mikä olisi harrastus jossa lapsi pääsee pois kotoa yöksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Anne
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Anne

Vieras
erikoinen kysymys varmaankin
mutta meillä siis iso perhe ja lapsilla ei ole isovanhempia. eivät pääse siis edes mummolaan kuten useat kaverit
pari kertaa vuodessa käydään toki koko perhe jossain

mutta olisiko joku harrastus, jossa olisi esim leirejä tai muita yötapahtumia?
lähinnä noita vanhimpia ajatellen, 7v ja 9v, kun he itse kaipaavat joskus johonkin....

Ja aikoinaan kun mä aloin sukeltaa ni tehtiin sukellus reissuja pidempien matkojen päähän ja oltiin yötä joskus koko vkl poissa kotoo...
Ratsastus..
On kaikkia leirejä jne..

Onhan niitä monia leirejä. Sitten urheiluharrastuksien kautta tulee leirejä ja kisamatkoja. Itse olin monet viikonloput uimakilpailuissa ympäri Suomea ja pidemmillä lomilla tehtiin uintileirejä muilla paikkakunnilla. Tosin olin hitusen vanhempi jotain 10-13v.

Partiossa olen itse ollut aina ja sitä suosittelen.
Mutta myös siis lähes kaikki seurakunnat järjestää varhaisnuortenleirejä pitkin vuotta tai ainakin kesäaikaan. On päiväleirejä ja eri mittaisia yöleirejä. Kysele ihmeessä. :)

http://www.kesaleiri.fi/ löytyy esim tietoa, googlettamalla löytyy vaikka mitä.
Kaikki leirit eivät ole hirveän kalliita, riippuu järjestäjästä.
Koululaisille on vaikka mitä olemassa. Yleensä hiihto/kesälomille.
Kannattaa kysellä myös paikallisesta seurakunnasta lastenleirejä.

Monet kunnat/kaupungit järjestävät kesäleirejä ja ennen vanhaan puhuttiin kesäsiirtoloista.

Jos harrastuksen haluaa, partio on tietty paikka, jossa retkeillään ja leireillään paljon.

Itse olen lapsena leireillyt paljon, ja ne ovat ihania muistoja!

kiitos vinkeistä! :)
molemmilla yhdet bestikset joiden luona joskus harvoin käyvät yötä
pitää alkaa mm partiota ja seurakunnan leirejä katselemaan. urheilevat tässä lähikylän pallokerhossa joka ei ole mitään kovin vakavaa eli ei ole peli eikä treenimatkoja