Mikä on kun kauppa ei käy hyväkuntoisilla lastenvaatteilla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Greippi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
G

Greippi

Vieras
Alkaa tosissaan kyllästyttää kaupata pojan vaatteita. Mikä mahtaa olla vikana, kun kauppa ei käy? Ennen ei ollut mitään ongelmia myydä, vaan tavara liikkui esim. huutonetissä todella vilkkaasti.

Nyt on kun kivirekeä vetäisi. Pari kuvapyyntöä tulee, jos on ilmoitus jossain ja huutonetissä ei huutoja juuri nimeksikään. Onko porukka tosiaan niin rahoissaan, että kaikki pitää ostaa vaan uusina?

Ja toinen juttu, joka ärsyttää on nyt pari kertaa toistunut kuvio. Lähetetään sähköposteja puolin ja toisin ja pyydetään lisää kuvia siitä ja tästä ja tuosta. Ilmoitetaan että ostan tuon ja tuon ja tuon. Sitten ei kuulu viikkoon mitään ja kun ystävällisesti tiedustellaan, että mikä on, kun ei viestejä enää tule, kerrotaan että "sori, ostinkin naapurilta ison kasan vaatteita enkä tarvitsekaan näitä". Tavarat on suunnilleen jo pakattu ja aikaa mennyt tällaiseen jo tuntikaupalla, ihan hukkaan. Käsittämätöntä pelleilyä aikuisilta ihmisiltä.

Yksi ostaja halusi ostaa pojan kolme välikausipukua ja ilmoitti, että pystyy maksamaan 23.1. ja vaikutti todella onnelliselta että saa hyvät puvut edullisesti. Vaan eipä ole tuostakaan ostajasta nyt enää kuulunut sen koommin, vaikka olen laittanut monta viestiä. Ihan syvältä.

Onko muut huomanneet samanlaisia oireita?
Pahoittelen purkausta, mutta näitä on osunut nyt liikaa lyhyelle ajanjaksolle. Pitää varmaan antaa ilmaiseksi hyväntekeväisyyteen nämäkin hyvin vähän pidetyt kivat vaatteet.

Alkuperäinen kirjoittaja Greippi:
Alkaa tosissaan kyllästyttää kaupata pojan vaatteita. Mikä mahtaa olla vikana, kun kauppa ei käy? Ennen ei ollut mitään ongelmia myydä, vaan tavara liikkui esim. huutonetissä todella vilkkaasti.

Nyt on kun kivirekeä vetäisi. Pari kuvapyyntöä tulee, jos on ilmoitus jossain ja huutonetissä ei huutoja juuri nimeksikään. Onko porukka tosiaan niin rahoissaan, että kaikki pitää ostaa vaan uusina?

Ja toinen juttu, joka ärsyttää on nyt pari kertaa toistunut kuvio. Lähetetään sähköposteja puolin ja toisin ja pyydetään lisää kuvia siitä ja tästä ja tuosta. Ilmoitetaan että ostan tuon ja tuon ja tuon. Sitten ei kuulu viikkoon mitään ja kun ystävällisesti tiedustellaan, että mikä on, kun ei viestejä enää tule, kerrotaan että "sori, ostinkin naapurilta ison kasan vaatteita enkä tarvitsekaan näitä". Tavarat on suunnilleen jo pakattu ja aikaa mennyt tällaiseen jo tuntikaupalla, ihan hukkaan. Käsittämätöntä pelleilyä aikuisilta ihmisiltä.

Yksi ostaja halusi ostaa pojan kolme välikausipukua ja ilmoitti, että pystyy maksamaan 23.1. ja vaikutti todella onnelliselta että saa hyvät puvut edullisesti. Vaan eipä ole tuostakaan ostajasta nyt enää kuulunut sen koommin, vaikka olen laittanut monta viestiä. Ihan syvältä.

Pahoittelen purkausta, mutta näitä on osunut nyt liikaa lyhyelle ajanjaksolle. Pitää varmaan antaa ilmaiseksi hyväntekeväisyyteen nämäkin hyvin vähän pidetyt kivat vaatteet.

No, en voi muuta kommentoida kuin, että hintalaatusuhde ei taida kohdata?

Heh... mä voin kyllä ostaa, jos koko on oikea. Huutonettiä en kyllä kannata, en jaksa seikkailla siellä.
Mulla ongelma tuntuu olevan päinvastainen, en löydä hyviä käytettyjä pojan vaatteita, tytöille kyllä olisi...

Alkuperäinen kirjoittaja Annu:

Hinta-laatusuhde ei ole muuttunut aikaisemmasta. On aina ollut tapana myydä maksimissaan kolmasosahinnalla uudenveroiset vaatteet ja useimmiten ihan liiankin halvalla. Mutta nyt ei olekaan kyse H&M örkki-cars-spiderman-vaatteista vaan hyvälaatuisista ja sellaisista, joita ei ihan jokaisella päiväkodissa ole eli ei ehkä ihan jokaisen Nicopetterin äidin makuun. Mutta mukana on kyllä ihan tavallisia collegehousuja ja välikausivaatteita.

Ja noilla ostajilla, jotka ovat siis tavarat lupautuneet ostamaan, on hinnat olleet samantien tiedossa eli siitäkään ei ole kyse. Ihmettelen vaan ihmisten käytöstapojen puutetta, kun vekslataan ja vekslataan ja luvataan ostaa, mutta sitten ei vaivauduta ilmoittamaan, että ei enää kiinnostakaan.

Hinta-laatusuhde ei ole muuttunut aikaisemmasta. On aina ollut tapana myydä maksimissaan kolmasosahinnalla uudenveroiset vaatteet ja useimmiten ihan liiankin halvalla. Mutta nyt ei olekaan kyse H&M örkki-cars-spiderman-vaatteista vaan hyvälaatuisista ja sellaisista, joita ei ihan jokaisella päiväkodissa ole eli ei ehkä ihan jokaisen Nicopetterin äidin makuun. Mutta mukana on kyllä ihan tavallisia collegehousuja ja välikausivaatteita.

Ja noilla ostajilla, jotka ovat siis tavarat lupautuneet ostamaan, on hinnat olleet samantien tiedossa eli siitäkään ei ole kyse. Ihmettelen vaan ihmisten käytöstapojen puutetta, kun vekslataan ja vekslataan ja luvataan ostaa, mutta sitten ei vaivauduta ilmoittamaan, että ei enää kiinnostakaan.

Ok, löytyisikö 110cm pojan välikausivaatteita tai toppa-asuja :)??

No ihan samaa täälläkin ihmetelty! Hintoja olen alentanut parikin kertaa, mutta ei kai kukaan vaan tarvitse. Muutama isompi erä meni mutta niistäkin maksoin ite postarit, eli tienasin muutaman euron...

Voisko nuo kallistuneet postikulut ja puheet taantumasta vaikuttaa? Toisaalta luulisi että ihmiset säästäisivät ostamalla käytettyä, meilläpäin ei ainakaan ole kunnollista kirpputoria "livenä".

Minulla olisi tarvetta jos ei paljoa maksa niin VÄLIKAUSIPUKUA 86-90cm tyttö on mut ei tarvi olla tyttöjen värinen.

Olen monesta eri paikkaa kyselly mutta en ole saanut vastausta. :'(

Voisitko sinä greippi mahdollisesti auttaa tässä asiassa...... :)

Alkuperäinen kirjoittaja Mama the Strange:
Heh... mä voin kyllä ostaa, jos koko on oikea. Huutonettiä en kyllä kannata, en jaksa seikkailla siellä.
Mulla ongelma tuntuu olevan päinvastainen, en löydä hyviä käytettyjä pojan vaatteita, tytöille kyllä olisi...

se on kumma juttu että huutonetissä ei enää kauppa käy. Voisikohan syy olla se, että siellä on pyyntihinnat usein ihan poskettomia (ei omassa tapauksessa) ja se on karkottanut ostajat muiltakin kohteilta?

Kokoa en valitettavasti viitsi laittaa, ettei tämä keskustelu tyrehdy siihen, että ajatellaan myynti-ilmoitukseksi.

Ok, löytyisikö 110cm pojan välikausivaatteita tai toppa-asuja :)??
oisi

Mä voisin myös ottaa 104 tai 110 cm.n välikausipuvun. Kiitos.

Alkuperäinen kirjoittaja Mama the Strange:

Ei löydy pojalle, ei. Eikä kaupassakaan ole pojalle tarjolla kuin neljännes siitä valikoimasta mitä tytölle. Meillä tytön vaatteille on varattu puolet vaatekaapista, kun pojan vaatteet mahtuu kahdelle hyllylle... Tytöille vaan on enemmän tarjolla erilaisia ja ihania vaatteita, ja pienet pojat kuluttaa aika lailla, ei niistä riitä enää myytävää :D

Alkuperäinen kirjoittaja paule33:
No ihan samaa täälläkin ihmetelty! Hintoja olen alentanut parikin kertaa, mutta ei kai kukaan vaan tarvitse. Muutama isompi erä meni mutta niistäkin maksoin ite postarit, eli tienasin muutaman euron...

Voisko nuo kallistuneet postikulut ja puheet taantumasta vaikuttaa? Toisaalta luulisi että ihmiset säästäisivät ostamalla käytettyä, meilläpäin ei ainakaan ole kunnollista kirpputoria "livenä".

Voihan sillä tosiaan olla merkitystä, postarit ovat aika kohtuuttomia. Mutta tuokin yksi ostaja oli varannut tyyliin 4 trikoopaitaa, 4 collegehousut, parit siistit housut, neuletakin ja vaikka mitä muuta eli olisi paketti lähtenyt sillä 8,50 eurolla ja saanut paljon tavaraa.

Luulisi, että todella hyväkuntoinen käytetty kelpaisi. Ei kai pari kertaa pidettyä uutena parikymppiä maksanutta vaatetta tarvitse eurolla myydä? Vai pitääkö kaiken nyt olla jotain Hello Kittyä tai Lindexin retrokopioita, että menee kaupaksi?

Mutta nyt ei olekaan kyse H&M örkki-cars-spiderman-vaatteista vaan hyvälaatuisista ja sellaisista, joita ei ihan jokaisella päiväkodissa ole eli ei ehkä ihan jokaisen Nicopetterin äidin makuun.

näkyy olevan kohdallaan. Mitäs ne tällaiset ihmevaatteet sitten on ? Kuvaa kehiin reilusti niin luultavasti syy siihen miksi ne ei mene kaupaksi selviää. Jos vaate on erikoinen, hintaa hitosti ja merkki tuntematon (lue=mattimeikäläisillä ei normaalioloissa ole siihen varaa) niin miksi kukaan ostaisi? Mieluummin ostaa edullisesti sellaista mistä itse pitää ja tietää sen omia odotuksia vastaavaksi merkiksi.

Sulla vaan on ilmeisesti huono kanava tai siltikin on hinnat väärät. Muista myös, että sinun sanaasi ei aina voi luottaa, joten vaatteesta maksetaa hintaa (kun on vain pieni kuva tukena) "pahimman mahdollisen mukaan".
Alesta kuitenkin saa paljon merkkivaatteita -50%

Mulla menee ihan hyvin kaupaksi pojan vaatteet. Hinnat on euroa paria per vaate, merkkivaatteet ehkä 5e. Talvivaatteet ja villavaatteet kalliimpia. Suorastaan riistetään käsistä. Mutta tosiaan postikulut eivät rasita mun myyntiä.

Just katoin huutonetistä noita 110cm haalareita ja huvittaa, että vaikkakin "laput kiinni"-reimatec, niin lähtö 105?...siis ei kai oikeasti kukaan hullu maksa tuota + 5? korotus + postikulut...siis tämä ei liittynyt mitenkään ap:hen, vaan ihan yleisenä kommenttina. JOs siis haluaa saada hyväkuntoista, niin pitää maksaa saman kuin uutena kaupasta. TÄMÄN takia minä en edes käy huutonetissä.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Tammikuunloppu on aina ollut mielestäni hieman hiljainen, koska ihmiset ovat ostaneet kaapit täyteen alevaatteita.

Tuo on niin totta. Muutamassa kuukaudessa lapset kasvavat niistä ulos ja siinä vaiheessa on taas aika alkaa etsimään isompia.

Entä myytkö oikean kauden vaatteita? Monikaan ei enää etsi talvivaatteita (koska ne on jo hankittu), vaan nyt hamstraillaan jo välikausiasusteita.

Alkuperäinen kirjoittaja Pieta:
Minulla olisi tarvetta jos ei paljoa maksa niin VÄLIKAUSIPUKUA 86-90cm tyttö on mut ei tarvi olla tyttöjen värinen.

Olen monesta eri paikkaa kyselly mutta en ole saanut vastausta. :'(

Voisitko sinä greippi mahdollisesti auttaa tässä asiassa...... :)

Mielelläni auttaisin, mutta valitettevasti ei löydy noin pientä kokoa.

Alkuperäinen kirjoittaja asenne:
Mutta nyt ei olekaan kyse H&M örkki-cars-spiderman-vaatteista vaan hyvälaatuisista ja sellaisista, joita ei ihan jokaisella päiväkodissa ole eli ei ehkä ihan jokaisen Nicopetterin äidin makuun.

näkyy olevan kohdallaan. Mitäs ne tällaiset ihmevaatteet sitten on ? Kuvaa kehiin reilusti niin luultavasti syy siihen miksi ne ei mene kaupaksi selviää. Jos vaate on erikoinen, hintaa hitosti ja merkki tuntematon (lue=mattimeikäläisillä ei normaalioloissa ole siihen varaa) niin miksi kukaan ostaisi? Mieluummin ostaa edullisesti sellaista mistä itse pitää ja tietää sen omia odotuksia vastaavaksi merkiksi.

Asenteessa ei ole mitään vikaa. Halusin vain kommentillani selventää, että koska ei tosiaan ole mitään örkkivaatteita ja värit eivät ole sinistä, sinistä ja pelkkää sinistä, vaan punaista ja oranssia jne niin voi olla, että se rajoittaa ostajakuntaa.
Ei nämä ole mitään huippukalliita merkkivaatteita vaan sellaista suht normaalihintaista, mutta ei henkkamaukkaa tai Lindexiä suurimmaksi osaksi kumminkaan. Eli mitään poskettomia hintoja en niistä pyydä vaan tyyliin collegehousut 1,50 euroa ja trikoopaita saman verran.

Alkuperäinen kirjoittaja Työäiti:
Sulla vaan on ilmeisesti huono kanava tai siltikin on hinnat väärät. Muista myös, että sinun sanaasi ei aina voi luottaa, joten vaatteesta maksetaa hintaa (kun on vain pieni kuva tukena) "pahimman mahdollisen mukaan".
Alesta kuitenkin saa paljon merkkivaatteita -50%

Mulla menee ihan hyvin kaupaksi pojan vaatteet. Hinnat on euroa paria per vaate, merkkivaatteet ehkä 5e. Talvivaatteet ja villavaatteet kalliimpia. Suorastaan riistetään käsistä. Mutta tosiaan postikulut eivät rasita mun myyntiä.

Miten niin ei sanaani voi luottaa...?
Siksi ihmettelen oikeastaan, kun tosiaan ennen on kauppa käynyt kuin siimaa ja nyt ei enää. Ennen huutiksessakin tuli kohteille samantien huutoja, mutta nyt ei moneen päivään yhtään. Pariin uuteen välikausipukuun kyllä tuli samantien monta huutajaa, kun oli "oikeita merkkejä" vaan koko oli meille väärä. Hinta taisi olla niissä enemmän kuin kohdillaan.

Yhteistyössä