Mikä on lapsen etu? tapaamisasiaa..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "äiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

"äiti"

Vieras
Erosimme joitakin kuukausia sitten. Lapsen isä ei suostu sopimaan minkäänlaisia tapaamispäiviä, pätevää syytä tähän ei ole. Hän on työtön, eikä aikomustakaan edes hakeutua töihin. Tekee satunnaisesti jotain hommia kaverilleen pimeästi. Hänen mielstään minun kuuluu päästää hänet kotiini silloin kun häntä huvittaa tulla lapsensa kanssa olemaan ja vastaavasti minun kuuluisi viedä lapsi hänen luokseen ja olla heidän kanssaan siellä. Itse en halua aikaani hänen kanssaan viettää ja tähän on iha hyvät syytkin, enhän muutoin olisi halunnut edes erota. lapsi kyselee isän perään enkä enää tiedä mitä vastaan.

[QUOTE="Vieras";24998487]Mahdollisimman paljon nähdä isäänsä tietysti (jos ei mikään narkkari tms).[/QUOTE]

Totta kai näin, mutta joku tolkku tilanteeseen olisi saatava...siksi kysyinkin miten tässä pitäisi toimia jotta isäkin asian tajuaisi?

No jos hän ei kykene tapaamaan ilman sinua niin sitten sovitte valvotut tapaamiset jossa on sossu mukana ja kai teillä on sossuun aika missä neuvotellaan kaikki tapaamisasiat viemisistä ja tuomisista lähtien.

Tapaamissopimuksenhan voi muotoilla myös jotenkin näin "lapsi näkee isäänsä joka viikko 2 päivää (tai 2 vuorokautta, tai 2 yötä kellonaikojen kera) ja isä ilmoittaa näistä päivistä äidille esim. 2 viikkoa etukäteen." Siis jos isä ei halua nimetä tapaamissopimukseen tiettyjä päiviä tarkemmin, kuten joka toinen viikonloppu tms.

Sun ei tarvitse päästää isää sun omaan kotiin tai vastaavasti sun ei tarvi olla läsnä isän luona. Kyllä isä lapsen kanssa pärjää, toinen asia jos ei halua ottaa vastuuta. menkää sossuun neuvottelemaan kunnon tapaamiset. Voitte sopia vaikka että isä hakee lapsen luokseen, ja äiti hakee taas tapaamisten jälkeen lapsen luokseen. Eli toinen tuo, toinen hakee. Tai isähän voi mennä muutamaksi tunniksi lapsen kanssa vaikka puistoon, jos ei halua ottaa luokseen jostain kumman syystä.

[QUOTE="minä";24998549]Minkä ikäinen lapsi? Miksi sinun pitää jäädä isän luo, jos viet lapsen?[/QUOTE]

4-vuotias ja minun sinne jäämiseen en ole vastausta saanut. Ilmeisesti hänelle on ylitsepääsemättömän vaikeaa kuljettaa lapsi minun luo takaisin, koska he kyllä pärjäävät kaksin ilman minua. Olen esim ehdottanut että minä vie lapsen hänen luokseen ja lapsi olisi yön isän luona ja tulisin puolimatkaan vastaan kun hän tuo lasta takaisin. Matka ei sinänsä ole este...sitä on 15 kilometriä. Minulle tärkeintä olisi nimenomaankin juuri se että isä ja lapsi viettäisivät myös aikaa yhdessä. En myöskään yritä sanella tiettyjä päiviä isälle jolloin hänen olisi lapsen kanssa oltava vaan hän ihan itse saa asian miettiä...joustan kaikessa lapsen eduksi mutta tosiaan aikaa en halua lapsen isän kanssa viettää kuten jo sanoinkin , siihen on pätevät syyt. Mikään ei kelpaa mitä ehdotan. Mielestäni sovitut ajankohdat olisivat lapsellekin hyvä koska hän siten tietäisi koska isän seuraavaksi tapaa, olisi helppo kertoa että vielä 2 yötä nukutaan ja sitten...Olen kysynyt onko se rahasta kiinni, ettei ole varaa ruokkia lasta, että tuon lapselle eväätkin mukana mutta ei niin ei. Kuitenkin toitottaa miten tärkeä lapsi hänelle on ja painottaa etten saa estää häntä lasta näkemästä, se ei ole koskaan ollut edes aikomukseni...olen vain ilmoittanut etten halua aikaani hänen kanssaan viettää ja mielestäni minulla on siihen oikeuskin.

Tuttu juttu. Mies haluaa vaan kontrolloida sua edelleen vaikka ootte eronneet. Ei kannata todellakaan antaa periksi kaikessa. Mä tein niin että kieltäydyin kuskaamasta lasta minnekään, sanoin että hakemaan saa tulla. Aikaa tähän voi mennä mutta jos haluaa lastaan nähdä niin ilmaantuu kyllä aikanaan ja antaa periksi.
On ihan yleinen käytäntö ettei lähin tarvitse lasta kyyditä.

[QUOTE="ap";24998646]ei ole koska hän ei suostu sellaista tekemään.[/QUOTE]

Nyt HETI yhteys lastenvalvojaan. Siellä osataan neuvoa miten edetään. Tapaamissopimuksen saat ja se tehdään vaikka sitten käräjäoikeudessa halusi mies tai ei.

• Tykkää
Reactions: BootyPeppi

Yhteistyössä