Mikä on riittävä määrä vaatteita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Olen menossa viikonloppuna kirppikselle myymään lasten vaatteita. Perheessämme on jäljellä vielä kuopus, jolle pitäisi jättää isompien vaatteista sopiva määrä jäljelle (eli meillä on kamalasti ihan ylimääräisiä vaatteita kertynyt).

Mitä mieltä olette kuinka monta kutakin pitäisi olla jos pari kertaa viikossa pyörii sopiva pyykki. Eli mikä on sopiva arkivaatekerrankoko lapsoselle?

a) paitoja
b) housuja
c) sukkahousuja
d) mekkoja/hameita
e) paksuja paitoja
f) yöpukuja

Mä katson että tarpeeksi on silloin kun pärjää yli viikon, mielellään kaksi viikkoa pesemättä yhtään vaatetta oli sitten kesä, talvi tai siltä väliltä. Saattaa joskus tulla esim. tilanne että pyykkikone rikki ja huollossa menee aikaa. Ulkovaatteita kahdet, vahtokerta pitää olla jos ekat kastuu.

Paitoja ainakin 15, housuja 5, sukkahousuja 10, mekkoja ei noin pieni tarvitse montaa, sitten n. 2 vuotiaasta eteenpäin niitä voi olla ihan niin paljon kuin äiti ja tyttö tykkää. Paksuja paitoja n. 5. Yöpukuja ainakin 5.

Alkuperäinen kirjoittaja BootyPeppi:
Mä voisin sanoa, että koskaan ei ole liikaa vaatteita. Mutta mielestäni sellainen määrä, että joka päivälle on omat ja alusvaatteita tuplasti...

Musta kyllä tuntuu, että meidän kuopuksella on liikaakin vaatteita :snotty:

Esim. koon 62 cm bodyja n. 35 kpl :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja ananaskirsikka:
Mä voisin sanoa, että koskaan ei ole liikaa vaatteita. Mutta mielestäni sellainen määrä, että joka päivälle on omat ja alusvaatteita tuplasti...

:D No ei ehkä ihan noin paljon, mutta melkein kumminkin... siis kun on kahden sukupuolen vaatteita, mutta myös unisex vaatteitakin.

:D

Minä pidän miniminä 15kpl joka laatua (pitkähihainen trikoopaita, t-paita, sisähousut). Suoria housuja, yövaatteita, huppareita ja shortseja voi olla vähemmän (3-5kpl).

2 viikoa pitää pystyä kulkemaan vaatevarastolla. Joo, meillä on enemmän, mutta ei siltikään tule sellaista oloa että käyttämättä jäisivät.

Meillä kans aivan kamalasti vaatteita 1 vuotiaalla tytöllä! Nyt on jo pari pussia ja pari laatikkoa täyttynyt pienistä vaatteista, ja kaapissa on lisää pieniä, kun vaan oikeesti jaksas alkaa siivoomaan. Ja lisää tuli vasta, kun oli 1 vuotissynttärit. Toivottiin kyllä leluja, ja joillekin se sanottiinkin, mutta ei, vaatteita tuli vain. Pitäs vaan jaksaa kirpparille roudata, ei vaan vielä raaski sellaisia posi laittaa, mitkä on itse ostettu. Muiden antamat vaatteet ja huonommat joutaa kirppikselle tai mll/unicefille. Seurakunnalle tms.

Mut varsinainen vastaus ap: Minusta vaatteita on hyvä olla niin, että pärjää viikon pari pesemättä, niinkuin joku jo sanoikin ylempänä. Ja jokapäivälle puhtaat vaatteet, ehkä kahdetkin???

Alkuperäinen kirjoittaja juu:
Mut varsinainen vastaus ap: Minusta vaatteita on hyvä olla niin, että pärjää viikon pari pesemättä, niinkuin joku jo sanoikin ylempänä. Ja jokapäivälle puhtaat vaatteet, ehkä kahdetkin???

Ehkäpä otan nyt päämääräksi jättää sen 15-20 kutakin ja sitten vielä nuo "erikoisvaatteet" päälle. Kiitos teille kaikille, tämä helpottaa tuota setvimistyötä, kun niin moni vaate on sellainen jonka vois periaatteessa säilyttää. Kiitos!

Yhteistyössä