Mikä pojalla voi olla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vilivet
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Vilivet

Jäsen
05.12.2005
366
0
16
Elikkäs meidän kohta 2vuotias on kipeänä. Lauantai aamuna nousi kuume, sunnuntaina käytiin päivystyksessä, jolloin oli kuumetta ja yskää. Pikätulehdusarvot otettiin jotka olivat normaalit. Maanantaina yskä paheni ja oli jonkin verran pahempaa, mutta oli poika oli suht virkeä.
Tiistaina käyettiin terveyskeskuksessa ja pojalla todettiin kurkunpääntulehdus. Saatiin lähete TYKSiin, jossa poika hengitteli jotain höyryjuttua kolmeen kertaan. Saatiin kuitenkin lupa tulla kotiin.
Silloin tiistaina oli aamupäivästä vielä hiukan lämpöä, jonka jälkeen ei ole kuumelääkkeeitä annettu, eikä ole mielestäni hänellä kuumetta ollutkaan.
Poika vielä yskii, ja aika rauhallinen/veto pois... Mistä voi johtua?Edelleen samasta taudista?Siis väsymys.
Oon itse jo ihan paniikin partaallaa, peökään leukemiaa, diabetesta yms. En saa itsekkään nukuttua saati syötyä, ja viikonloppuna pitäis mennä töihin
:ashamed: .

Rauhoitu vaan. :) Meillä on molemmilla muksuilla tuo kurkunpääntulehdustaipumus, on se kuules viheliäinen tauti! Kauan se yskä tosiaan kestää ja kun on ollut raju tauti, saattaa toipuminen hyvinkin kestää pari vkoa. Jos yskä muuttuu sellaiseksi limaiseksi ja tulee alempaa kuin kurkunpäästä, niin käy uusiksi lääkärissä, jos vaikka tulee vielä joku keuhkoputkentulehdus tms.

Meillä kanssa molemmat saa joka räkiksen yhteydessä tuon laryngiitin, hoitona juuri se hengitettävä kylmähöyry ja adrenaliini ja kortisonipistokset (noilla myös astma). Kurjinta tässä on se, että jos sen kerran saa, sillä on usein tapana toistua, mutta seuraavassa köhässä tiedätkin sitten, mistä on kyse.

Paljon kylmää juomista, jäätelöä tms. ja viileässä oleilua, jos ei ole kuumetta. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Salama McQueen:
Rauhoitu vaan. :) Meillä on molemmilla muksuilla tuo kurkunpääntulehdustaipumus, on se kuules viheliäinen tauti! Kauan se yskä tosiaan kestää ja kun on ollut raju tauti, saattaa toipuminen hyvinkin kestää pari vkoa. Jos yskä muuttuu sellaiseksi limaiseksi ja tulee alempaa kuin kurkunpäästä, niin käy uusiksi lääkärissä, jos vaikka tulee vielä joku keuhkoputkentulehdus tms.

Meillä kanssa molemmat saa joka räkiksen yhteydessä tuon laryngiitin, hoitona juuri se hengitettävä kylmähöyry ja adrenaliini ja kortisonipistokset (noilla myös astma). Kurjinta tässä on se, että jos sen kerran saa, sillä on usein tapana toistua, mutta seuraavassa köhässä tiedätkin sitten, mistä on kyse.

Paljon kylmää juomista, jäätelöä tms. ja viileässä oleilua, jos ei ole kuumetta. :)

Ok =) ...kuuluuko siihen tuo väsymys? Tai tuollainen veto pois olo?

Ainakin meillä nimenomaan tuolla vanhemmalla 2 v 3 kk on jo jonkun aikaa ollut sitä, että ymmärtääkin levätä kipeänä, kun sitä ennen juoksi henkihieverissä vaikka oli 40 kuumetta.

Rankka tauti se on eikä ihme jos väsyttää! Vastahan se lauantaina alkoi. :)

Nii :) ... Mä oon itse aivan paniikissa :ashamed: . Oon taas valvonut puoli yötä netistä etsien kaikkea tietoa taudeista :ashamed: . mutta eiköhän se tästä =) . Kiitoksia vastauksista =)

Voi sua... :hug: Lapsen sairastelu on tosi rankkaa henkisesti äideille.

Eiköhän se poju siitä toivu, jos sua kovasti vaivaa, niin käytä vielä lääkärissä. Parempi se käydä on kuin miettiä yöt valvoen :)

Yhteistyössä