Mikä ois hyvä syöttötuoli?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vankkis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Just meinasin vastata että mikä vaan tukeva ;) No, mä en ole mikään merkkiuskollinen. Niemen tehtaiden kotimainen perusmalli on varmasti hyvä ja perinteinen. Meillä on brion malli, se on tosta vielä halpisversio, vaikkei oikeakaan kauhean kallis ole.

Luulen että lähes kaikki puiset jaloillaan seisovat on hyviä. Eli mun neuvo on : älä osta muovista tai pöytään kiinnitettävää.

Niemen tehtaiden tai jos vielä myynissä(ostettu 1989) baby björn tuoliin hihnoilla kiinnitettävä lisäosilla käy pienelle ja isommallekkin (näppärä reissuun mukaan).Kestävä meillä käytössä edelleen tuo viimenen hoitareilla. Ja niemen tehtaiden myöhemmin hankittuna kans suosittelen.

Meidän pullerokin mahtunu tripp trappiin, ja mahtuu edelleen hyvin, ikää nyt 1v10kk, painoa reilut 14 kiloa.

Matkatuolina meillä tää: http://www.naperopuoti.com/product_info.php/products_id/717

Ja mummilassa vaarin ite tekemä.

Ja kaikki ajaa asiansa, mutta tripp trappista en luopuis :)

cam futura tai jotain sinnepäin! on muovinen , tosi tukeva, helppo puhdistaa, sopii isommallekin ja korkeus säädettävä! meidän tuoli on ollut jo viidellä käytössä ja edelleen aivan loistokunnossa! mahtava tuoli! niin ja irroitettava pöytäosa, helpottaa sekin!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tripp trappiin ei pullerompi lapsi mahdu, ainakaan jos on turvakaari paikallaan.

Meidän poika on (aiemmin oli vielä enemmän) kans aikas pullero ja kyllä mahtuu Tripp Trappiin ihan hyvin. Ikää ihan just 1½ vuotta. Niitä pehmusteita ei tosin hankittu ollenkaan hälle.

Alkuperäinen kirjoittaja SolAngel:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tripp trappiin ei pullerompi lapsi mahdu, ainakaan jos on turvakaari paikallaan.

Meidän poika on (aiemmin oli vielä enemmän) kans aikas pullero ja kyllä mahtuu Tripp Trappiin ihan hyvin. Ikää ihan just 1½ vuotta. Niitä pehmusteita ei tosin hankittu ollenkaan hälle.

Meillä on pehmusteetkin ja silti mahtuu tuo pullero :). Tai ei enää niin pullero oo kun pienempänä oli, pituuskasvu ollu nyt kovempaa kun painon nousu.

Tripp Trappeja on meillä kaksin kappalein, ja on ollut hyvä. Eikä ole ollut ongelmia mahtumisen kanssa, vaikka kuopus olikin vielä yksivuotiaana aika pullukka.

"Perinteiset" tuolit ovat kaikkea muuta kuin tukevia, juuri tuo kuopuksemme olisi saanut esim. Niemen tehtään tuolin nurin sekunnissa. Olisi ollut käyttökelvoton meillä. Lisäksi syömäänopetteleva lapsi ei pääse tarpeeksi lähelle pöytää, ja siihen matkalle tippuu paljon ruokaa. Ja TT:ssä on istuttu senkin jälkeen kun kaari on otettu pois noin 1,5-vuotiaana. Nelivuotiaalle esikoisellekin tavallinen tuoli on vielä liian matalalla, asento ei ole lähellekään ergonominen.

Se perinteinen perusmalli on ihan ok, kunhan ei ota mitään taittuvaa versiota - sen puhdistamisessa on melkoinen työmaa joka syötön jälkeen.

Meillä on myös Tripp Trapp, josta tykkään kyllä valtavasti. Helppo puhdistaa, pitkä käyttöikä. Tuoli on nyt käytössä sekä vuosikkaalla (kaaren ja remmin kanssa), kolmivuotiaalla (ilman kaaria) ja kymmenvuotiaalla kehitysvammaisella lainalapsella (korkeamman selkänojan ja isomman turvakaaren kanssa).

Kyllä mäkin suosittelen tripp trappia, vaikka se onkin ruma :x
Meillä on myös sellainen tavallinen perusmalli, ja poika saa kaadettua sen joten jos siinä istuu niin on pakko itse istua vieressä ja pitää omaa jalkaa siinä tuolin poikkipuulla, muuten menee nurin

Kiitoksia, tripp trapp taitanut saada suurimman suosion. Pitänee kaupassa eka testata et varmasti mahtuu.. :) tai no ei poika nyt niin ylilihava lapsi ole, mut pikkusen pullukka kuitenkin.

eikö muita puisia vaihtoehtoja kuin tripp trapp ja Niemen tehtaiden tuolit? Tuo Niemen tehtaiden tuoli on hutera. Mummolassa sellainen ja saa kyllä olla tarkkana ettei lapsi kaada tuolia. T. meilläkin tuolin hankinta edessä

Hmm. Meillä on mummolassa ikivanha kotimainen tuoli, veikkaan että on sitä Niemen tehtaiden mallia. Sen kyllä saa keikuttamalla nurin. Mutta kotona on tuo Brion tuoli eikä se kaadu, vaikka päällisin puolin näyttää melko samalta.

Niin ja lisäyksenä, että kun itse näin triptarpin ensimmäisen kerran ollessani au paurina sveitsissä oli kaikille perheen kolmella lapsella kyseiset tuolit. Ja kuulemma luopuivat niistä vasta yli kymmenvuotiaina, joten todella pitkäikäisiä ovat. Ovat senkin perheen tuolit vielä käytössä muilla vaikka omat muksunsa eivät niissä enää istukaan..

Kyllä trip trappiin mahtuu aika pyöreä lapsi. Ja se menee hyvin sitten eka korkeana tuolina ja sitten sen voi laittaa lastenhuoneeseen tuoliksi kun lapsi ylettää tavalliselta tuolilta.

Mä suosittelen sitä mallia, mikä taittuu pöytä-tuoliyhdistelmäksi.Tosi hyvä lapsen itse syödä siinä, voi kiivetä sinne itsekin ja on kätsy piirrellessä yms.

Yhteistyössä