mikä on vialla lapsella

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huolissaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huolissaan

Vieras
joka lyö ja nauraa päälle? siis oikeesti aivan järkyttävää äitinä katsella tämmöstä käytöstä(toki on rajat ja rakkautta), mutta mua vaivaa toi että tulee pamauttaa nyrkillä ja nauraa päälle. miksi? kyllä 4v 9kk vanhan lapsen luulisi jo tajuavan että sattuu, ja siinä ei ole mitään hauskaa. mikä siis on vialla kun poikamme ei tunne itse mitään muuta kuin iloa satuttamisesta(siis juuri siitä kun itse satuttaa muita)?

Alkuperäinen kirjoittaja huolissaan:
joka lyö ja nauraa päälle? siis oikeesti aivan järkyttävää äitinä katsella tämmöstä käytöstä(toki on rajat ja rakkautta), mutta mua vaivaa toi että tulee pamauttaa nyrkillä ja nauraa päälle. miksi? kyllä 4v 9kk vanhan lapsen luulisi jo tajuavan että sattuu, ja siinä ei ole mitään hauskaa. mikä siis on vialla kun poikamme ei tunne itse mitään muuta kuin iloa satuttamisesta(siis juuri siitä kun itse satuttaa muita)?

Meillä on lähes samanikäiset pojat kuin sinulla ja samanlaista meilläkin on, vaikka mitä on yritetty, mutta lyöminen vaan jatkuu. Toivottavasti vaan ohimenevä kausi. Neuvoja en kyllä pahemmin osaa antaa, mutta tsemppia :)

Mitä mieltä olisit vaikka jostain jäähytuoli/jäähypaikka systeemistä. Eli aina kun lyö,niin jäähylle. Jäähyllä istutaan ikää vastaava minuuttimäärä,eli teillä 4 minuuttia. Jos jäähyltä lähtee kesken pois niin minuutti lisää.

Joku tämmöinen ihan konkreettinen rangaistus voisi tepsiä. Lapsi ymmärtäisi,että lyöminen on OIKEASTI huono juttu.

Alkuperäinen kirjoittaja äiskä:
Mitä mieltä olisit vaikka jostain jäähytuoli/jäähypaikka systeemistä. Eli aina kun lyö,niin jäähylle. Jäähyllä istutaan ikää vastaava minuuttimäärä,eli teillä 4 minuuttia. Jos jäähyltä lähtee kesken pois niin minuutti lisää.

Joku tämmöinen ihan konkreettinen rangaistus voisi tepsiä. Lapsi ymmärtäisi,että lyöminen on OIKEASTI huono juttu.

-meillä on ollut jäähypenkki käytössä melkeen kaks vuotta. minua eniten huolettaa se että nauraa päälle,ikäänkuin hänestä satuttaminen olisi hauska juttu. ja minusta tullainen ei oo normaalia. muistan kyllä itsekkin vielä esim.tappelut lapsena siskoni kanssa mutta jos tuli huitaistua toista niin jälkeenpäin se itketti kun oli satuttanut, ja minun lastani vaan naurattaa. onko kyse siis empatia kyvyn puutteesta vai mistä?

lisäksi olen jäänyt miettimään että lyömisen jälkeen tulee aito nauru mutta muuten tuntuu että se vaan tekonauraa(siis jos on hauska tapahtuma,muut nauraa oikeesti ja tuo teko "hirnuu")luulen kyllä että erotan oikean ja tekonaurun,miksi sitä oikeaa ei kuulu muuten kuin toisten satuttamisen jälkeen. en ymmärrä ollenkaan.:'(

Onko kattonu telkasta Duudsoneita? Siis vahingossa sattunut näkemään tai kuullu päiväkodissa tuosta? Meidän 4-v tokaisi pari päivää sitten kun pysähdyttiin suojatien eteen ja pyöräilijä meni siitä, että aja päälle niin se kuolee. Puhuttiin asiasta ja sanoi, että päiväkodissa x ja xx on sanoneet näin ja näin saa tehdä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Onko kattonu telkasta Duudsoneita? Siis vahingossa sattunut näkemään tai kuullu päiväkodissa tuosta? Meidän 4-v tokaisi pari päivää sitten kun pysähdyttiin suojatien eteen ja pyöräilijä meni siitä, että aja päälle niin se kuolee. Puhuttiin asiasta ja sanoi, että päiväkodissa x ja xx on sanoneet näin ja näin saa tehdä.

ei ole katsonut,meillä ei yleensä katsota tv:tä. poika katsoo pikku kakkosen, muuten tv on yleensä kiinni(minä saatan kerran kaks kuussa katsoa jotakin yksin ollessani)

Yhteistyössä