Mikä päivä koulut loppuu keväällä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "pypylleröinen"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"pypylleröinen"

Vieras
Mun miehelle tuli kutsu luokkakokoukseen 28.5. lauantaille. Eiks koulut oo aina loppunut toukokuun viimisenä viikonloppuna? Vai onks sitä siirretty kesäkuun alkuun?
Paljon on välähtänyt tolla kokouksen järkkääjällä... :P

Alkuperäinen kirjoittaja pypylleröinen;23268389:
Sillon vasta?
Onko tuo ihan koko maassa sama päivä, vai onko jotain eroja paikkakunnilla niinkun muissaki lomissa?

Saattaapi tuo vaihdella, katso oman kaupungin sivuilta perusopetuksen työvuosi, sieltä sen minäkin kävin tarkistamassa.

Alkuperäinen kirjoittaja pypylleröinen;23268411:
Ok. Sovitaan sitten niin. Edelliskesänä ainakin loppu toukokuun lopussa, siks jäänyt mieleen, kun oli ystävän häät ja olin kaasona...

Okei eli se saattaakin vaihdella ( olen siis itse ollu aina sellasessa koulussa missä kesäloma alkaa vasta kesäkuussa )

"Koulutyö alkaa yleensä elokuun puolenvälin aikoihin, mutta tarkemmin asiasta päättää kukin kunta. Sen sijaan on asetuksella säädetty, että koulutyö päättyy "viikon 22 viimeisenä arkipäivänä",[2] joka on aikaisintaan 29. toukokuuta ja viimeistään 5. kesäkuuta."

Eiköhän tuollaisia kokoontumisia järjestettäessä osata ottaa huomioon koulujenpäättyminen. Itse olen ainakin tottunut siihen.
Viime kesänäkin koulut loppuivat kesäkuussa.

Viime vanhempain illassa joku kysy et miks koulu loppuu millon toukokuun lopussa, millon kesäkuun alussa. Ja rehtori oli siin kans paikalla ja vastas: "kevät juhla on aina sen viikon lauantaina, mille viikolle osuu toukokuun viimenen päivä".
Tänävuonna meillä on kevätjuhla 4.6,

[QUOTE="vieras";23268728]Peruskoulut loppuu kesäkuun ensimmäinen lauantai, samaten lukiot.[/QUOTE]

Meillä on kans muistaakseni ollu näin, eli tänävuonna todistukset saadaan 4.6