Mikä ötökkä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Laitoin huutonettiin vaatteita ja äsken kun laitoin ne takaisin muovilaatikkoon niin katsoin, että mikä ihmeen ötökkä siinä kannessa oli. Kannen nurjalla puolelal siis, kansi ollut kyllä jo jonkunaikaa tuossa lattialla kun olen tehnyt noita hommiani.

Ehkä muutaman millin mittainen ja luulin sitä kuolleeksi, mutta kun siirsin sen tiskipöydälle ja tuijotin sitä hetken niin ikäänkuin oikaisi itsensä suoraksi ja lähti liikkeelle. Vedin sen lavuaarista alas.

Tummanruskea väriltään ja aivan kuin siinä olisi ollut miljoonia jalkoja, ohuita.... Oli sellainen vähän suipon mallinen, kapeni siis päihin.

Alkuperäinen kirjoittaja omppuli74:
no se nyt ekana tuli mieleen.. mut tuskimpa niitä tänäpäivänä kenenkään huushollissa elää ees.. niin steriiliä ja puhdasta kaikilla

Joo tutkin ton vaatekopan eikä siellä mitään ole. Ehkä se vaan oli joku yksittäinen mikälie. Kyllähän sitä noita ötököitä nyt on kaikenmoisia. Koiran mukanakin saattaa ulkona tulla.

Ei vissiin tarvi huolestua, kun en nähnyt kuin tuon yhden.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Tämä toukka ehkä eniten muistuttaa sitä mutta en ole varma... oli ehkä suipompi silti päistään. Ei mitään erityisiä ulokkeita näkynyt.

Tulipas monta viestiä eikä yhtään linkkiä eli tämä:

http://www.uku.fi/~holopain/stt/ihrak.jpg

Alkuperäinen kirjoittaja Ruttojuuri:
Entäs jos se on vain vyöihrakuoriaisen toukka?

Tuliko sulle mieleen toi ennen mun linkittämää kuvaa? Nimittäin semmosta toukkaa se nyt ehkä eniten muistutti minusta....

Ennen sitä. Meillä on noita. Eikä niistä pääse pirullakaan eroon. Tekee reikiä vaatteisiin jos epätoivoisiksi heittäytyvät.

Toivotaan, että toi on joku satunnainen ohikulkija. Matot tuli tänään sisälle joten en tiedä että oisko voinut olla niiden seassa joku mömminkäinen.

Entäs jos se on vain vyöihrakuoriaisen toukka?

Tuliko sulle mieleen toi ennen mun linkittämää kuvaa? Nimittäin semmosta toukkaa se nyt ehkä eniten muistutti minusta....

Ennen sitä. Meillä on noita. Eikä niistä pääse pirullakaan eroon. Tekee reikiä vaatteisiin jos epätoivoisiksi heittäytyvät.

Toivotaan, että toi on joku satunnainen ohikulkija. Matot tuli tänään sisälle joten en tiedä että oisko voinut olla niiden seassa joku mömminkäinen.

Voihan se olla, toivotaan ainakin :)

Minkä verran teillä on niitä ja mitä olette asialle tehneet? Onko syöneet vaatteita?

Täällä on vaatehuoneessa ja kylppärissä pieniä ehkä himmeesti raidallisia toukkia välillä. Ne on yleensä paikallaan ja kun koskee, niin menee kerälle. Mitähän ne sitten on? Kysyin isännöitsijältä niin ei sanonu juuta eikä jaata. Mua ne kuvottaa :x

Alkuperäinen kirjoittaja Kiroileva siili:
Täällä on vaatehuoneessa ja kylppärissä pieniä ehkä himmeesti raidallisia toukkia välillä. Ne on yleensä paikallaan ja kun koskee, niin menee kerälle. Mitähän ne sitten on? Kysyin isännöitsijältä niin ei sanonu juuta eikä jaata. Mua ne kuvottaa :x

Minkä kokoisia? Onko ne tehneet reikiä tekstiileihin? Toi meikäläisen ötökkä oli kans jotenkin ninkon kerällä ensin. Ja siis sen verran pieni, että en edes heti meinannut hoksata sitä ötökäksi ja sit tosiaan vasta hetken perästä se oikasi ittensä tossa tiskipöydällä.

Alkuperäinen kirjoittaja Kiroileva siili:

Minkä kokoisia? Onko ne tehneet reikiä tekstiileihin? Toi meikäläisen ötökkä oli kans jotenkin ninkon kerällä ensin. Ja siis sen verran pieni, että en edes heti meinannut hoksata sitä ötökäksi ja sit tosiaan vasta hetken perästä se oikasi ittensä tossa tiskipöydällä.

Näillä mun asukeilla ei oo jalkoja.. enkä oo havainnu ainakaan mitään reikiä missään. Lattialta mä niitä oon vaan löytäny.. Ajatuskin puistattaa *hrrrr*
Mä kestän minkä tahansa ötökän maalla, mutta en kaupungissa mun asunnossa!

Ainiin ja ne on ehkä puolen sentin mittasia.

Turkiskuoriaisen toukka viihtyy vaatteissa. Mulla oli niitä edellisessä asunnossa, kun se oli vanha talo. Ne menee just silleen kerälle, kuten kiroileva siili kirjoitti.
apellio2.jpg

Alkuperäinen kirjoittaja Meade:
Turkiskuoriaisen toukka viihtyy vaatteissa. Mulla oli niitä edellisessä asunnossa, kun se oli vanha talo. Ne menee just silleen kerälle, kuten kiroileva siili kirjoitti.
apellio2.jpg

Ei niissä oo tommosia karvoja, jalkoja eikä tommosta häntää.. Joku sano mulle, että ne saattaa olla jotain koiperhosen toukkia, mutta eikö sillon pitäs olla niitä perhosiakin? Ja luulis että olisin semmosen jo bongannu jos olis. EIkä nää oo myöskään niitä jotka kylppärissä vilistää pakoon.. niitä oon nähny töissä.

Nostelen ja kyselen vielä. Meidänkään ötökkä ei näyttänyt tuolta turkiskuoriaiselta. Olisin saanut paskahalvauksen, jos olisin nähnyt tuollaisia karvoja sen perseessä. :/// Luulin sitä ensin ihan roskaksi koska oli silleen nyttyrällä ja se oli aika sellainen kompakti paketti eli ei mitään nystyjä ja karvoja törrötellyt.

Meillä muuten on ainakin aika paljon noita sikapitkäjalkaisia mitälie hämähäkkejä ja sitten jotain yöperhosia. Voisko olla jonkun tälläisen jälkikasvua?

Vaatehuoneessa ei näy kertakaikkiaan mitään öttiäisiä. En ole havainnut ennen enkä nyt, kun kävinsiellä tuijottelemassa ja penkomassa vaatteita. Vaatteissa ei ole ollut reikiä.

Meillä on ollut turkiskuoriaisia, ja koska niitä harvemmin tulee noi läheltä katottua, ei noi karvat erotu. Eli mä kyllä veikkaan että joku riesakuoriainen se on ollut. Niistä ei meinaa äästä kirveelläkään eroon, mä oon nyt essy ja pakastanu ja saunottanu kaikki vaatteet sataan kertaan ja myrkyttäny lattialistat tuhenteen otteeseen. Ne ei vaan suostu kuolemaan...

Alkuperäinen kirjoittaja Mahza:
Meillä on ollut turkiskuoriaisia, ja koska niitä harvemmin tulee noi läheltä katottua, ei noi karvat erotu. Eli mä kyllä veikkaan että joku riesakuoriainen se on ollut. Niistä ei meinaa äästä kirveelläkään eroon, mä oon nyt essy ja pakastanu ja saunottanu kaikki vaatteet sataan kertaan ja myrkyttäny lattialistat tuhenteen otteeseen. Ne ei vaan suostu kuolemaan...

Siis mä katoin sitä TOSI läheltä ja tarkkaan. Ei näyttänyt tuolta turkiskuoriaiselta.

Onko sen siis väkisin oltava joku ihmeellinen ötökkä? Eli saattoiko toi vaan olla ihan tosiaan yksi yksittäinen mikälie ötökkä, joka on nyt vedetty lavuaarista alas ja sillä siisti? Siis tarkoitan, että enkö minä nyt sentään olisi törmännyt jo muutamaan muuhunkin sen kaveriin?

Onko sen siis väkisin oltava joku ihmeellinen ötökkä? Eli saattoiko toi vaan olla ihan tosiaan yksi yksittäinen mikälie ötökkä, joka on nyt vedetty lavuaarista alas ja sillä siisti? Siis tarkoitan, että enkö minä nyt sentään olisi törmännyt jo muutamaan muuhunkin sen kaveriin?

Saattoi se olla yksi vain. Jos se on joku noista riistakuoriaisista, niin niitä kyllä alkaa löytymään enemmänkin (varsinkin jos menee kurkkimaan lattialistojen taakse :x )

Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Riesakuoriainen?
T: kolme myrkytystä läpikäynyt :|

Kun minusta ei kuvan perusteella todellakaan ole. Ja kun olen törmännyt vain tuohon yhteen ainokaiseen yksilöön niin mietin, että olikohan se vaan jokin satunnainen tuttavuus. Onhan sitä nyt etenkin kesällä helvetisti kaikenlaisia erilaisia ötököitä ilman, että ne on jotain maanvaivoja?

Yhteistyössä