Mikä on "omaa aikaa?"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Paula
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Elämäni on aika täyttä tällä hetkellä työn, koulun ja perheen myötä, eli mitään ei ainakaan puutu :D Omaksi ajakseni koen koulun ja satunnaiset hetket yksin tai ystävieni parissa monenlaisen tekemisen merkeissä. Enkä enää niin sitä ns. omaa aikaa kaipaakaan, kun lapset ovat isompia eivätkä ole enää minussa niin "kiinni".

Oma aika on samaa kuin ei tarvitse olla vastuussa lapsista toisin sanoen lapsia paimentaa joku muu kuin minä.
Eli se on sitä luksusta, jota ainakaan minulla ei ole ollut ikinä.

Alkuperäinen kirjoittaja psjätäse:
Karkit ja läppäri, jotta voisin linnoittautua vessaan.

Hah,just meinasin tulla sanomaan,et just nyt mulla on omaa aikaa...läppärin ja karkkipussin kanssa vessassa.:D
Ja mene sä pois pilaamasta mun iloa!!
Tollaset vittuiliat kyllä tiedetään...

Alkuperäinen kirjoittaja Kotiäiti 9v:
Alkuperäinen kirjoittaja psjätäse:
Karkit ja läppäri, jotta voisin linnoittautua vessaan.

Hah,just meinasin tulla sanomaan,et just nyt mulla on omaa aikaa...läppärin ja karkkipussin kanssa vessassa.:D
Ja mene sä pois pilaamasta mun iloa!!
Tollaset vittuiliat kyllä tiedetään...

Ja siis tuo ylempi oli tuolle nimimerkille:psjätäse

Mulle omaa aikaa on esim se että oon yksinään kotona, tai menen kaverille kahville/leffaan/baariin tai shoppailemaan tai tekemään mitä vaan. Yksin lenkkeilykin kun silloin voin mennä mihin vaan, eli voin muuttaa mieltä ja mennä vaikka välissä kaverille..

En pidä omana aikana esim, normaali ruokakaupassa käyntiä,saatika suihkussa/wc:ssä käyntiä niinkuin osa palstalaisista.

Mitä puuttuu elämästä?!? No ammatti, mutta korjaantuu 2kk päästä, et varmaan tätä tarkoittanut ( :) ).

Alkuperäinen kirjoittaja äiti neljälle:
Oma aika on samaa kuin ei tarvitse olla vastuussa lapsista toisin sanoen lapsia paimentaa joku muu kuin minä.

Tuotahan se just on. Mulla on omaa aikaa muutama tunti viikossa, ne menee lenkkeillen tai kaupassa. Niin ja onhan mulla aikaa illalla tunti pari, kun lapset nukkuu.

Alkuperäinen kirjoittaja k:

Tuotahan se just on. Mulla on omaa aikaa muutama tunti viikossa, ne menee lenkkeillen tai kaupassa. Niin ja onhan mulla aikaa illalla tunti pari, kun lapset nukkuu.

No lapsiahan kuitenkin vahtii sinä vaikka nukkuvatkin, niin eihän se sitten voi olla tuota ylempää mainittua..

oma aika on mun mielestä sillon kun lapset nukkuu. sillon voi hetken hengähtää =) muuten en ole juurikaan omaa aikaa saanut :/ ja erittäin luksusta on jos edes toinen olisi mummolassa tai jossain hetken =)

ja rakastan illalla pitkiä suihkuja kun lapset nukkuu, se on se paras hetki päivässä!!!

Mikä tahansa hetki, jolloin voin uppoutua oman pääni sisään. :D

Itse asiassa koko elämäni on omaa aikaani, joskus sitä vain joutuu jakamaan useammalle.

oma aika on sitä, että saa olla ihan yksin ei miestä eikä lasta kotona.
Saa tehdä mitä haluaa tai olla tekemättä. Mennä leffaan yksin tai shoppailee.
Voit juoda skumppaa tai siideriä, jos huvittaa. Ei tarvi herätä yöllä jos poika huutaa äiti.
Sitä se on se oma aika.
Omaa aikaa on myös, jos lähdet tyttöporukassa tai lähden äitini kanssa ryyppäämään
laivalle.

Alkuperäinen kirjoittaja s:
Alkuperäinen kirjoittaja k:

No lapsiahan kuitenkin vahtii sinä vaikka nukkuvatkin, niin eihän se sitten voi olla tuota ylempää mainittua..

Meidän lapset nukkuu kyllä niin hyvin, että mä koen omaksi ajakseni tän niitten nukkumisajan. Eihän mun tartte nyt mitään niitten eteen tehdä, voin kattoo just sitä ohjelmaa telkasta kun haluan, voin nukkua itse, lukea tai mitä vaan mitä kotona voi tehdä.

Kaikki aika on omaa aikaa, mitä ei tarvitse viettää lasten kanssa/lapsien kanssa touhuten. Sekin siis on mulle omaa aikaa kun lapset nukkuu, sekin, jos meillä on joku muu (esim muita lapsia), jotka touhuavat lapsien kanssa. Tai sekin kun ne menevät omaan huoneeseensa kahdestaan leikkimään. :D Omaa aikaa tartten hetken joka päivä, yleensä siis juuri lapsien nukkuessa. Kaksi kertaa viikossa käyn harrastuksissa, ja sen oman ajan tosiaankin tarvitsen ja haluan itselleni.

oma aika on sitä kun en ole vastuussa lapesta, kun ajatukseni voi leijailla minne sattuu, kun ei tarvitse keskittyä koko ajan siihen nykyhetkeen, kun saan mennä minne haluan milloin haluan ja juuri siten miten haluan :D

Illalla lasten mentyä nukkumaan (20.00) alkaa oma/parisuhde aika. Omaa aikaa saan myös kerran-kaksi kertaa viikossa käydessäni jumpassa. Ehkä kerran kuussa käyn shoppailemassa/ kavereiden kanssa syömässä ilman muuta perhettä. Omaa aikaa on mielestäni liian vähän, mutta en valita. Nautin perheen yhteisestä ajasta ja jossain vaiheessa omaa aikaa on taas enempi, kun lapset ovat isompia (nyt 3.5v ja 2v lapset).

mulla ei muuta olekkaan ku omaa aikaa, poika 9 v ja koulussa, isäntä töissä ja minä työtön. Nytkin ovat mummolassa joten tämä ns. laatuaika suorastaan tympäsee. Itse en voinut mennä kun olen flunssassa.

Yhteistyössä