Mikä olisi paras turvakaukalo?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ei osaa päättää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä oli Britaxin Rock-a-tot ja se oli mielestäni oikein hyvä ja tilava kaukalo. Ja markkinoiden kevyimmästä päästä, jotkut kaukalot kun ovat itsessään jo turhan raskaita kantaa.

Ostin kaukalon tutulta käytettynä. Tuosta käytettynä ostamisen turvattomuudesta sen verran, että miettikääpä hetki, kuinka sairas tyyppi (siis toisen lapsen vanhempi!) saa päästään olla, että huijaa jotakuta noin vakavalla asialla muutaman kympin tähden. Siis että jättäisi kertomatta, että istuin on ollut kolarissa ja viallinen. Enpä usko moisia ihmisiä löytyvän. Tämä "ei voi ostaa käytettynä, kun se on voinut olla kolarissa" on vaan sellainen mantra, jota ihmiset koko ajan toistavat .

Itse olin ainakin tyytyväinen siihen, etten ostanut 5 kk käytön vuoksi monen sadan euron kaukaloa. Poika siis kasvoi niin hurjaa vauhtia ettei enää mahtunut kaukaloonsa talvitamineissa vaan piti siirtää "isompien" istuimeen 5 kk iässä.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.01.2007 klo 09:31 Greippi kirjoitti:
Meillä oli Britaxin Rock-a-tot ja se oli mielestäni oikein hyvä ja tilava kaukalo. Ja markkinoiden kevyimmästä päästä, jotkut kaukalot kun ovat itsessään jo turhan raskaita kantaa.

Ostin kaukalon tutulta käytettynä. Tuosta käytettynä ostamisen turvattomuudesta sen verran, että miettikääpä hetki, kuinka sairas tyyppi (siis toisen lapsen vanhempi!) saa päästään olla, että huijaa jotakuta noin vakavalla asialla muutaman kympin tähden. Siis että jättäisi kertomatta, että istuin on ollut kolarissa ja viallinen. Enpä usko moisia ihmisiä löytyvän. Tämä "ei voi ostaa käytettynä, kun se on voinut olla kolarissa" on vaan sellainen mantra, jota ihmiset koko ajan toistavat .

Itse olin ainakin tyytyväinen siihen, etten ostanut 5 kk käytön vuoksi monen sadan euron kaukaloa. Poika siis kasvoi niin hurjaa vauhtia ettei enää mahtunut kaukaloonsa talvitamineissa vaan piti siirtää "isompien" istuimeen 5 kk iässä.

No onpa sattunut eteen tapaus, jossa vakuutusyhtiön lunastama, kolarissa ollut turvakaukalo päätyi kirppikselle
vakuutusyhtiön työntekijän toimesta. Että se niistä "rehellisistä ihmisistä".

No jos nyt yksi ihminen on noin sairas, niin turha kai kaikkia on epäillä? Ei tainnut hänellä olla omia lapsia?

Kirpparilta en varmaan itsekään kyllä istuinta ostaisi, mieluiten haen ihmisten kotoa isommat ostokset kuin otan esimerkiksi postin välityksellä. Ihmisistä kun näkee hakiessa aika hyvin, kuka on rehellinen ja kuka ei.

Meillä Gracon Autobaby ja tyytyväisiä ollaan oltu, syyskuussa syntynyt lapsi matkusti siinä 6kk ikäiseksi, olisi mahtunut pitempäänkin, mutta saatiin lahjaksi HTS besafe izi kid.

Me ollaankin varmaan nyt tosi "tappaja" vanhempia, kun ei olla ostettu kaikentietävän TM:n testivoittajia...

Ihan vain tiedoksi, noita testejen tekijöitä on muitakin kuin tekniikan maailma, mutta jos joku haluaa yhtä testitulosta tuijottaa niin siitä vaan.

Itse arvostan sitä ominaisuutta autobabyssa, että sen saa telakoitua. Ei vain nopeuden takia vaan tiedän senkin, että kuka tahansa osaa napsauttaa kaukalon siihen kiinni ( esim. isovanhempi ) ja kaukalo on varmasti oikein kiinnitetty.
Ja tuo matkarattaisiin sopivuus on iso plussa!

Myös tämä tuleva vauva tulee istumaan tuossa autobabyssa.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.01.2007 klo 16:11 Vieras kirjoitti:
Meillä Gracon Autobaby ja tyytyväisiä ollaan oltu, syyskuussa syntynyt lapsi matkusti siinä 6kk ikäiseksi, olisi mahtunut pitempäänkin, mutta saatiin lahjaksi HTS besafe izi kid.

Me ollaankin varmaan nyt tosi "tappaja" vanhempia, kun ei olla ostettu kaikentietävän TM:n testivoittajia...

Ihan vain tiedoksi, noita testejen tekijöitä on muitakin kuin tekniikan maailma, mutta jos joku haluaa yhtä testitulosta tuijottaa niin siitä vaan.

Itse arvostan sitä ominaisuutta autobabyssa, että sen saa telakoitua. Ei vain nopeuden takia vaan tiedän senkin, että kuka tahansa osaa napsauttaa kaukalon siihen kiinni ( esim. isovanhempi ) ja kaukalo on varmasti oikein kiinnitetty.
Ja tuo matkarattaisiin sopivuus on iso plussa!

Myös tämä tuleva vauva tulee istumaan tuossa autobabyssa.

Britaxin baby safe plus ja Recaron kaukalo on voittanut EuroTest-testin. Autoliiton sivuilta pääsee katsomaan testien tulokset. TM:n testeistä en tiedä enkä välttämättä edes luottaisi niihin.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.01.2007 klo 23:45 Ulkona kirjoitti:
Mä en ymmärrä miten teidän lapset ei oo mahtuneet Auto Babyyn...Meillä molemmat tytöt on nököttäneet siinä vuoden ikään asti. Ja vanhempi tytär oli sentään aikamoinen pullapossu vuoden vanhana, 11kg, nuorempikin sentään melkeen 10kg. Ihan vallan hyvin on kaukaloon sopineet, pituus alkoi tulla vastaan tossa vuoden iässä kun ovat pitkiä tyttöjä molemmat.

Mä kuulun myös jalustan ehdottomiin kannattajiin, kaukalo on niin helppo laittaa autoon ja ottaa pois. Se kyllä kieltämättä heiluu se jalusta, jos ei muista aika ajoin tarkistaa. Ja toinen huono puoli on kanssa se, että kaukalo on meillä jostain syystä aina tosi pystyasennossa, eli ihan pikkuvauvana pää tuppaa tippumaan eteenpäin ellei jalustan alle laita toppausta.

No meillä on nyt hädintuskin 7kk, ja painaa ton 10kg..

Uusimmat

Yhteistyössä