Mikä olo rv 35+ ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Marsu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Marsu"

Vieras
Täällä ollaan ekaa kertaa raskaana, enkä tosiaankaan olis uskonut että olo on tässä vaiheessa jo näin tukala. Takana keskenmenoja, sen takia vannoin ennen tätä raskautta että jos tässä näin pitkälle koskaan päästään niin en sitten valita vaikka mikä olisi. Tässä sitä nyt sitten tulee.. :D Onko tää ihan normaalia, olis kiva kuulla muiden oloja :)

-Öisin ei saa nukuttua, mikään asento ei ole hyvä.. Ainoa vaihtoehto on nukkua jommallakummalla kyljellä, ja kymmenen minuutin kuluttua lonkkasärky alkaa, kummallakin puolella sama juttu. Samoin pienikin liike sattuu häpyluuhun että melkein kyyneleet valuu silmistä öisin kun koittaa kääntää kylkeä :(

-Kävely päivisin sattuu häpyluuhun, eikä ihan vähää, vaan joka askeleella tärähtää ja sattuu. Samoin vauva on kuulemma jo niin alhaalla että painaa virtsarakkoa koko ajan, senkin takia pienikin liike tuntuu epämukavalta.

-Selkää särkee jos hetkenkin istuu paikallaan, kävely helpottaisi selkää mutta se sitten taas sattuu tuonne alas :D

Ja sitten on tietty näitä perusjuttuja, jatkuva pissahätä, hikoilu, hermot kireellä, väsymys, hengästyminen ym mutta ne ei tunnu enää missään noiden rinnalla! Vielä ois n. 5 viikkoa jäljellä, onko jollain antaa hyviä vinkkejä että sais oloa edes vähän helpotetuksi, saatikka että ei enää pahenis loppua kohden <3

ps. ei tarvita sellasia "valivali-kommentteja", ne ei auta yhtään kiitos :)

Näin ne on erilaisia nää raskaudet...

Mulla ei oikeestaan ole mitään vaivoja (sori jos et halunnut näitäkään vastauksia). Mutta rehellisesti sanottuna suurin osa päivästä on ihan normaalielämää. Yöt nukun yhdellä pissatauolla aamuyöstä n.9h ja urheilen päivittäin. Lapsi ei oo vielä laskeutunut, vaikka välillä tunnenkin virtsarakossa ikävää painetta. Ainoa vaiva on nännien kova kutina ja nyt olen saanut jostain vuotavan nenän. Kivuttomia supistuksia on silloin tällöin, lähinnä niitä tulee portaissa tai reippaasti kävellessä.

Tsemppiä ja voimia loppuun!

Ensimmäinen raskaus täälläkin menossa ja rv 36 alkoi tänään. Yöt ovat täälläkin vaikeita toisinaan mut hiukan paremmin saa nukuttua kun laittaa jalkojen väliin tyynyn ja masua tukemaan voi laittaa toisen jos siltä tuntuu. Mulla puutuu kädet öisin pahasti ja siksi välillä siirryn aamuyöstä sohvalle nukkumaan istumaasentoon tyynyvuoren tukemana. Yöhikoiluakin on mutta siihenkin tottuu.. ei kannata liikaa ottaa paineita jos hikoiluttaa niin peitto pois ja vaikka paitakin.

Käveleminen välillä ankeeta kun vauvan pää painaa virtsarakkoa ja häpyluuta mut sit kannattaa vaan kävellä hitaammin ja hengitellä. Autosta nouseminenkin on hankalaa ja kivuliasta välillä..

Selkää kannattaa yrittää venytellä varovasti mulla ainakin toimii ja just kävely auttaa selkäkipuihin. Paikallaan istuminen vain pahentaa asiaa.

Pissalla ramppaamiseen oon jo niin tottunut ettei sitä edes enää ajattele. Päiväunet kannattaa ottaa aina kun siihen mahdollisuus ja aikaa. Väsymys lisää just sitä ärtyneisyyttä..

Mulla ainakin kotityöt ja muu puuhailu auttaa jos tuntuu siltä että nyt menee hermot ja jos oikein potutaa niin lähden pienelle kävelylenkille. :)

"Moi"n kirjoitus kuulostaa niin tutulta! Mullakin on käytössä ns. Tukityynyjä jalkojen väliin ja myös mahan alle. :)
Kaikki kärsimys varmaan unohtuu kun saa sen oman nyytin syliin <3 ainakin toivottavasti..

Mulla kolmas raskaus ja tämä on ollut niin tuskainen kahteen edelliseen verrattuna. Alkuraskaus oli kamala, pahoinvointia puoliväliin asti. Se oli sellaista että piti syödä koko ajan. Paino onkin noussut 20 kiloa ja se jos mikä tuntuu ihan kamalalle.Varmaan sen takia olo onkin tämä.

Hiiva vaivaa vähän väliä, lantioon koskee, välillä menee kyky kävellä. Kaikista pahinta on tosin tämä väsymys. En jaksa MITÄÄN. Olen ihan raato. Vauvan liikkeet sattuu ihan pirusti jo nyt. Viikkoja nyt 35+1 ja ei elettäkään että taaskaan omin avuin synnytys käynnistyisi.

Mulla oli ylihelpot noi edelliset raskaudet...

34 viikkoa täynnä ja mä myös! 3.raskaus ja todella vaikea. Ei mitään vakavaa, mutta joka päivä jotain kummiskin. Raskaus tällä kerralla todellakin sairaus! Vauva oli viime viikolljo yli kaks kiloinen ja kun vuosi vaihtuu, olen ihan valmis saamaan hänet ulos koska vaan.. mä olen niin "täynnä" vauvaa...

Yhteistyössä