Mikä on teille joulussa se paras/kaunein/ihanin hetki? :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja salla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

salla

Vieras
Minä tykkään hetkestä ennen kun joulupukki tulee. Hiljennytään, jutellaan joulunsanomasta ja luetaan jouluevankeliumi, lapsetkin malttaa kuunnella ja ovat tietoisia mikä joulun pääsanoma on.

Toinen ihana hetki on aattoiltana, kun lapset rauhoittuneet nukkumaan ja saa miehen ja suklaarasian kanssa nauttia viel myöhäisillasta.

:)

Todella vaikea valita tiettyä hetkeä kun niitä hyviä on pitkin päivää. Mutta kait yksi parhaista on hetki ennen jouluruokaa kun kaikki on katettu hienosti pöytään ja kaikkialla tuoksuu hyvä ruoka.

Kaunein hetki, lapsi nukkuu, kuusi, joulurauhan julistus. Mukavin hetki, kun lapsi iloitee lahjoista ja herkin, hautuumaa ja joulukirkko. Ihanin hetki on olla joulu perheen kanssa ja omistaa niin ihana lapsi <3

Sanoisin että juuri ennen joulupukin tuloa on parasta, kun itsehän sen tietää milloin se pukki on tulossa ja saa sitten lapsia siihen valmistella ja sitten kun ovelta kuuluu kolinaa, niin ne lasten ilmeet.. Ihan mahtavaa!! Nyt odotan itse sitä että pääsen suklaan syöntiin. Tiedän että pukin kontissa on perinteistä Fazerin sinistä ja sillä oon nyt ollut suklaalakossa lauantaista asti. Mulla on tässä parin kuukauden aikana menny aika överiks tuon suklaansyönnin kanssa (syytän raskautta), on tullut jokunen rivi syötyä lähes joka päivä.

Vähän karultahän tämä tuntuu, mutta Tapani-ilta on hieno. Kaikki alkaa olla ohi, saa tehdä rauhassa kotoisia tähderuokia ja puuroa ja elämä alkaa normalisoitua.

Kun on käyty hautsuasmaalla ja saatu ruoka syötyä. Siitä eteenpäin on omalla painollaan tapahtuvaa oleilua sen mukaan kun huvittaa.

Juu, ollaan vaan oman perheen kesken aatto kotona :D

Paras hetki on se kun syön joulupöydän herkkuja. :p Kaunein hetki se, kun lapset jo nukkumassa, ja miehen kans ollaan vaan tunnelmallisessa kynttilän valossa. Liikuttavin hetki, kun käymme haudalla. Iloisin hetki, kun pukki tulee ja lasten silmät hohtavat riemua lahjoja avatessa.

Musta parasta on ehdottomasti aatonaaton ilta, kun koti on puhdas ja lapsi nukkuu ja itse odottelee kynttilän valossa sitä aattoaamua. Aatossa on parasta se aamu ja lastenohjelmat, sitten ruokailu (mikä ei kyllä enää ole niin rauhallista, kun on tuollainen 1v.3kk neiti) :) Ja sitten se rauhallinen aattoilta kun kaikki sälinä on ohi ja saa rauhoittua....mutta parasta ehdottomasti tää jouluaaton odotus ja valmistelut..:)

Yhteistyössä