeasti jollain konstilla rauhoittumaan.

Siis laskinkohan nyt ihan oikein,et päivässä sellaset 16-17tuntia nukkumista?
Ei se ole kumma jos yöllä heräillään.....

siirrätkö sä teiän vauvelin kauemmas kun on nukahtanu vai annatko olla kiinni itessäs? Meillä tuo nukkuu öisin pelkästään mussa kiinni, saattaa olla tissi suussa koko yön :D

Mä en lähtis mihinkään näihin huudatuksiin ja yksin jättämisiin, vauvalla on joku hätä kun itkee ja heräilee. Vahingoitat psyykettä jos "hylkäät". Nää "tottakai vauva vaatii tissiä kun on siihen tottunut" on ihan pjaskaa. Vauvat vaatii sen mitä ne tarvii. Meillä tuo on sellanen mammanpoika ja saa olla sitä niin kauan ku on.

Kunnollinen lääkärintarkastus, rytmit kuntoon, syömiset, läheisyys, koita olla stressaamatta, se tarttuu vauvaan. Menkää yhdessä nukkumaan kun kerran on pelkkä alkovi, vauvan unta ei sais häiritä.

Ja ootteko koittaneet nukkua myöhemmin? Tuntuu että monen vauvan luonnollinen rytmi ois sellanen et mennään vasta 10-11 aikoihin nukkumaan. Niinhän ne monesti masussakin alottaa kauheen rymyämisen myöhään illalla.

Alkuperäinen kirjoittaja noin paljon:

Päivärytmi on ollut aika alusta asti Ok, nukkuu 2 päikkärit, ekat noin klo 10-12 ja tokat noin klo 15-17. Joskus saattaa ottaa vielä kolmannet, lyhyet unet klo 18-18.30 suunnilleen. Herää klo 8-8.30, yöunille menee klo 20-20.30.

Mutta sitten yöunille menon jälkeen tosiaan saattaa herätä jo ekan kerran klo 21 tai 21.30, itkee ja on levoton, eikä rauhoitu kuin joko tutin suuhun laittamisella tai joskus tissin. Haluaa vielä syödä yöllä, usein 2-3 krt, en tiedä onko taoa, mutta joka kerta pelkkä tutti ja silittely ei riitä, vaan kova huutaminen jatkuu, ja muuttuu äkkiä hysteeriseksi jos ei saa tarpeeksi nopeasti jollain konstilla rauhoittumaan.

Et laskenut oikein. Siis tuo yöuniaika on se jolloin menee nukkumaan ja jolloin herää. Voi olla hereillä yön aikana muutaman tunnin. Nuorempana kun ei heräillyt niin paljon, meni myöhemmin nukkumaan ja heräsi aiemmin.

Siis heräilyineen nukkuu vuorokaudessa noin suunnilleen 9-11 h. En olisi todellakaan näin väsynyt kuin nyt olen, jos vauva nukahtaisi samantien kun herää.

Nytkin oli tuossa juuri melkein tunnin hereillä ennenkuin nukahti, ja näitä jaksoja on yössä useampia. Sen lisäksi vielä heräilyjä, joiden jälkeen nukahtaa pian.

Alkuperäinen kirjoittaja noin paljon:

Et laskenut oikein. Siis tuo yöuniaika on se jolloin menee nukkumaan ja jolloin herää. Voi olla hereillä yön aikana muutaman tunnin. Nuorempana kun ei heräillyt niin paljon, meni myöhemmin nukkumaan ja heräsi aiemmin.

Siis heräilyineen nukkuu vuorokaudessa noin suunnilleen 9-11 h. En olisi todellakaan näin väsynyt kuin nyt olen, jos vauva nukahtaisi samantien kun herää.

Nytkin oli tuossa juuri melkein tunnin hereillä ennenkuin nukahti, ja näitä jaksoja on yössä useampia. Sen lisäksi vielä heräilyjä, joiden jälkeen nukahtaa pian.

Googlailin juuri kuinka paljon samanikäiset nukkuvat, ja heräilyiden ansioista kyllä meillä vähemmän nukutaan kuin keskimäärin tuon ikäiset.

Alkuperäinen kirjoittaja **:
siirrätkö sä teiän vauvelin kauemmas kun on nukahtanu vai annatko olla kiinni itessäs? Meillä tuo nukkuu öisin pelkästään mussa kiinni, saattaa olla tissi suussa koko yön :D

Mä en lähtis mihinkään näihin huudatuksiin ja yksin jättämisiin, vauvalla on joku hätä kun itkee ja heräilee. Vahingoitat psyykettä jos "hylkäät". Nää "tottakai vauva vaatii tissiä kun on siihen tottunut" on ihan pjaskaa. Vauvat vaatii sen mitä ne tarvii. Meillä tuo on sellanen mammanpoika ja saa olla sitä niin kauan ku on.

Kunnollinen lääkärintarkastus, rytmit kuntoon, syömiset, läheisyys, koita olla stressaamatta, se tarttuu vauvaan. Menkää yhdessä nukkumaan kun kerran on pelkkä alkovi, vauvan unta ei sais häiritä.

Ja ootteko koittaneet nukkua myöhemmin? Tuntuu että monen vauvan luonnollinen rytmi ois sellanen et mennään vasta 10-11 aikoihin nukkumaan. Niinhän ne monesti masussakin alottaa kauheen rymyämisen myöhään illalla.

Vastauksestasi tuli tosi hyvä mieli.*halaus* Olen syyllistänyt aika paljon itseäni sillä kun en saa lopetettua vauva yösyömisiä, ja nukutan perhepedissä, kun neuvolassakin on suositeltu että voisi jo lopettaa yösyönnit ja nukuttaa lapsen omaan sänkyyn. Mutta kun meillä mennään vauvantahtisesti ja vaistolla, tiedän ainakin omasta mielestäni mitä vauva haluaa. Toisaalta taas ajattelen että olenkohan ehkä pilannut vauvani antamalla liikaa periksi.:-(

Vauva väsähtää usein aika aikaisin, ja hereillä pitäminen on silloin hankalaa, kun alkaa itkeä pian väsymystään. Mutta jos olisi jotain mielekästä puuhaa, vaikka leikkimistä tms. seurustelua, ehkä sitä nukkumaanmenoa voisi koittaa pitkittää. Itse emme kyllä noin aikaisin saa unta, mutta kuiskailemme, pidämme telkkua hiljaisella ja olemme muutenkin tosi hiljaa kun vauva nukkuu.

Kamalalta kyllä tuntuisi lopettaa yöllä imettäminen, kun vauva syödessään vaikuttaa oikeasti nälkäiseltä, ja alkaa pian huutamaan todella hysteerisenä, jos ei saa yöllä rintaa heti kun haluaa.

Voi olla että teen monta asiaa vauvani suhteen liian lepsusti, itseni kustannuksella, mutta en missään nimessä tosiaan haluaisi vauvaa huudattaakaan. Voi kun olisi jokin kultainen keskitie.

Vastauksestasi tuli tosi hyvä mieli.*halaus* Olen syyllistänyt aika paljon itseäni sillä kun en saa lopetettua vauva yösyömisiä, ja nukutan perhepedissä, kun neuvolassakin on suositeltu että voisi jo lopettaa yösyönnit ja nukuttaa lapsen omaan sänkyyn. Mutta kun meillä mennään vauvantahtisesti ja vaistolla, tiedän ainakin omasta mielestäni mitä vauva haluaa. Toisaalta taas ajattelen että olenkohan ehkä pilannut vauvani antamalla liikaa periksi.:-(

Vauva väsähtää usein aika aikaisin, ja hereillä pitäminen on silloin hankalaa, kun alkaa itkeä pian väsymystään. Mutta jos olisi jotain mielekästä puuhaa, vaikka leikkimistä tms. seurustelua, ehkä sitä nukkumaanmenoa voisi koittaa pitkittää. Itse emme kyllä noin aikaisin saa unta, mutta kuiskailemme, pidämme telkkua hiljaisella ja olemme muutenkin tosi hiljaa kun vauva nukkuu.

Kamalalta kyllä tuntuisi lopettaa yöllä imettäminen, kun vauva syödessään vaikuttaa oikeasti nälkäiseltä, ja alkaa pian huutamaan todella hysteerisenä, jos ei saa yöllä rintaa heti kun haluaa.

Voi olla että teen monta asiaa vauvani suhteen liian lepsusti, itseni kustannuksella, mutta en missään nimessä tosiaan haluaisi vauvaa huudattaakaan. Voi kun olisi jokin kultainen keskitie.

Meillä on tooooosi leveä 2 m sänky, vauva nukkuu meidän välissämme, niin leveästi kuin pystyy, yleensä poikittain, raajat levällään .eli x-asennossa.:-)

Alkuperäinen kirjoittaja Tuutti:
Alkuperäinen kirjoittaja Jenis:
Jaaha, kopipeistaaja-peikko iski jälleen. Luuletko ettei ap itse osaa googlettaa?

Missä vauva nukkuu? Meillä meni jossain 5kk:n kohdalla yöt just tollaiseksi, ettei yhtään yli tunnin pätkää tullut unta kellekään. Siirrettiin sitten ipana omaan huoneeseensa, ja meni 2 yötä että alkoi nukkua yöt yhdellä syötöllä putkeen. Mikään muu ei muuttunut, kuin että sai "oman rauhan". En sano että tämä toimii kaikilla, mutta kokeilla kannattaa varmaan - mekin testattiin perhepedit, sivuvaunut, vaunuissa heijaaminen ja ihan kaikki ennen tota viimeistä oljenkortta.

Tämä auttoi meilläkin. Kaikella kunnioituksella perhepetiläiset, mutta 7 kk tulee jo toimeen koko yön ilma syömistä.

Mä oon asiasta eri mieltä. Esikoinen nukkui perhepedissä ja söi öisin (kerran yössä) n. 1v asti. Sai koko ikänsä korviketta, joten oli pikkasen eri asia kun rauhoittaa vauva työntämällä tissi suuhun. Myönnän olevani niin laiska etten turhan takia yöllä hyppele maito pulloa hakemassa. Tyttö heräili useamman kerran yössä tarkistamaan onko joku vieressä. Jos oli, niin uni jatkui ilman itkua. Jos ei ollut, niin huuto oli kova. Kerran yössä tarvitsi maidon. Ihan selvästi oli nälkäinen. Jos ei maitoa tippunu niin itki/kitisi vähän väliä siihen asti kunnes ruokaa tuli (vaikka aamupalaan asti). Kun annettiin maitoa, joi maidon ja jatkoi uniaan aamuun. Kun huomattiin ettei kaikki maito enää hävinny pullosta ja tyttö rauhottui tutillakin, niin jätettiin yösyönnit pois ilman sen suurempia ongelmia.

Perhepedissä nukkui reilu 2v asti jolloin siirtyi omaan sänkyyn ja on hyvin nukkunut siinä ekasta yöstä alkaen.

En ole kuitenkaan mikään fanaattinen perhepedin kannattaja, vaikka esikoisen kanssa se oli paras ratkaisu kaikkien unien kannalta. Kuopus taas ei koskaan ole halunnut nukkua vieressä, vaan on nukkunu aina pinniksessä. Jokaisen lapsen kohdalla täytyy etsiä se tapa jolla kaikki perheenjäsenet saavat nukuttua parhaiten.

Ap jos teillä nukutaan parhaiten perhepedissä, niin nukkukaa. Jos taas lapsi tulee kovin rauhattomaksi siinä, niin kannatta kokeilla omaa sänkyä. Musta perhepedissä saa vähimmällä vaivalla rauhoitettua usein heräilevän lapsen. :hug: ja voimia! toivottavasti helpottaa pian. Tuota panadolia kannattaa kokeilla jonain iltana jos vaikka hampaat vaivaavat?

Meillä on tooooosi leveä 2 m sänky, vauva nukkuu meidän välissämme, niin leveästi kuin pystyy, yleensä poikittain, raajat levällään .eli x-asennossa.:-)

Ap meilläkään ei olla neuvolassa kuultukaan mistään lapsen tahtisuudesta |O perhepeti on lähes kirosana siellä...
Hienoa että jaksat kuunnella vauvaa ja vastata vauvan itkuun. Ei mustakaan olis ollu huudattamaan vauvaa keskellä yötä, eikä kyllä muulloinkaan. Meillä molempien luontainen rytmi (niinku kyllä munkin) on ollu paljon myöäsempi nukkumaanmenoaika. Alle 1v se oli lähempänä 24. ja siitä on pikkuhiljaa aikaistunut niin että nyt 3v menee 21-22 nukkumaan. Jos koitettiin pienempänä laittaa aikasemmin nukkumaan niin seurauksena oli yöheräilyjä ja lapsi saattoi herätä 02 aikaan ihan pirteenä. Toki nukkuivatkin myös aamusta pidempään (sekin on neuvolassa kamalaa että 3v saattaa nukkua 9 asti aamulla).

Tsemppiä ja jaksamista. Kylä se jossain vaiheessa helpottaa:)

Ap, sä sanoit ettette ite saa niin aikasin unta, mut eiks se oo kiinni siitä että vaan haluutte valvoo. Jos nukutte vähän ja joudutte heräileen niin kyllä uskois unen maistuvan. onhan se ärsyttävää jos joutuu aikusena kaheksan aikaan petiin :D mut se kannattaa tuossa tilanteessa.

Itekään en kauheesti malttais nukkua öisin, vaikka väsyttäs. Sen huomaa kuin se vaikuttaa, unenpuute siis. Mulla on esim. muisti aivan persiistä nykysin. Pitäis nukkua. Mutta kun sitä omaa aikaa kaipaa ja tuntuu et sitä saa pelkästään yöllä.

Ite oon aatellu tehä niin et mä välillä nukkusin niin paljon ku mahollista ja välillä sit valvoisin enempi, vaikka ihan vuoroviikoin.

Ja tosta vauvan pilaamisesta, ihan tasan varmasti et saa vauvaa pilattua vauvantahtisuudella. Neuvolan neuvot sopii jättää omaan arvoonsa eikä niitten takia kannata stressata. Älä ota ulkopuolisia paineita. Ne sotkee sun omat vaistot.

Vauva 7 kk on heräillyt usein öisin koko ikänsä, mutta nyt viimeiset 2 kk ihan yhtenään, 30-60 min. välein.

Mikään tassuhoito tms. ei auta ollenkaan, vauva jatkaa huutamista. Tutkittu on, ei pitäisi mitään sairautta olla.

Alkaa olla voimat ja konstit loppu. Onko muuta mahdollisuutta kuin vain odottaa että lapsi kasvaa, ja koittaa jaksaa?

meillä poika kävi 7kk vanhana sairaalassa unikoulun. Heräili kanssa pahimmillaan 20 min välein itkemään. Unikoulu ei auttanut yhtään, pojalta oli katsottu joskus 4kuisena maito-allergia itkusuuden takia. Ei kuulemma ollut allerginen, testattiin verestä.
11kk vanhana vietiin allergialääkkärille jossa testattiin prick-testeillä ja löyty vahva maito-allergia ym. Siirryttiin kauramaitoon ja parissa kuukaudessa rupes yöt sujumaan huomattavasti paremmin.
Käykää ihmeessa allergiatesteissä.

En jaksanut lukea koko ketjua. Älkää enää kokeilko mitään unikoulua. Mä en usko mihinkään unikouluihin. Nukkukaa tenavan kanssa samassa sängyssä niin ei heräile. Mutta älä syötä enää.

Yhteistyössä