Mikä on oikein, mitä teen (avioero)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Kirjoitan tänne, vaikka teistä kukaan ei voikaan tietää mitä minä ihan oikein todella tunnen ja mikä tilanne on.

Olemme olleet mieheni kanssa yhdessä 15 vuotta ja meillä on kolme ihanaa lasta ja perheemme on onnellinen ja meillä menee hyvin.

Mutta... Minä olen jo useamman vuoden enemmän ja vähemmän kärsinyt siitä, että en ole oikeasti niin onnellinen kuin toivoisin. Mies tuntuu enemmän kaverilta ja sen lisäksi kohtelu, jota saan häneltä on minusta järkyttävää. Usein kohtelee hyvinkin, mutta tosi paljon kohtelee minua jollain tavalla halveksivasti ja alentavasti. Ainakin viimeisen vuoden olen jo antanut asioiden mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos enkä ole jaksanut paljon asioista sanoa, kun ei se ole muutosta tuonut kuin korkeintaan hetkellisesti. Lisäksi mies petti minua reilu vuosi sitten.

Olen kuitenkin koko ajan ajatellut, että ydinperhe menee ihan kaiken edelle. En ole edes jaksanut ajatella mitään muuta.

Mutta sitten aivan yhtäkkiä rakastuinkin toiseen. Tämä kaikki on tapahtunut kuukauden sisällä, mies on kyllä ennestään tuttu, mutta tämä kaikki tunne on uutta. En ole koskaan kokenut mitään tälläistä. Tuo toinen mies tietää puolesta sanasta tai jopa pelkästä ilmeestä mitä ajattelen ja tunnen. Haluamme elämältä samanlaisia asioita ja hän on valmis myös ottamaan minut ja lapset elämäänsä. Hänen avioliittonsa on ollut onnellinen, lapsia heillä ei ole. Tiedän, että tämä aika on lyhyt, mutta en pysty kuvailemaan sitä mitä tunnen. Miten hyvä minun on olla tuon miehen kanssa, joka tuntuu sielunkumppanilta ja joka saa minut nauramaan ja hymyilemään yhdellä vilkaisulla. Seksiä emme ole harrastaneet.

Kerroin eilen tästä kaikesta miehelleni. Hän on järkyttynyt, mutta ei vihainen. Ei voi käsittää miten haluan hajottaa perheemme. Haluaisin tuntea miestäni kohtaan jotain muutakin kuin sääliä, mutta valitettavasti tuntuu että en löydä sitä kunnon rakkauden tunnetta sisältäni. Se rakkaus on sitä mitä meillä on ollut ja sitä, että meillä on yhteiset lapset. Toisaalta elämäni on hyvää näinkin, mutta toisaalta olen tavattoman onneton jatkuvasti.

En käsitä miten tässä pitäisi toimia.

Ekköhän sä jo ole toiminut, kannattaa varmaan kuukauden ihastumista mennä miehelle kertomaan ja uusi ukkokin vielä naimisissa. Että eiköhän se ukko sut heitä ulos ja voit jatkaa siitä.

Sun täytyy nyt kuunnella sekä järkeä että tunteita.Vaikeaa,tiedän, kun itse ajattelen lähes aina tunteella,ja se ei ole tietänyt koskaan hyvää.
uusi mies tuntuu aina kiinnostavammalta ja ihanammalta kuin oma. Uuden kanssa ei ole vielä ongelmia ja tunteet ovat ihan tuoreita ja ihania. Vatsassa lentelee perhosia. Silti kannattaa miettiä josko oman liittosi saisi vielä pelastettua. Juttele miehesi kanssa vielä.haluaako hän muuttua ja pelastaa liittonne?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ekköhän sä jo ole toiminut, kannattaa varmaan kuukauden ihastumista mennä miehelle kertomaan ja uusi ukkokin vielä naimisissa. Että eiköhän se ukko sut heitä ulos ja voit jatkaa siitä.

Just.... tiesin ettei täällä ymmärretä. Enkä sitä oikeastaan olettanutkaan.

Tiedoksesi niin mieheni ei ole heittämässä minua pihalle eikä ole edes vihainen. SUrullinen on.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Just.... tiesin ettei täällä ymmärretä. Enkä sitä oikeastaan olettanutkaan.

Tiedoksesi niin mieheni ei ole heittämässä minua pihalle eikä ole edes vihainen. SUrullinen on.

Ja luulet että tuosta jatketaan vai? Erehdyt, vuorotellen käydään vieraissa, juu...

No minä lähtisin jo siitä syystä että mies on pettänyt ja kohtelee alentavasti.
Mä en ymmärrä miksi suhteeseen jäädään vain lasten takia.

Ja uuden ihastuksen kanssa en pitäis mitään kiirettä.

Alkuperäinen kirjoittaja HeviäPRKLE:
Sun täytyy nyt kuunnella sekä järkeä että tunteita.Vaikeaa,tiedän, kun itse ajattelen lähes aina tunteella,ja se ei ole tietänyt koskaan hyvää.
uusi mies tuntuu aina kiinnostavammalta ja ihanammalta kuin oma. Uuden kanssa ei ole vielä ongelmia ja tunteet ovat ihan tuoreita ja ihania. Vatsassa lentelee perhosia. Silti kannattaa miettiä josko oman liittosi saisi vielä pelastettua. Juttele miehesi kanssa vielä.haluaako hän muuttua ja pelastaa liittonne?

Kun näistä kaikista asioista on puhuttu vuosien varrella enemmän tai vähemmän. Ja todella paljon puhuttiin silloin reilu vuosi sitten, kun miehen pettäminen tuli ilmi. Se toi muutoksen asioihin noin 2-3kk ajaksi ja sitten taas palattiin entiseen. Joka kerta muutos on ollut vain hetkellinen.

Ja joku käskee kasvaa aikuiseksi niin mielestäni minä olen kyllä aikuinen ja mietin tätä kyllä ihan tosissani enkä lapsellisen ihastumisen pohjalta hetken huumassa.

Meillä on takana myös muita rankkoja aikoja kuin tuo miehen pettäminen, mies on myös sairastanut syövän joitakin vuosia sitten.

Miehesi on turha syyttää sinua "halustasi" rikkoa perheenne. Eiköhän hän jo edesauttanut tätä pettämällä sinua. Itse olisin jo siinä vaiheessa heittänyt äijän pihalle, vaikka kokemuksesta tiedänkin, ettei sekään helppo ratkaisu ole. Lapsetkaan tuskin ovat onnellisia, kun vaistovat äidin kärsivän.

Sitten jos mitään muutosta suhteeseen ei tule niin eiköhän se ero ole oikea vaihtoehto. Huonoon suhteeseen ei kannata jäädä rypemään jos parempaakin on elämältä luvassa. Toisen miehen takia älä kuitenkaan sitä ratkaisua tee.

Alkuperäinen kirjoittaja mielipiteeni:
Miehesi on turha syyttää sinua "halustasi" rikkoa perheenne. Eiköhän hän jo edesauttanut tätä pettämällä sinua. Itse olisin jo siinä vaiheessa heittänyt äijän pihalle, vaikka kokemuksesta tiedänkin, ettei sekään helppo ratkaisu ole. Lapsetkaan tuskin ovat onnellisia, kun vaistovat äidin kärsivän.

Niin... Silloin, kun mies petti niin nuorin oli vielä vauva ja minulla ei ollut missään voimia edes ajatella lähtemistä. Ja ainakin meidän pian 7v vaistoaa ja on jo nyt kysellyt, että miksi olen niin omissa maailmoissani. Lisäksi tuo poika on kysellyt aina toisinaan, ettämiksi me emme koskaan halaile ja pussaile jne.

Alkuperäinen kirjoittaja HeviäPRKLE:
Sitten jos mitään muutosta suhteeseen ei tule niin eiköhän se ero ole oikea vaihtoehto. Huonoon suhteeseen ei kannata jäädä rypemään jos parempaakin on elämältä luvassa. Toisen miehen takia älä kuitenkaan sitä ratkaisua tee.

En tee ratkaisua toisen miehen takia, mutta tottakai se tuo tähän oman lisänsä, että olemme rakastuneet. Toimme asian esiin, koska mielestämme ei ole kummankaan puolisolle oikein se, että miettisimme tätä asiaa heidän selän takana yhtään tämän pidempään.

Ja itse olen vasta 30v ja haluan todellakin elämältäni muutakin kuin vain sitä, että minulla on ihan ok suhde, jossa olen lasten takia.

Ja kun mietin tuota muutosta tähän suhteeseen... Tuleeko sellaista koskaan. Siis pysyvää. Onko se aina sitä, että kunnon keskustelujen jälkeen menee muutama kuukausi kivasti kunnes taas ajaudumme samaan ja mies syyttää huonosta tuulestaan milloin työpaikkaa tai mitä sattuu.

Niin paljon paskaa pitäisi kestää, että se ihana vaaleanpunainen ydinperhe säilyis, lapsetkin tasapainoisempia yms yms. Jos suhde on todellakin huono ja vaikuttaa selvästi lapsiin etkä omaa kymmenen Oscarin näyttelijän lahjoja, kehotan eroamaan. Se joka tulisi minulle puhumaan ydinperheen täydellisyydesta ja kehtaa väittää että se on lapsille parempi AINA, tinttaan nokkaan.
terv. alkoholistin, tunnevammaisen ja peliriippuvaisen miehen ex-nainen, joka vaihtoi kelkkaa

Miksi olet varma, että sinä saat lapset mukaan jos päätät lähteä perustamaan uutta perhettä tämän uuden miehesi kanssa? Ehkä lapset jäävätkin isälleen omaan tuttuun kotiin ja sinä voit muuttaa uuden miehesi luo yksin.

Miksi olet varma, että sinä saat lapset mukaan jos päätät lähteä perustamaan uutta perhettä tämän uuden miehesi kanssa? Ehkä lapset jäävätkin isälleen omaan tuttuun kotiin ja sinä voit muuttaa uuden miehesi luo yksin.

Mieheni ajattelee kyllä lasten parasta eikä tässä todellakaan ole käymässä niin, että mies yrittäisi pitää lapsia pelinappuloina ja ottaa heidät minulta.

Mieheni ajattelee kyllä lasten parasta eikä tässä todellakaan ole käymässä niin, että mies yrittäisi pitää lapsia pelinappuloina ja ottaa heidät minulta.

Etkö sinä siinä tapauksessa ota heidät häneltä?

Mutta sinä et? Sinä olet rikkomassa lapsilta perheen ja viemässä lapset isältään. Aika jännä.

Alkuperäinen kirjoittaja Huspati Huta:

Minä olen ollut viisi vuotta lasten kanssa kotona ja olen vielä vuoden. Minä en ole viemässä lapsilta isää enkä ole ottamassa uutta miestä isäksi heille. Heillä on hyvä isä.

Jännä, että minusta tehdään tässä se paskiainen ja miehen säästätte täysin, vaikka hän kävi panemassa tuolla toista.

Alkuperäinen kirjoittaja Huspati Huta:

Minä olen ollut viisi vuotta lasten kanssa kotona ja olen vielä vuoden. Minä en ole viemässä lapsilta isää enkä ole ottamassa uutta miestä isäksi heille. Heillä on hyvä isä.

Jännä, että minusta tehdään tässä se paskiainen ja miehen säästätte täysin, vaikka hän kävi panemassa tuolla toista.

Olisiko asia helpompi, jos miehelläsi olisi ollut kuukauden rakkaussuhde johonkin naiseen, mutta ilman seksiä. Siis että hän olisi tuntenut samoja tunteita, kun sinä nyt tunnet tätä uutta miestä kohtaan ja olisi puhunut siitä sinulle, kertoen, että harkitsee lähtevänsä tämän toisen naisen luo lastenne kanssa? Vai onko se yksi pano sittenkin pienempi paha ja helpompi antaa anteeksi, eikä riko suhdetta niin paljon..

Mutta sinä et? Sinä olet rikkomassa lapsilta perheen ja viemässä lapset isältään. Aika jännä.

Eikö mies pelannut jo korttinsa, kun vieraissa kävi? Pitäisikö naisen aina kestää kaikki paska mukisematta? Mun lapset ovat ainakin tällä hetkellä paljon tyytyväisempiä, kun myös minä olen onnellisempi ja jaksan taas olla heille paras mahdollinen äiti. Uutta miestä ei minulla ole ollut eron jälkeen, ainakaan niin tärkeää, että olisin sen lapsille esitellyt.

Mun mielestä ap:lla on täysi oikeus erota ja ottaa lapset itselleen. Mitäs mies meni pettämään.

En minä ainakaan tuollaista tarkoittanut, kysyin vain tuota sanavalintaasi.

Alkuperäinen kirjoittaja mielipiteeni:

Eikö mies pelannut jo korttinsa, kun vieraissa kävi? Pitäisikö naisen aina kestää kaikki paska mukisematta? Mun lapset ovat ainakin tällä hetkellä paljon tyytyväisempiä, kun myös minä olen onnellisempi ja jaksan taas olla heille paras mahdollinen äiti. Uutta miestä ei minulla ole ollut eron jälkeen, ainakaan niin tärkeää, että olisin sen lapsille esitellyt.

Mun mielestä ap:lla on täysi oikeus erota ja ottaa lapset itselleen. Mitäs mies meni pettämään.

Tietysti on oikeus erota. Lapset jäävät sitten sille vanhemmalle, jolle oikeus heidät määrää, jos vanhemmat itse eivät asiasta pääse sopuun. Pointtina vain se, että jotenkin kuvottaa, että naiset olettavat lasten aina ja kaikkialla automaattisesti liikkuvan sinne, minne äiti menee ja määrää. Itse sanoisin naiselle, että tervemenoa, mutta lapset jäävät tuttuun kotiinsa asumaan minun kanssani.

No me emme ole menossa oikeuteen, olen siitä ihan 100% varma ja tiedän tosiaan myös, että mies ei hetkeäkään harkitsisi edes sitä vaihtoehtoa, että lapset eivät jäisi minulle.