Mikä ratkasu kun turvaistuin vie etipenkinkin tilan ja perhe ei mahdu autoon?! 2lasta ja vanhemmat.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja cukkis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja cukkis:
ETupenkille ei voi laittaa istuinta se ei ole vaihto ehto. Anteeksi jos alkutextissä sai väärän kuvan. 3 vuotias on jo kasvot menosuuntaan. '

- keskelle ei mahdu istuinta jos reunalla on istuin
- keskelle ei mahdu istumaankaan jos reunoilla on istuimet, ei mahdu edes sellainen koroke jakkara. ( kerran olisin kaverin lapsen ottanut kyytiin korokkeella taakse, mutta ei mahdu....)

Voisiko joku kertoa sitten istuinta joka veisi vähemmän tilaa takana selkemänosuuntaan niin että etupenkillä voisi istua.

Sitten vielä. Miten teette pitkää matkaa kun lapset näin pieniä ja takana ei olisi edes viihdyttäjää...heittelettekö vana etupenkiltä leluja takana istuvalle vauvalle jos meinaa pitkästyä? Siis ongelmahan ei ole kuin vaan ehkä reilu vuoden....Mutta matkataan mummolaan 700km niin siinä se ongelma tulee myös.

Meillä ei tosin noin pitkää matkaa ole (pisin mitä ajetaan ehkä noin 300km), mutta ajoitetaan se aina potentiaaliseen päiväuniaikaan.Mikäli on lapsilla hermot meinanneet mennä niin ollaan pysähdytty milloin mihinkin vähän jaloittelemaan,jotta jaksaa taas istua.Lisäksi matkassa on aina naposteltavaa kuten maissinaksuja tai muuta,joita tarjoillaan auliisti,jotta rauha säilyy.Tämä tosin vaatii auton imurointia heti perille päästyä,mutta pieni vaiva jos ei tarvitse kuunnella kiukkua koko matkaa.

Kerros nyt vielä mikä istuin teillä on käytössä sillä pienemmällä?

Ja lisään vielä,että meillä on graco Cosmic Comfort-istuin nuoremmalla,joak on nyt reilu kahden vuoden ikäinen ja tämä istuin mahtui hyvin myös Vectraan selkä menosuuntaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
siis 3 veen kanssa ei ole ongelmaa...mutta vauvaa olisi helppo juottaa maitoa tai muuta matkan aikana.

siis onko teillä siis ongelma, että sä et mahdu sinne takapenkille? onko miehesi pienempi (voiko tätä edes kysyä?) voisiko hän istua lasten kanssa takana ja sä ajaisit? (siis jos sulla on ajokortti)
Meillä ei olla istuttu lasten kanssa takana syystä että mulle tulee takana paha olo. Ei varsinaisesti istumisesta mutta kun siellä istuu niin lapset vaatii leikittäjää ja niin pitää istua sivuttain ja touhuta niin silloin tulee paha olo. En tykkää ajaa pitkiä matkoja joten me ei laitettu miestäkään sinne taakse paitsi jos oli poikkeustapauksia. Nyt kun on 3 lasta niin ei onneksi mahdukaan sinne taakse paitsi välillä kun vanhin tulee eteen istuun. Lapset pärjää kyllä takana yksinkin kunhan tottuu siihen ja eikai sitä maitoa tarvii olla koko ajan juottamassa. pidätte sitten maitobreikit erikseen ja pääsee muutkin jaloittlemaan.

graco Cosmic Comfort-istuin on meillä tulossa peinemmälle selkämenosuuntaan. Joo okei tarkennus mahdutaan sen aikaa kunnes se reuna pitää pudottaa siitä penkiltä alasa kun se kilomäärä tulee vastaan. Nyt kun muistelenkin tarkemmin sillonhan se etupenkki meni niin eteen ettei siihen mahdu.

Olen nähnyt kaverin autossa kuin tuo istuin on asennettu väärin, ei ole tiputettu sitä reunaa alas penkiltä kun kilomäärä tulee vastaan. Näin etupenkillä mahtuu paremmin istumaan.

ei mahdu kukaan sinne taakse istuimien väliin....pieni koululainen kerran tuli ja sekin oli puristuksissa. Joten meillä taitaa olla leveät istuimet vaan.
Itse voin ajaa pitkiä matkoja.... Mutta ehkä opetetaan pienempi vaan selviämään siellä ja jaksamaan istumaan...ja taukoja vaan sen mukaan kun ei viihdy enään.

Meillä on 3 lasta nyt ja perus 5 hengen auto. Itse istun edessä,mies ajaa ja lapset 1v8kk, pian 4v ja 5v istuvat takana. Isommilla on ollut 3v iästä lähtien koroke istuin irroitettavalla selkänojalla. Nyt siis meillä nuorin istuu turvaistuimessa kasvot menosuuntaan,keskimmäinen korokeistuimessa selkänojan kera ja vanhin pelkällä korokkeella. Tämä on meillä ainoa keino miten kaikki lapset mahtuvat kyytiin ja ovat silti jokainen oikeantyyppisessä istuimessa.

Ja aikana jolloin joku oli vauva niin ei me olla ruokittu ajon aikana vaan ennen lähtöä ja sit jos tarve vaatinut matkan aikana niin on pysähdytty ja hoidettu se siinä. :)

Alkuperäinen kirjoittaja cukkis:
ei mahdu kukaan sinne taakse istuimien väliin....pieni koululainen kerran tuli ja sekin oli puristuksissa. Joten meillä taitaa olla leveät istuimet vaan.
Itse voin ajaa pitkiä matkoja.... Mutta ehkä opetetaan pienempi vaan selviämään siellä ja jaksamaan istumaan...ja taukoja vaan sen mukaan kun ei viihdy enään.

joo noissa istuimissa on kyllä valtavia eroja. me ostettiin kanssa istuimet testaamalla, että mahtuvat meidän autoon. (meillä siis 3 lasta)

Meil on ratkaistu tuo siten, et kaukalo laitetaan apukuskin penkin taakse (telakallinen) ja esikko 2v:n istuin käännetään naama menosuuntaan ja kiinnitetään keskelle.. mut sit en tiedä ku kumpikin on isomassa istuimessa et miten toimitaan.. tietty jos keskellä on 3 piste vyö niin toisen istuimen saa siihen selkämenosuuntaan.. niin ja meil on A4 audi farmari

Meillä mahtuu astraan taakse 3 istuinta.. kun vaan katsoo, mitä istuimia ostaa. Apukuskilla ei ole mitään mieletöntä jalkatilaa käytössään, vaikkei se kyllä niin haittaa kun auto on mun ja mies kyydissä vaan satunnaisesti.

Kiitos kaikille vinkeistä. nyt sain taas uuden istuimen pohdittavaksi Concord Ultimax. Pitääkin alkaa ottamaan selvää vaikuttaisi aika mielenkiintoiselle istuimelle ja hyvin pieneen tilaakin menee.

Jep, noilla istuimilla tosiaan on kokoeroja - meillä farkku-mallinen Vectra -98 mulla käytössä, ja mie saan sopimaan 3 lasta istuimissaan (tai koroke, turvavyöistuin ja turvaistuin) takapenkille, ja vielä apukuskin penkin taakse ääriasentoon.
Isännällä on Astra 01 tai 02, farkku sekin, mutta minusta tuntuu että se ei olisi ihan yhtä iso sisätilastaan kun toi mun oma.

Mulla on kauppakassina tommonen 206 pösö ja sielläkin menee 3 lasta takana, yksi turvaistuimessa, toinen selkänojallisella korokkeella ja kolmas pelkällä korokkeella.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kiitos kaikille vinkeistä. nyt sain taas uuden istuimen pohdittavaksi Concord Ultimax. Pitääkin alkaa ottamaan selvää vaikuttaisi aika mielenkiintoiselle istuimelle ja hyvin pieneen tilaakin menee.

Ota selvää myös Kiddy Infinity Prosta. Me tykätään kovasti...

meillä on ford fusion, joka on oikeasti lyhyt auto. kun vaihdettiin vauva kaukalosta turvaistuimeen, niin ostettiin istuin sovittamalla. meille tuli Besafe Izi Combi, joka on kuulemma markkinoiden vähiten tilaavieviä. tutustu siihenkin ihmeessä!
apparin jalkatila on onneton, oli sitä jo kaukalonkin aikaan, mutta kyllä siellä istumaan pystyy, jopa mies 183cm, vähän polvet suussa, mutta kuitenkin :)

Alkuperäinen kirjoittaja oho:
Mä en pysty kuvittelemaan, miten jumalattoman isoja te aikuiset olette, tai sitten miten älyttömän pieni autonne on jos ei kerran kaksi lasta mahdu takapenkeille istuimineen? Mulla on ollut monenlaista autoa elämäni aikana, eikä yksikään mikään tila-auto, ja aina on mahduttu :o

Laitas ap kuvaa susta ja miehestänne ja vastaavasti autostanne, mä haluan nähdä teidät!

Esim meillä ei mahtunu. Autona toyota corolla ja minä varreltani 160cm. Silti mulla oli polvet etulaudassa ja äärimmäisen epämukavaa eikä mies mahtunu ollenkaan siihen vaan joutui ajamaan ihan aina vaikka matkaa ois ollu miten paljon. Mun takana istuin takaperin. Se pituustila kun ei autossa yhtään välttämättä riitä. Ja olen kyllä törmänny samaan muissakin autoissa missä olen kyydissä ollut. Nyt on poika toisinpäin ja autokin toinen. Ennemmin niin kun jäänti tienpäälle esim miehen migreenin takia eikä kukaan voi ajaa.