Alkuperäinen kirjoittaja **:
siirrätkö sä teiän vauvelin kauemmas kun on nukahtanu vai annatko olla kiinni itessäs? Meillä tuo nukkuu öisin pelkästään mussa kiinni, saattaa olla tissi suussa koko yön
Mä en lähtis mihinkään näihin huudatuksiin ja yksin jättämisiin, vauvalla on joku hätä kun itkee ja heräilee. Vahingoitat psyykettä jos "hylkäät". Nää "tottakai vauva vaatii tissiä kun on siihen tottunut" on ihan pjaskaa. Vauvat vaatii sen mitä ne tarvii. Meillä tuo on sellanen mammanpoika ja saa olla sitä niin kauan ku on.
Kunnollinen lääkärintarkastus, rytmit kuntoon, syömiset, läheisyys, koita olla stressaamatta, se tarttuu vauvaan. Menkää yhdessä nukkumaan kun kerran on pelkkä alkovi, vauvan unta ei sais häiritä.
Ja ootteko koittaneet nukkua myöhemmin? Tuntuu että monen vauvan luonnollinen rytmi ois sellanen et mennään vasta 10-11 aikoihin nukkumaan. Niinhän ne monesti masussakin alottaa kauheen rymyämisen myöhään illalla.
Vastauksestasi tuli tosi hyvä mieli.*halaus* Olen syyllistänyt aika paljon itseäni sillä kun en saa lopetettua vauva yösyömisiä, ja nukutan perhepedissä, kun neuvolassakin on suositeltu että voisi jo lopettaa yösyönnit ja nukuttaa lapsen omaan sänkyyn. Mutta kun meillä mennään vauvantahtisesti ja vaistolla, tiedän ainakin omasta mielestäni mitä vauva haluaa. Toisaalta taas ajattelen että olenkohan ehkä pilannut vauvani antamalla liikaa periksi.:-(
Vauva väsähtää usein aika aikaisin, ja hereillä pitäminen on silloin hankalaa, kun alkaa itkeä pian väsymystään. Mutta jos olisi jotain mielekästä puuhaa, vaikka leikkimistä tms. seurustelua, ehkä sitä nukkumaanmenoa voisi koittaa pitkittää. Itse emme kyllä noin aikaisin saa unta, mutta kuiskailemme, pidämme telkkua hiljaisella ja olemme muutenkin tosi hiljaa kun vauva nukkuu.
Kamalalta kyllä tuntuisi lopettaa yöllä imettäminen, kun vauva syödessään vaikuttaa oikeasti nälkäiseltä, ja alkaa pian huutamaan todella hysteerisenä, jos ei saa yöllä rintaa heti kun haluaa.
Voi olla että teen monta asiaa vauvani suhteen liian lepsusti, itseni kustannuksella, mutta en missään nimessä tosiaan haluaisi vauvaa huudattaakaan. Voi kun olisi jokin kultainen keskitie.