Mikä on mielestänne hyvä ikä saada lapsi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mammaksi haluava
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mammaksi haluava

Vieras
Kysyisin teidän mielipidettä siitä, mikä on hyvä ikä saada lapsi?
Minä olen 20v ja mun mies on 22 ja kovasti kuumeillaan:)
En todellakaan kysy mielipidettä siitä, tulisiko meistä hyviä vanhempia, tietenkin;) vaan kysyn ihan puolueettomasti teidän mielipidettä asiaan:)

Meidän mielestä hyvä aika saada lapsia on 20-25- vuotiaana, kun on vielä virkku ja itsekin nuori.

Hyvä aika on silloin, kun ihminen pystyy luopumaan omista haluistaan lapsen edun mukaisesti. Itse olin 21v esikoisen saadessani. Olen pystynyt saavuttamaan elämässäni paljon, vaikka lapset ovat olleet aina etusijalla. Vanhemmuus on kypsyyttä, terve sekoitus epäitsekkyyttä ja itsekkyyttä.

Mä vastaan kliseisesti että siinä iässä kun itsestä tuntuu hyvälle :) Ihmisen biologia on naisen kohdalla selkeästi sen kannalla, että parhaat lisääntymisvuodet ovat 20-25.

Alkuperäinen kirjoittaja ViErAs:
Mun mielestä se on jokaisen oma asia milloin tuntee itsensä tarpeeksi kypsäksi ja valmiiksi vanhemmuuteen. Älkää tekään toisten mielipiteillä päätänne vaivatko :wave:

Emme todellakaan välitä!

ei oikeaa ikää ole... kun on valmis laittamaan lapsen edun omien halujen edelle, niin siinähän se. itse tulin ekaa kertaa äidiksi nippanappa 21 täytettyäni, tokan kerran 10 vuotta myöhemmin. aika samanlainen äiti olen, mutta kyllähän sitä kieltämättä jaksoi hippasen paremmin silloin ekalla kertaa...

Vaikea kysymys! Nuorimmaisen saadessani olin 40. Ja tämä on ollu niin erilaista kuin silloin nuorempana! Kerrassaan ihanaa! Eli varmasti arvaat, että mun mielestä 20 on kovin nuori. En tokikaan ehdota että kaikki hommais lapsensa vasta tämän ikäisenä. Omasta kypsyydestä se on kiinni.

20-35 vee. Mä sain esikoisen 23-vuotiaana ja nyt 28 vee 2 lapsen äitinä olen sitä mieltä että myöhemminkin olisi ehtinyt... Lapsi muuttaa niin koko elämän, että olisi tuota voinut vähän pidempäänkin nauttia ihan vaikka parisuhteesta ja opiskella/luoda uraa...

Yhteistyössä