Mikä on hoikkuutesi salaisuus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Salaisuudet julki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Salaisuudet julki

Vieras
Elämäntapojen kokonaisuushan se tietysti ratkaisee, mutta mikäs olisi mielestäsi sellainen yksittäinen yksityiskohta, joka on auttanut sinua pysymään hoikkana?

Itselläni on BMI 21 ja sen salaisuus taitaa vaan olla se, että oikeasti pidän kasviksista, hedelmistä ja vaikkapa kanasta ja tofusta, enkä syö niitä vain koska on pakko. Enkä tykkää yhtään grillimakkaroista, viinereistä, pullasta enkä useimmista karkeista. Keitetty parsakaali kuuluu OIKEASTI lempiruokiini:)

Eli en kyllä yhtään tunne, että "onnistun" pysymään hoikkana, mitäs sankarillista tässä on valita salaatti hampurilaisaterian sijaan jos oikeasti tekee mieli enemmän sitä... Mutta ihan tyytyäväinen olen, elämä menee mukavimmin näin.

mulla on bmi 19 ja yksi hoikkuuteni salaisuus on korvaaminen. eli jos olen menossa huomenna syömään ravintolaan pitkän kaavan mukaan, syön pari edellistä päivää kevyemmin, salaattia/keittoa, rahkaa etc. tai jos aion illalla syödä karkkia leffan kanssa niin jätän välipalan syömättä tms.

ja toinen on varmaan se että mun lempiruokiin ei todellakaan kuulu mitkään majoneesit, kermasoossit, pastat etc mitkä taas kuuluu pullukoiden kavereiden lemppareihin. syön päivittäin kasvikset ja marjat ja muutenkin terveellisesti, en halua lapsellenikaan mitään suola-rasva-sokeri mättöä syöttää.

kolmas on laiskuus, jos kotona alkaa tehdä mieli sitä karkkia niin 99,5% tyydyn vaan haaveilemaan siitä kun en viitsi lähteä hakemaan :D

ja myös tykkään urheilusta! tai siis rakastan.

• Tykkää
Reactions: fortunate
[QUOTE="mie";27426987]geenit? En vain liho.. mutta en pahemmin syö epäterveellisiä ruokiakaan..[/QUOTE]

mäkään en liho, en syö kovinkaan terveellisesti enkä harrasta liikuntaa (päivittäisiä kävelyitä lukuunottamatta). viikonloppusin menee lähes aina jotain herkkuja tai roskaruokaa ja muutenkin ruoka maistuu melko hyvin :D

BMI 19 ja geenit tai aineenvaihdunta taitaa olla "salaisuudet".
Tykkään herkutella, liikun aika kevyesti ja muutenkin ruoka on vaan hyvää.
BMI on korkeimmillaan ollut 21 synnytyksen jälkeen.
En vaan liho, ja samanlainen ollut lapsesta asti.

Liikunnallisuus. Olen lapsesta asti harrastanut liikuntaa. Useampaa eri lajia. Kroppani on siis tottunut olemaan kuosissa. Rakastan kaikkea makeaa ja herkkuja ja syön niitä myös päivittäin. Korvaan aterioita herkuilla, joten tasapaino kaloreissa ja kulutuksessa säilyy.

Lihon herkästi, jos alan mättämään kaikkea mahdollista ja jatkuvalla syötöllä. Joku kontrolli siis kuitenkin pitää olla.

Lenkkeilen koirien kanssa noin 8 km/päivä.. en tiedä sitten onko paljon vai vähän jonkun toisen mittapuulla.. syön säännöllisesti ja aamupala aina rahkaa ja hedelmiä hunajalla makeutettuna, paljon kananmunaa, vähän perunaa, pastaa, leipää... jos herkuttelen, liikun enemmän..

Geenit, aineenvaihdunta ja ruokatottumukset yleensäkin. Syön määrällisesti aika paljon, enkä tietoisesti välttele mitään ruoka-aineita. Tykkään kasviksista, lempiruoat on kuitenkin tosi hiilihydraattipitoisia. Olen valovuoden päässä karppauksesta. Karkkeja ja leivonnaisia syön aika vähän, silloin otan jos tarjolla on mutta itse harvemmin itselleni ostan. Tiettyyn aikaan kuukaudesta tummaa suklaata on pakko syödä överit :p
Raskauskilot lähti samantein, lisäksi en lihonut vaikka kilpirauhanen teki tenän ja toimi vajaalla.

Ei kai tähän mitään salaisuutta ole, katson vähän mitä suuhuni tungen ja liikun/kuntoilen/urheilen säännöllisesti. Kesäisin tahtoo paino nousta kilon tai kaksi, mutta palautuu syksyn tullen taas entisiin lukemiin.

Jokapäiväinen liikunta. Käyn työmatkat pyörällä (suuntaansa 7km) kesät talvet, minkä lisäksi lenkkeilen joka toinen ilta.
Voin syödä mitä haluan, kun liikkuu vain tarpeeksi.

Syön vähän ja kohtuudella. En mussuta oikeastaan ikinä sipsejä, karkkeja tai mitään muuta epäterveellistä. Herkku on pähkinämysli ja paras juoma, vesi :D

Liikun paljon, juon todella harvoin, eikä me käydä oikeastaan koskaan pikaruokaloissa.

Alkuperäinen kirjoittaja Isämies;27427130:
Ei kai tähän mitään salaisuutta ole, katson vähän mitä suuhuni tungen ja liikun/kuntoilen/urheilen säännöllisesti. Kesäisin tahtoo paino nousta kilon tai kaksi, mutta palautuu syksyn tullen taas entisiin lukemiin.

Paljon painat?

mun "salaisuus" on köyhyys. ei oo varaa ostaa paljoa ruokaa. sossusta nyt mitä saa.

ei oo varaa pitää autoa ni tulee pyöräiltyäki sitten mutta aina ei jaksa jos ei oo saanut tarpeeksi ruokaa. ei oo kuntoa sitte

Mulla kanssa ilmeisesti nopea aineenvaihdunta ja toi "läpipasko" kuulostaa aika osuvalta termiltä myös. Syön tosi paljon herkkuja, siis todella paljon, mutta en vain liho. En ole mitenkään mielettömän laiha mutta ei mua kukaan tukevaksikaan sanoisi.

Geenit tietysti, mutta yksittäisistä asioista aktiivisuus.

Kun ei jaksa lojua kaikkien sarjojen äärellä, Facebookissa, sohvalla jne. vaan tulee elettyä ja tehtyä. Liikkeellä olo (ei siis pelkkä liikunta!) pitää ihmisen väistämättä hoikempana, passiivinen elämänasenne lihottaa ja helposti masentaakin. Netti on yksi suurimmista nykypäivän vankiloista monille.

• Tykkää
Reactions: Heartless Bitch