Mikä olisi paras autorata pukinkonttiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Päkä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Päkä

Vieras
En ymmärrä niistä kyllä yhtään mitään ja sellainen pitäisi ostaa joululahjaksi. Joskus olen niitä katsellut, mutta niitähän on vaikka minkälaisia. Nyt neuvoja pliis, ettei mikään ihan pilipali vehje lähde kaupasta mukaan.

Yksi kysymys vielä, onko niitä sellaisia joihin voi ostaa myöh. lisää osia? vähän niinkuin brion junarataan?

Juu myönnetään... aika ummikko olen tässä asiassa. =)

meillä on kans joululahjalistalla autorata ja mun autoratoihin ´perehtyneet tuttavani suosittelevat scalextric-rataa.Se on 50 vuotta vanha laatumerkki,johon saa varasosia ja jossa huolto pelaa.Muut radat eivät kuulemma oo sen veroisia.Meillä kahdella perhetutulla perheen isän 30vuotta vanha scalextric-autorata joka toimii edelleen moitteettomasti,siitä päätellen täytyy olla hyvä.Kalliita ne on,halvim versio oli 150e,mutta me ainaki ollaan valmiita satsaamaan jos saadaan rata,joka kestää isältä pojalle.

Alkuperäinen kirjoittaja sh-äiti:
Täällä myös äiti joka ei niistä ymmärrä, mutta poika toivoo Hotweels autorataa, uskon että kaupassa osaavat minua opastaa.

me ostettii hotwheels-rata ja on huono.Ei meinaa pysyä ollenkaan kasassa,koko ajan osat irtoilee ja sillä on hankala leikkiä.Niinpä se onkin tuolla huoneen nurkassa tyhjän panttina.

Alkuperäinen kirjoittaja katmat:
Täällä myös äiti joka ei niistä ymmärrä, mutta poika toivoo Hotweels autorataa, uskon että kaupassa osaavat minua opastaa.

me ostettii hotwheels-rata ja on huono.Ei meinaa pysyä ollenkaan kasassa,koko ajan osat irtoilee ja sillä on hankala leikkiä.Niinpä se onkin tuolla huoneen nurkassa tyhjän panttina.

Hyvä kommentti, itse en ole näihin tutustunut, poika oli vaan kaverinsa luona leikkinyt sillä ja sanoi sen olevan niin huippuhieno että....

Alkuperäinen kirjoittaja katmat:

Hyvä kommentti, itse en ole näihin tutustunut, poika oli vaan kaverinsa luona leikkinyt sillä ja sanoi sen olevan niin huippuhieno että....

onhan se hieno niin kauan ku pysyy kasassa.Ellei meille sitte sattunu joku maanantaipäivän versio :D Meillä poika kyllästyi siihen rataan siksi,että sitä piti koko ajan korjata jostain päin kun osat irtoili.

Alkuperäinen kirjoittaja Päkä:
En ymmärrä niistä kyllä yhtään mitään ja sellainen pitäisi ostaa joululahjaksi.

Scalextric:iä on kehuttu, ja omasta lapsuudestani muistan sen olleen todella hieno ja laajennettavuutta löytyi (ja kuvastosta oli mukava pohdiskella mitä voisi toivoa pukilta seuraavaksi).

Tuon soveltuvuus pitää sitten miettiä lasten iän kannalta; alle 5-vuotiaille löytyy varmaan helpompiakin ratoja ja 5-7 -vuotiallekin saattaisin hetken pohtia.

S-autoissa on mahdollisuuksia virittelylle/korjailulle (renkaiden & moottorien vaihtamiset jne) joten en ehkä puhuisi pelkästä lelusta, koska se tarjoaa mahdollisuuksia myös harrastamiseen.

Jos rata tulee hankittua, syntyy väistämättä halu laajentaa sitä jolloin tilaa voi kulua yllättävän paljon. Mulla oli lapsena pelkästään 8:n muotoinen pikkurata ja vaikka se vaatikin taitoa, oli se vähän tylsä.

Radasta näyttää olevan nykyään eri versioita: perinteinen, sport ja digitaalinen. Tällä on lähinnä kai merkitystä, jos haluaa keräillä jostain vanhoja osia tai autoja; eri versiot toimivat ilmeisesti toistensa kanssa, mutta saattavat vaatia joitakin sovittimia.

Autoradat ja sähköautot on hauska harrastus. Ja jos autoilukipinä syttyy niin kannattaa vierailla osoitteessa finslot.net. Sieltä saa varmasti tietoa ja neuvoja lajista sekä löytyy yhteystietoja paikallisista kerhoista ja seuroista jotka lajin parissa harrastelee. Ei muuta kun kaikki vain autoilemaan

Yhteistyössä