V
"Vieras"
Vieras
Naiset tienaavat keskimäärin useita satasia miehiä vähemmän kuukaudessa. Mikä on mielestänne hyvä palkka naiselle?
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;27654305:Samassa firmassa samaa työtä tekevällä naisella sama palkka kuin miehelläkin. Mutta onko miehenkään palkka hyvä, niin sehän riippuu ihan työstä ja siihen vaadittavasta koulutuksesta, työkokemuksesta jne.
Totta. Sen vuoksi kannattaisikin puolittaa ne perhevapaat miehen kanssa. Mikä tahansa pidempi poissaolo työelämästä hidastaa palkkakehitystä.Naisen palkkakehitys jämähtää samassakin työssä miesten jälkeen, jos ollaan perhevapailla useita vuosia työuran välillä.
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;27654305:Samassa firmassa samaa työtä tekevällä naisella sama palkka kuin miehelläkin. Mutta onko miehenkään palkka hyvä, niin sehän riippuu ihan työstä ja siihen vaadittavasta koulutuksesta, työkokemuksesta jne.
Hyvä pointtiMuuten ihan jees, mutta paremmin työnsä tekevälle parempi liksa.
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;27654327:Totta. Sen vuoksi kannattaisikin puolittaa ne perhevapaat miehen kanssa. Mikä tahansa pidempi poissaolo työelämästä hidastaa palkkakehitystä.
Mä pidin kaikki lakisääteiset perhevapaat eikä niiden pitämättä jättäminen vaikuttanut millään tavalla myöhempään palkkakehitykseeni. Vaihdoin nimittän alaa, kun kuopus meni tokalle luokalle ja palkkani nykyisellä alalla oli alussa sama kuin muillakin alalle vastavalmistuneilla.Näin juuri. Harva nainen tuota kuitenkaan ajattelee. Meillä jaettiin perhevapaat tasan.
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;27654365:Mä pidin kaikki lakisääteiset perhevapaat eikä niiden pitämättä jättäminen vaikuttanut millään tavalla myöhempään palkkakehitykseeni. Vaihdoin nimittän alaa, kun kuopus meni tokalle luokalle ja palkkani nykyisellä alalla oli alussa sama kuin muillakin alalle vastavalmistuneilla.
Noin siinä usein käykin. Mä olin julkisella sektorilla töissä eikä mua haitannut, että sain sen viimeisen kokemuslisän pari vuotta myöhemmin. Sen jälkeenhän palkka ei enää noussut kuin kaikille tulevien prosenttikorotusten verran. Alaa vaihdettuani alkupalkkani oli suurempi kuin mitä oli sairaanhoitajan palkka kaikilla kokemuslisillä aiemmin. Palkkakehitykseni merkittävin teijä oli alan vaihtaminen, ei perhevapaiden käyttäminen.Mulla on palkka hypännyt useita satasia ylöspäin sinä aikana kun samaa työtä tekevä kollegani on ollut perhevapailla.