Mikä on käytäntö, meneekö lapsi eskariin vaikka äitillä vapaapäivä ja pikkuveli jää kotiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hmm
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja hm:
no tuolla periaatteella meidän poika ei kävis koko eskaria kun ite oon äitiyslomalla ja vauva plus pikkusisko jää joka päivä kotiin mun kanssa.

Sama täällä, äitiyslomalla ja toiset lapset kotihoidossa. Mutta eskarissa silti käy eskarilainen 9-13

Meillä ei käyty koko eskaria (siis meidän vanhin lapsi). Silloin kun asia oli ajankohtainen, koitin saada netissä keskustelua aikaiseksi eskarin pakollisuudesta tai vapaaehtoisuudesta. Ja mikä lopputulos; sain hirveän ryöpyn niskaani muilta äideiltä!! Minut leimattiin about alkkikseksi, jonka mielestä on mukavempi vaan "olla ja haista kotona", kuin ajatella lapsen parasta. Alkoi kamala tulkutus, että lapsi joutuu eriarvoiseen asemaan, kun muut jo osaa vähän kirjaimia, muut osaa odottaa omaa vuoroaan..ja opettajalle tietää lisää vaivaa ja mutkia matkaan ym ym..
Samaa showta alkoi pitää myös neuvolan täti...ei tuntunut edes tietävän, että askari ei ole pakollinen. Sama syyllistäminen ja hysterioiminen alkoi sielläkin. Minä sanoin ottavani itse vastuun siitä, jos lapsen elämä menee pilalle yhden esikoulun käymättömyyden vuoksi. Ottaen huomioon, että lapsi oppi lukemaan jo viisi vuotiaana ja on aina ollut iloinen ja sosiaalinen.
Niin vaan kävi, että juuri tämä meidän lapsi tuli kyseisen vuoden keväällä koulusta luokkansa parhaat paperit kourassa.. Ja on täysin tasa-arvoinen muiden oppilaiden kanssa.

Eli lesottaa en asialla halua, vaan sanoa sen, että esikoulun käymättömistäkin lapsista voi tulla ihan tavallisia ihmisiä.

ole pakollinen. Mun poika aloitti just eka luokan ja viime vuonna oli eskarissa tai siis kesään asti ja kyllä mä pidin useinkin vapaapäiviä pojalle kerkee sitten koulussa olemaan joka päivä. 1-2 vapaata pojalla pidin joka viikko. Eskaritädit sanoi samaa että ehtii olemaan koulussa sitten joka päivä kun on pakko.

Uusimmat

Yhteistyössä