Mikä on, kun paino ei tipu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kertokaa miksi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kertokaa miksi

Vieras
Olen nyt yrittänyt kolme kuukautta laihduttaa, mutta paino ei vaan tipu. Mitat 169cm ja 68kg. Olen ison osan aikuisiästäni painanut noin 58kg ja siihen tahtoisin takaisin, nykyinen kroppa ei tunnu hyvältä. Makean syönnistähän nuo kilot tulivat.

Nyt olen ollut kolme kk ilman makeaa ja karsin hiilareita hieman eli leivät ja pastat jätin pois. Kaloreita tulee n. 1200-1400 päivässä. Käyn salilla kaksi kertaa viikossa, kuten olen aina tehnyt ja aamuisin kävelen noin tunnin reippaasti tai uin. En siis joka aamu, noin 2-3 kertaa viikossa.

Paino ei ole tippunut mihinkään, enkä ole tiivistynytkään. Olen ihan yhtä löysä kuin ennenkin. Luulisi, että tässä ajassa olisi jo jotain tapahtunut.

[QUOTE="Anne";23617890]Käytätkö jotakin kalorilaskinta apuna? Jos paino ei kaikesta huolimatta lähde putoamaan, niin suosittelen lääkärillä käyntiä.[/QUOTE]

Juu, käytän. Kävin lääkärillä muissa merkeissä muutama viikko sitten ja kerroin asiasta ja otettiin kilpirauhaskokeet jne. Mut eipä niistä mitään löytynyt, olen terve kuin pukki.

Aivan samat sävelet täällä! Tammikuusta lähtien on kokeiltu kaikkea, makeat pois, liikuntaa lisää, kaloreita vähemmäksi, hiilareita vähemmäksi. Mitään ei ole tapahtunut! Aiemmin kun olen halunnut muutaman kilon tiputtaa, se on onnistunut heti, vähän vähemmän ruokaa ja se on siinä. Nyt alkaa epätoivo kesän lähestyessä hiipiä... Ehkä seuraavaksi kokeilen lopettaa syömisen kokonaan ;)

Juu, käytän. Kävin lääkärillä muissa merkeissä muutama viikko sitten ja kerroin asiasta ja otettiin kilpirauhaskokeet jne. Mut eipä niistä mitään löytynyt, olen terve kuin pukki.

Ikävää, kun faktat sotii teoriaa vastaan.
Itse laihdutin ilman rankempaa liikuntaa joten en tiedä miten liikunta laihduttamiseen vaikuttaa.
Vajeet kohdillaan? Ei liikaa suolasta ruokaa? Muistat juoda vettä ja syödä kasvikset? Mikä kaloriohjelma käytössä, niissäkin on vähän eroja, mitä antavat kulutukseksi.

[QUOTE="mie";23617915]Aivan samat sävelet täällä! Tammikuusta lähtien on kokeiltu kaikkea, makeat pois, liikuntaa lisää, kaloreita vähemmäksi, hiilareita vähemmäksi. Mitään ei ole tapahtunut! Aiemmin kun olen halunnut muutaman kilon tiputtaa, se on onnistunut heti, vähän vähemmän ruokaa ja se on siinä. Nyt alkaa epätoivo kesän lähestyessä hiipiä... Ehkä seuraavaksi kokeilen lopettaa syömisen kokonaan ;)[/QUOTE]

Joo, mulla on myös aiemmin onnistunut painonpudotus helposti ja ei ole tarvinnut muuta kuin jättää makea pois ja käydä pari kertaa viikossa lenkillä. Lasketko sä kaloreita ja jos, niin paljonko tulee päivässä? Mitkä sulla on mitat, jos saan udella?

[QUOTE="Anne";23617974]Ikävää, kun faktat sotii teoriaa vastaan.
Itse laihdutin ilman rankempaa liikuntaa joten en tiedä miten liikunta laihduttamiseen vaikuttaa.
Vajeet kohdillaan? Ei liikaa suolasta ruokaa? Muistat juoda vettä ja syödä kasvikset? Mikä kaloriohjelma käytössä, niissäkin on vähän eroja, mitä antavat kulutukseksi.[/QUOTE]

Juu, kaikki pitäisi olla kunnossa ja juon vettä, suolaa kohtuudella ja pääpaino ravinnossa kasviksilla ja proteiinina vähärasvainen liha ja kala. Rasvat oliiviöljystä valmiiseen ruokaan jne. Olen käyttänyt useampaa kaloriohjelmaa, mm. kiloklubia, kalorilaskuria ja muutamaa muuta ja katsellut, että onko eroa. Mun mielestä niissä ei ole juuri eroa.

Itse tykkäsin kalorilaskurista, löytyi kaikki helposti. Minä laihdutin myös niin että kaloreita 1200-1300 päivässä. Vaje oli ihan sopiva. Enimmäkseen kasviksia ja lihaa ja leivät pastat yms pois.
Alkuun tietysti tuntui vähän aikaa kankealta mutta ensimmäiset pari kolme viikkoa pois jaloista ja sitten alkoi rullaamaan paljon paremmin.

sit sun täytyy kokeilla jotain muuta tapaa. Vaikkapa ketokarppausta kun kerta vähähiilarisella olet muutenkin, helppo siirtyä. Ja muista, että karpatessa täytyy syödä rasvaa.

[QUOTE="sondersson";23618073]sit sun täytyy kokeilla jotain muuta tapaa. Vaikkapa ketokarppausta kun kerta vähähiilarisella olet muutenkin, helppo siirtyä. Ja muista, että karpatessa täytyy syödä rasvaa.[/QUOTE]

Karppaus ei ole ehkä mulle sopiva tapa, haluan kuitenkin jonkin verran hiilareita, kun käyn salillakin. Mulle ei sovi liian matalat hiilarit.

Mulla toimi painon pudotuksessa "elämäsi kuntoon" -ruokavalio. Siinä on pari hyvin yksinkertaista periaatetta:
- aamupäivällä syödään vain hedelmiä, määrää ei ole rajoitettu
- muuten päivällä voi syödä normaalia ruokaa, mutta vain yhtä kiinteää ruokaa kerrallaan. Kiinteitä ruokia on kaikki muut paitsi hedelmät ja kasvikset/vihannekset.

Eli ei lasketa kaloreita, ei väktetä hiilareita, mutta lihan kanssa ei perunaa, riisiä tai pastaa tms. vaan kasviksia, leivän kanssa ei juustoa tai leikkelettä jne. Mutta kaikkea voi syödä, mutta vain tiettyjä ruokia samaan aikaan. Aika helppoa ja toimii.

Nyt olen samalla ruokavaliolla uudelleen lapsen saannin jälkeen (lapsi 1 v) ja on pudonnut reilussa kuukaudessa 6 kg. 2 kg vielä pudotettavaa.

[QUOTE="sondersson";23618191]oletko sä kokeillut sitä niin että syöt reilusti rasvaa? Kyllä mä ainakin jaksan mitä vaan kun vaan syön tarpeeksi. Ja paino tippuu.[/QUOTE]

Olen kyllä, rasvan määrähän siinä onkin olennainen asia. Mut niin hyvältä kuin se kuulostaakin, niin se ei sovi mulle. Rasva ei jostain syystä toimi mulla energianlähteenä samalla tavalla kuin hiilari, vaikka sinänsä kylläisenä pitääkin ja syön sitä tarpeeksi. Salilla en jaksa mitään ja uinti ei kulje. Lisäksi mun makuun sopii ehkä paremmin vähärasvainen ruoka:D

Mä yritin kans syksyllä epätoivoisesti ja paino ei vaan laskenut. Käyn jumpilla ja juoksen. Nyt kuukausi sitten päätin ryhtyä Jutan dieetille. Siinä kun on tarkkaan sanottu mitä syödään ja kuinka paljon. Melkein 5kg lähtenyt ja pari saisi vielä karista. Eli jatkan vielä jonkin aikaa.
Suosittelen, kaloreita tulee hiukan yli 1200. Alussa ei jaksanut treenata kunnolla, mutta ekan viikon jälkeen kroppa on hyvin tottunut ja jaksan käydä pumpissa ja kahvakuulassa ja juosta vajaan tunnin lenkkejä.

Mulla toimi painon pudotuksessa "elämäsi kuntoon" -ruokavalio. Siinä on pari hyvin yksinkertaista periaatetta:
- aamupäivällä syödään vain hedelmiä, määrää ei ole rajoitettu
- muuten päivällä voi syödä normaalia ruokaa, mutta vain yhtä kiinteää ruokaa kerrallaan. Kiinteitä ruokia on kaikki muut paitsi hedelmät ja kasvikset/vihannekset.

Eli ei lasketa kaloreita, ei väktetä hiilareita, mutta lihan kanssa ei perunaa, riisiä tai pastaa tms. vaan kasviksia, leivän kanssa ei juustoa tai leikkelettä jne. Mutta kaikkea voi syödä, mutta vain tiettyjä ruokia samaan aikaan. Aika helppoa ja toimii.

Nyt olen samalla ruokavaliolla uudelleen lapsen saannin jälkeen (lapsi 1 v) ja on pudonnut reilussa kuukaudessa 6 kg. 2 kg vielä pudotettavaa.

Mistä tällainen ruokavalio on peräisin? Sinänsä kuulostaa ihan hyvältä, mutta toimiikohan tuo sitten pohjana jatkossa, kun paino on jo pudonnut?

[QUOTE="Josa";23618273]Mä yritin kans syksyllä epätoivoisesti ja paino ei vaan laskenut. Käyn jumpilla ja juoksen. Nyt kuukausi sitten päätin ryhtyä Jutan dieetille. Siinä kun on tarkkaan sanottu mitä syödään ja kuinka paljon. Melkein 5kg lähtenyt ja pari saisi vielä karista. Eli jatkan vielä jonkin aikaa.
Suosittelen, kaloreita tulee hiukan yli 1200. Alussa ei jaksanut treenata kunnolla, mutta ekan viikon jälkeen kroppa on hyvin tottunut ja jaksan käydä pumpissa ja kahvakuulassa ja juosta vajaan tunnin lenkkejä.[/QUOTE]

Mikäs juttu tämä jutan dieetti on? Maksullinen ohjelma vai kaikille saatavilla?

Mikäs juttu tämä jutan dieetti on? Maksullinen ohjelma vai kaikille saatavilla?

Siis Jutta Gustafsbergin ohjelma.
Aamiainen

* 45 g kaurahiutale
* 100 g raejuusto, rasvaton
* 1,5 dl mehukeitto, sokeroimaton
* + Omega 3 2 kpl

Lounas

* 100 g kana / 100 g naudanliha / 100 g kala
* 1 kpl kananmunanvalkuainen / 25 g raejuusto, rasvaton
* 200 g vihanneksia vapaa valintaisesti
* 5 g oliiviöljy

Välipala

* maitorahka 250 g
* 100 g pakastemarjoja
* tai 1 kpl Pro-Fx lo-carp bar -proteiinipatukka / 40g Fast Dietmix

Päivällinen

* 40 g riisi / 40 g pasta / 170 g peruna
* 5 g oliiviöljy

Iltapala

* 250 g maitorahka / 150 g raejuusto, rasvaton
* 1 dl mehukeitto, sokeroimaton
* 10 g vehnäleseitä
* + Omega 3 2kpl

Palautusjuoma (heti välittömästi treenin jälkeen, vain treenipäivinä)

* 40 g Fast Dietmix (kovaa treenaavat voivat käyttää tuhdimpaa palautusjuomaa esim. Fast Reco 2)

[QUOTE="Josa";23618321]Siis Jutta Gustafsbergin ohjelma.
Aamiainen

* 45 g kaurahiutale
* 100 g raejuusto, rasvaton
* 1,5 dl mehukeitto, sokeroimaton
* + Omega 3 2 kpl

Lounas

* 1 kpl kananmunanvalkuainen / 25 g raejuusto, rasvaton
* 5 g oliiviöljy

Välipala

* maitorahka 250 g
* 100 g pakastemarjoja
* tai 1 kpl Pro-Fx lo-carp bar -proteiinipatukka / 40g Fast Dietmix

Päivällinen

* 40 g riisi / 40 g pasta / 170 g peruna
* 5 g oliiviöljy

Iltapala

* 250 g maitorahka / 150 g raejuusto, rasvaton
* 1 dl mehukeitto, sokeroimaton
* 10 g vehnäleseitä
* + Omega 3 2kpl

Palautusjuoma (heti välittömästi treenin jälkeen, vain treenipäivinä)

* 40 g Fast Dietmix (kovaa treenaavat voivat käyttää tuhdimpaa palautusjuomaa esim. Fast Reco 2)[/QUOTE]

Alun perin oli blogissa goJutta go, mutta nyt muuttunut fitfarmin sivuille ja on maksullinen. 2.5. alkaa 14 päivän ilmainen jakso. Onneks rakkaat kanssaihmiset jakaa näitä ohjeita netissä muillekin:)

Oletko punninnut ruokasi ja teetkö kalorilaskelmat ihan oikein?

Onko vaatekoko pienentynyt tai oletko muuten solakoitunut? Jospa läski on oikeasti muuttunut lihakseksi? (olettaen että liikut paljon)

[QUOTE="vieras";23618341]Oletko punninnut ruokasi ja teetkö kalorilaskelmat ihan oikein?

Onko vaatekoko pienentynyt tai oletko muuten solakoitunut? Jospa läski on oikeasti muuttunut lihakseksi? (olettaen että liikut paljon)[/QUOTE]

Punnitsen miltei kaiken muun paitsi kasvikset, koska niitä tuskin tulee syötyä liikaa. Pitäisi olla laskelmatkin ihan oikein, olen tarkastanutkin niitä useampaan otteeseen.

Mut en tosiaan ole solakoitunut eikä ole läskikään muuttunut lihakseksi valitettavasti. Voihan olla, että lihasta tulee jonkin verran lisää salin ansiosta, mutta tuo rasvakerros ei lähde mihinkään. Ja toisaalta mä olen käynyt salilla jo monta vuotta.