Mikä on ratkaisuista paras? Täys ahdinko..siis ihan totaalinen! APUA

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Niina"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";23115251]Yrittäisin saada kaikki lainat yhdeksi isoksi lainaksi. Sitten hakisin kelalta asumistukea. Sen saa mys omistusasuntoon:)[/QUOTE]

No mikään pankki ei anna yhtä isoa lainaa, jos ei ole maksukykyä ja sitä ap:llä ei enää ole. Menot ylittävät tulot, kun ei rahaa ruokaankaan ole. Kelasta ei asumistukea saa 4000 euron tuloilla.

Pakko asunto myydä, jotta ette enempää joudu vaikeuksiin. Jos ei mies suostu niin muuta vaihtoehtoa ei ole kuin ero, jolloin asunto on pakko myydä.

[QUOTE="vieras";23115866]No mikään pankki ei anna yhtä isoa lainaa, jos ei ole maksukykyä ja sitä ap:llä ei enää ole. Menot ylittävät tulot, kun ei rahaa ruokaankaan ole. Kelasta ei asumistukea saa 4000 euron tuloilla.

Pakko asunto myydä, jotta ette enempää joudu vaikeuksiin. Jos ei mies suostu niin muuta vaihtoehtoa ei ole kuin ero, jolloin asunto on pakko myydä.[/QUOTE]

Sitä mä pahoin pelkään

Vuokra maksaa todennäköisesti yhtä paljon kuin asuntolaina, joten ei hyötyä. Ottaisin asuntolainaan ensin lyhennysvapaata ja sitten sopisin kuukausierän pienemmäksi.

Eihän tossa mitään, kun asuntolaina on noin pieni. Teillä on 50 000 muuta velkaa, joten otatte siihen yhden ison lainan ja maksatte ylimäärävelat pois. Sitten maksatte kahta lainaa: asuntolainaa ja tätä kulutuslainaa. Paljonko teillä on lyhennys asuntolainasta? Jos esim. 800, niin siihen 400 toisen lainan lyhennystä = 1200. Jää rahaa 2700. Muihin laskuihin jää vielä yli tonni.

[QUOTE="vieras";23117745]Ja kallein heti maksuun eli vippilaina. Se vie teidät tuhoon hyvin lyhyessä ajassa. Sen ei saa antaa enää hetkeäkään kasvaa!!!!![/QUOTE]
Ottakaa heti maanantaina yhteys pankkiin ja vippifirmoihin ja sopikaa maksusuunnitelma.

Ihan vaan kysyisin, että miksi esim. putkiremonttilaina on erikseen asuntolainasta? Meillä ainakin putkiremppalaina yhdistettiin talolainaan, että on pienemmällä korolla.

Aikamoinen tilannehan teillä on. Ja minä kun luulin, että meillä on tilanne surkea, kun autolainaa 10000e, luottokorttilainaa 5000e ja talolainaa 15000e.
No, meidän tuloihin nähden tietty meidänkin lainat on isoja, mutta saadaan silti ruokaa ostettua ja laskut suurin piirtein maksettua aina ajallaan. Ja pankin lainat aina lyhennetty kuukausittain.

[QUOTE="vieras";23117782]Ihan vaan kysyisin, että miksi esim. putkiremonttilaina on erikseen asuntolainasta? Meillä ainakin putkiremppalaina yhdistettiin talolainaan, että on pienemmällä korolla.

Aikamoinen tilannehan teillä on. Ja minä kun luulin, että meillä on tilanne surkea, kun autolainaa 10000e, luottokorttilainaa 5000e ja talolainaa 15000e.
No, meidän tuloihin nähden tietty meidänkin lainat on isoja, mutta saadaan silti ruokaa ostettua ja laskut suurin piirtein maksettua aina ajallaan. Ja pankin lainat aina lyhennetty kuukausittain.[/QUOTE]
Miten kyseinen viiden tonnin luottokorttilaina on vaikuttanut teidän perheen hyvinvointiin? Olivatko tärkeitäkin hankintoja?

[QUOTE="minä";23115766]Minä varmaan yrittäisin yhdistää tuon sälän yhdeksi kulutusluotoksi. Siihen voitte kyllä joutua hankkimaan takaajan, löytyykö teillä esim. vahemmista selalinen?[/QUOTE]

Ei kai kukaan rupea tollasta tilannetta takaamaan, tai siinä on sitten kyllä isossa vaarassa takaajankin talous...

Mutta aloittajalle: täällä onkin jo aika paljon tullut ideoita, ihan ensimmäiseksi nyt velkaneuvojalle kysymään ammattilaiselta apua, ja niinkun muutkin on sanonu se pikavippien ja luottokorttilainan ottaminen on kyllä loputtava! Kortit poikki ja käytätte vain pankkikortteja ettei pääse tulemaan velkaa sitä kautta. Ja tosi hyvät tulothan teillä näytti olevan, pitäis kyllä pärjätä kun järjestää ne velka-asiat pankissa fiksummin. Rahan puute teillä ei todellakaan ole ongelma vaan velkakierre. Tsemppiä ja jaksamista!

Itse elän opintotuella 460€/kk + pari 100 - 200€ keikkatöistä kuukaudessa eli yhteensä 550 - 650 €/kk.

[QUOTE="minä";23115766]Minä varmaan yrittäisin yhdistää tuon sälän yhdeksi kulutusluotoksi. Siihen voitte kyllä joutua hankkimaan takaajan, löytyykö teillä esim. vahemmista selalinen?[/QUOTE]

Ei kai kukaan rupea tollasta tilannetta takaamaan, tai siinä on sitten kyllä isossa vaarassa takaajankin talous...

Mutta aloittajalle: täällä onkin jo aika paljon tullut ideoita, ihan ensimmäiseksi nyt velkaneuvojalle kysymään ammattilaiselta apua, ja niinkun muutkin on sanonu se pikavippien ja luottokorttilainan ottaminen on kyllä loputtava! Kortit poikki ja käytätte vain pankkikortteja ettei pääse tulemaan velkaa sitä kautta. Ja tosi hyvät tulothan teillä näytti olevan, pitäis kyllä pärjätä kun järjestää ne velka-asiat pankissa fiksummin. Rahan puute teillä ei todellakaan ole ongelma vaan velkakierre. Tsemppiä ja jaksamista!

Itse elän opintotuella 460€/kk + 100 - 200€ keikkatöistä kuukaudessa eli yhteensä 550 - 650 €/kk.

Ikävä kääntää puukkoa haavassa, mutta tämänpäiväisten uutisten jälkeen voi Oulussa olla vähän hiljaista talonmyynnissä... Ei nyt ehkä vielä suoranaista hintapudotusta näin nopeasti, mutta sanotaanko, että kiinnostuneiden ostajien määrä saattoi hieman vähentyä.

Yksi iso laina, jos vain saatte. Jos se olisi esim. 5v 10€% korolla, niin lyhennyssumma olisi noin 1000€. Tähän päälle asuntolaina, joka teillä lyhentynee nyt alle 1000€ kuussa ja korkojen noustessa ehkä se tonni tai vähän yli. Teillähän jäisi rahaa muuhun elämiseen vielä ruhtinaallisesti! Pärjäätte, vaikka pankin kulutusluotto olisi vain 3v pitkäkin -> lyhennys olisi luokkaa 1600€ eli edelleen yli 2000€/kk muihin menoihin.

Yhteistyössä