Mikä ois helppokäyttöinen, mutta kestävä kännykkä 5-vuotiaalle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nadia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mun viisivuotiaallani on ihan perus-Nokia, en tiiä mallia, mutta sellainen suht pikkuinen, missä on ihan perustoiminnot. Iskän veljen vanha.

Ja kun kännyn tarpeellisuudesta on kerran puhe, niin on se ainakin meidän tytölle tarpeen. Ulkoilee jo yksin, käy kaverin luona, ja kännyllä on kätevää soittaa tyttö syömään tms, ja tyttö taas voi soittaa mulle ja kysyä että saako mennä pelikentälle tai muuta vastaavaa.

Alkuperäinen kirjoittaja mm:
Mahdollisimman halpa, vaikka sitten ihan perus nokia käytetty joku 3300 voisi vitosella löytyä.

Tätä on varmaa kysytty, mut mitä 5v tekee kännyllä?

Opettelee sen käyttöä, ennenkuin lähtee ensi syksynä eskariin ja alkaa olla omia menoja. Tosin meidän poitsu on monestikkin tuossa tien toisella puolella leikkikentällä kavereiden kanssa ja helpompi se on soittaa kotiin kun alkaa pienintä pukemaan ja hakemaan, jos ei siis hoksaa katsoa kelloa, mikä monesti leikin tiimellyksessä unohtuu.

Eiköhän joku peruskänny, missä on isot näppäimet.

Meillä ei kyllä tule kännyä ennen kouluikää. Ei ole edes harkittu. Jo säteilyn välttämiseksikään ei haluta noin pienelle.

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Ja kun kännyn tarpeellisuudesta on kerran puhe, niin on se ainakin meidän tytölle tarpeen. Ulkoilee jo yksin, käy kaverin luona, ja kännyllä on kätevää soittaa tyttö syömään tms, ja tyttö taas voi soittaa mulle ja kysyä että saako mennä pelikentälle tai muuta vastaavaa.

OK, mun 5v ulkoilee yksin mutta sellaisella etäisyydellä että mä tiedän missä on jos lähtee vaikka läheiseen puistoon tai kentälle tulee kertomaan / kysymään lupaa ihan henk.koht. Kello on ranteessa ja ruoka-aika + sisääntulo aika kerrottu. Ja sen mukaan toimii.

Alkuperäinen kirjoittaja oivoih:
Eiköhän joku peruskänny, missä on isot näppäimet.

Meillä ei kyllä tule kännyä ennen kouluikää. Ei ole edes harkittu. Jo säteilyn välttämiseksikään ei haluta noin pienelle.

ne mitään säteile.

Alkuperäinen kirjoittaja mä vaa:

OK, mun 5v ulkoilee yksin mutta sellaisella etäisyydellä että mä tiedän missä on jos lähtee vaikka läheiseen puistoon tai kentälle tulee kertomaan / kysymään lupaa ihan henk.koht. Kello on ranteessa ja ruoka-aika + sisääntulo aika kerrottu. Ja sen mukaan toimii.

Mäkin tiedän missä likka on, mutta meillä ei ole mitään kiinteää ruoka-aikaa tai kotiintuloaikaa, ja soittelen sitä mukaa, kun en tykkää karjua ovelta/ikkunasta. Lisäksi pirautan, jos menen vaikka kaupassa käymään.
Mun 5 v on jo eskarissa.

Tähän tekisi mieli vastata, että BR-lelut myyvät niitä ja merkki on Fisher Price.
Herra isä sentään, vai vielä viisivuotiaalle kännykkä. Ja teidän viisivuotiaat ulkoilevat yksin? Taitaisi olla lastensuojeluihmisillä pian ovelle asiaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
Tähän tekisi mieli vastata, että BR-lelut myyvät niitä ja merkki on Fisher Price.
Herra isä sentään, vai vielä viisivuotiaalle kännykkä. Ja teidän viisivuotiaat ulkoilevat yksin? Taitaisi olla lastensuojeluihmisillä pian ovelle asiaa.

kaikki ei asu keskellä kaupunkia. jossain päin voi lapsen päästää turvallisin mielin yksin ulos.

Ja teidän viisivuotiaat ulkoilevat yksin? Taitaisi olla lastensuojeluihmisillä pian ovelle asiaa.

Tai sitten ei, sillä kyllä sekä neuvola että päiväkoti tietävät, että nämä 5-6 v muksut saavat ulkoilla yksin (tai siis keskenään) lähipihoissa.

Vuoden päästä mun tyttöni on ollut koulussa jo pari kuukautta, ja kulkenut matkat itsenäisesti bussilla. Jos ei saisi ulkoilla kotipihassakaan yksin, niin aikamoinen shokki voisi olla lapsella edessä sitten, kun pitääkin ihan oikeasti osata olla ja mennä.

Alkuperäinen kirjoittaja dd:

kaikki ei asu keskellä kaupunkia. jossain päin voi lapsen päästää turvallisin mielin yksin ulos.

Sellaista paikkaa ei olekaan, missä viisivuotias voisi yksin ulkoilla turvallisesti. Siis yksinään jonnekin kentälle tai puistoon.

Vanhoina hyvinä aikoina lapsille ei ollut ongelma kipaista kotona kysymässä lupaa johonkin. Nykyään rasitetaan vain vähän käsivartta ja leukalihaksia ja soitetaan kotiin näkömatkan päähän...

Sellaista paikkaa ei olekaan, missä viisivuotias voisi yksin ulkoilla turvallisesti. Siis yksinään jonnekin kentälle tai puistoon.

Tervetuloa meille katsomaan sellaista paikkaa :)

Kukaan, edes 35-vuotias, ei ole koskaan missään ehdottomasti ja yksiselitteisesti turvassa, mutta leikkipiha ja futiskenttä ei kyllä oo mitenkään vaarallisia paikkoja.

Ja teidän viisivuotiaat ulkoilevat yksin? Taitaisi olla lastensuojeluihmisillä pian ovelle asiaa.

Tai sitten ei, sillä kyllä sekä neuvola että päiväkoti tietävät, että nämä 5-6 v muksut saavat ulkoilla yksin (tai siis keskenään) lähipihoissa.

Vuoden päästä mun tyttöni on ollut koulussa jo pari kuukautta, ja kulkenut matkat itsenäisesti bussilla. Jos ei saisi ulkoilla kotipihassakaan yksin, niin aikamoinen shokki voisi olla lapsella edessä sitten, kun pitääkin ihan oikeasti osata olla ja mennä.

Tässä palstassa tökkii joku toden teolla...

Piti vaan sanomani, että eskarilainen tai ekaluokkalainen on hieman eri asia kuin juuri 5 täyttävä lapsi. Ainakaan omassa tuttavapiirissä eikä tällä asuinalueella kukaan anna tuon ikäisten ulkoilla yksin, vaan aina haetaan kotiin, vaikka naapurista. Jos näkisin jonkun viisivuotiaan yksin ulkoilemassa, saattaisin hyvinkin soittaa poliisin viemään lapsen kotiin. Ehkä olen sitten ylisuojeleva, mutta se ei minusta vaan ole ihan normaalia, että 5-vuotiaat ulkoilevat keskenään kotipihan ulkopuolella.

Tervetuloa meille katsomaan sellaista paikkaa :)

Kukaan, edes 35-vuotias, ei ole koskaan missään ehdottomasti ja yksiselitteisesti turvassa, mutta leikkipiha ja futiskenttä ei kyllä oo mitenkään vaarallisia paikkoja.

Voi olla, että sinä pidät sitä riittävän turvallisena, mutta meitä äitejä on erilaisia. Itse asumme lintukodossa hiljaisella omakotitalueella, mutta silti en päästä lasta näköpiiristä.
Kyse oli nyt siitä, että lapsi menee yksin sinne kentälle, eikö? Ei siitä, että onko se leikkikenttä turvallinen vai ei.

Kyse oli nyt siitä, että lapsi menee yksin sinne kentälle, eikö? Ei siitä, että onko se leikkikenttä turvallinen vai ei.
Kavereiden kanssa on kentällä palloa pelaamassa, ja kenttä näkyy keittiön ikkunasta....ei kadunylityksiä matkalla, tms.

Yhteistyössä