mikä on kun mies ei suostu kihlaamaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Triinu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Triinu

Jäsen
21.12.2007
936
0
16
siinäpä se kysymys oikeastaan onkin. olen koittanut nätisti tuolle ukolleni vihjaista, että voitaisko kihlautua sitten samalla kun vauva kastetaan syksyllä, mutta vastaus on aina "ei, se on ihan turhaa" :ashamed: todella masentavaa ja loukkaavaa.. en ole enää ruikuttanut asiasta, mutta kun minulle tuo olisi niin iso asia, kerta yhteinen lapsikin tulossa. naimisinkaan hän ei halua mennä, vetoaa siihen kun ei hänenkään vanhempansa olleet naimisissa ja häät ovat aivan turhaa rahantuhlausta. olisin valmis menemään maistraatissakin naimisiin ilman mitään suurempia kekkereitä, mutta hänelle ei mikään kelpaa :'(

Mullekin on tosi tärkeää että miehen kanssa mennään kihloihin ja ehdottomasti myös naimisiin. Jos ei mies suostuis mua kihlaamaan/viemään vihille niin en pysty kuvitteleen että suhde edes jatkuisin sen pidempään vaikka ois kymmenen lasta =)

Ettekö keskustelleet asiasta aiemmin? Meillä tämän tapaiset asiat oli keskusteltu jo ennen kuin muutettiin yhteen, minä kun olin vakuuttunut, etten naimisiin halua ja mies oli sitä mieltä, että se on ihan ok. Kuitenkin jossain vaiheessa mieli muuttui ja naimisiin on menty. Tosiasiahan on, ettet voi ketään pakottaa naimisiin ja varmasti voitte yhtä hyvin elää elämänne loppuun asti onnellisena naimattominakin...

Meilä mies empi ja empi ton kihlautumisen kanssa...Mä oisin ollut valmis ties koska :) Mä sitten syksyllä 2005 pläjäytin miehelle uutisen :) Kaasot on valittu ja me mennään naimisiin kesäkuussa 2006 :laugh: Eipä voinut mies enään vastustella :D

Jos ap, sinussa on jotain mitä mies vielä epäröi..
minä olen kihloissa mieheni kanssa, mutta haluaisin purkaa kihlat, yhdessä voimme asua, mutta vaimoksi en ala..siihen tarvitsen enemmän kuin nyt..vaikea ulkopuolisen ymmärtää varmastikkin mitä tarkoitan..mutta mulle kihla on avioliitto lupaus, ja mies on rikkonut tiettyjä asioita niin etten voi kuvitella avioituvani, näin ollen on turha pitää kihlojakaan.

ei se osaa itsekään selittää syytä miksi ei halua..aina vastaus on vain tuo sama "se on turhaa" . tuskinpa on sitä sitoutumiskammoisuuttakaan kerta lapsenkin on mun kanssa tehny. oon koittanu otta asian välillä esille ja joskus heikkona hetkenä on sanonut "katotaan nyt". vaikka tuota mörökölliä rakastankin ylikaiken niin en tiedä näenkö meille onnellista elämää loppuun asti , jos hän ei suostu minua edes kihlaamaan.

ite miettisin sitä että mies haluaa pitää tavallaan jalan ulko oven välissä,et jos kuitenkin tulis jotain "parempaa",itseasiassa sitähän minä olenkin pohtinut useamman viikon :(

No mä en halua kihloihin enkä naimisiin "mieheni" kanssa vaikka hän sitä haluaa. En pidä sitä tarpeellisena. Miten se muuttaa meidän tunteita tai sitoutumista toisiimme?

Eikös uusimmassa vauvalehdessä ollut juttua siitä mitä etuja on, kun on naimisissa? Koska onhan se nyt muutakin kuin rahantuhlausta kuten ap:n mies ajattelee. Ja sitäpaitis vihkiminen ei kyllä maksa mitään.....

Vai onko miehesi jokin kaikkivoipainen yli-ihminen ja tietää, että teille ei voi tapahtua mitään onnettomuutta esim. eli että tarvitsisitte avioliiton suoman turvan?

ei kaikki vaan koe tärkeäksi sitä papin aamenta tai sormuksia. Me ollaan oltu pari jo 19v. eikä olla edes kihloissa. Mies ei varmasti alkais millekkään jos olisin ehdottanut vihillemenoa eikä se kyllä minuakaan pahemmin kiinnosta. Älä nyt ainakaan ala painostaa. se ei auta mitään.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eikös uusimmassa vauvalehdessä ollut juttua siitä mitä etuja on, kun on naimisissa? Koska onhan se nyt muutakin kuin rahantuhlausta kuten ap:n mies ajattelee. Ja sitäpaitis vihkiminen ei kyllä maksa mitään.....

Vai onko miehesi jokin kaikkivoipainen yli-ihminen ja tietää, että teille ei voi tapahtua mitään onnettomuutta esim. eli että tarvitsisitte avioliiton suoman turvan?

Kyllä tulee vihkimisellekin hintaa. Eikä avioliitto tuo juuri mitään turvaa, jota ei toisinkin voisi järjestää. Lapset ovat oikeutettuja perhe-eläkkeeseen, eikä minulla ainakaan ole ajatuksena se, että puolison tulisi kuolemansa jälkeen olla vastuussa minusta. Henkivakuutus turvaa lasten tulevaisuuden, en halua periä puolisoani tai hän minua, eli lapsille kaikki menee kuitenkin. Siihen saakka minä omistan sen, minkä omistan ja puoliso oman omaisuutensa ja yhdessä niitä käytetään.

Ei kaikki ole ihan musta-valkoista tässäkään asiassa.

Alkuperäinen kirjoittaja Frank:
Ettekö keskustelleet asiasta aiemmin? Meillä tämän tapaiset asiat oli keskusteltu jo ennen kuin muutettiin yhteen, minä kun olin vakuuttunut, etten naimisiin halua ja mies oli sitä mieltä, että se on ihan ok. Kuitenkin jossain vaiheessa mieli muuttui ja naimisiin on menty. Tosiasiahan on, ettet voi ketään pakottaa naimisiin ja varmasti voitte yhtä hyvin elää elämänne loppuun asti onnellisena naimattominakin...

on asioista puhuttu sillon. Mut ei mies silti halua kihloihin,ainakaan vielä

Alkuperäinen kirjoittaja hut:
Jos ap, sinussa on jotain mitä mies vielä epäröi..
minä olen kihloissa mieheni kanssa, mutta haluaisin purkaa kihlat, yhdessä voimme asua, mutta vaimoksi en ala..siihen tarvitsen enemmän kuin nyt..vaikea ulkopuolisen ymmärtää varmastikkin mitä tarkoitan..mutta mulle kihla on avioliitto lupaus, ja mies on rikkonut tiettyjä asioita niin etten voi kuvitella avioituvani, näin ollen on turha pitää kihlojakaan.

Mikset sitten heivaa ukkoos

Yhteistyössä