Mikä se mykoplasma on? Liittyykö pitkittyneeseen flunssaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja PL
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kävin tänään yksityisellä lääkäriasemalla ottamassa mykoplasma-testin ja peruslabrat,koska terveysasema ei suostunut.Palvelu oli erinomaista. Olen ollut kipeänä nyt lähes kolme viikkoa. Hengitysvaikeuksia,sitkeää yskää,ääni pois ,pientä lämpöilyä. Olen syönyt 2 antibioottia ,ei tehoa. Yksityislääkäri määräsi mykoplasmaan tarkoitetut lääkkeet heti aloitettavaksi,vaikka vastaus valmistuu 2 päivän päästä.Mykoplasma vasta-ainekoe ei ole kallis,vaikka niin väitetään .Se maksoi 48,70 e. Kannattaa mennä yksityiselle ,jos terrveysasemalta ei suostuta sen ottamiseen.

Useissa tapauksissa äitien D-vitamiinin puute voi olla hengenvaarallista vastasyntyneelle. Uskomme, että rutiininomainen päivittäisten lisäravinteiden tarjoaminen läpi raskauden ajan vähentäisi merkittävästi sellaisten äitien määrää, joilla on selkeästi vajausta D-vitamiinista, joka taas vähentäisi siihen yhteydessä olevien vakavien riskien määrää heidän lastensa kohdalla.

Vitamin D reduces risk of hospital-acquired infections
Vitamin D reduces risk of hospital-acquired infections | Vitamin D Council Blog

4000 IU/day (100µg/vrk( is recommended for pregnant women as safe and effective in producing a 50% reduction in many comorbidities of pregnancy such as preeclampsia and preterm labor. These results are from a randomized clinical trial done by Dr. Carol Wagner and Dr. Bruce Hollis of the Medical University of South Carolina. Dr. Wagner is interviewed here about that trial.
D*facts Pregnancy - YouTube

Euroopan Unionin elintarviketurvallisuuselin EFSA nosti D-vitamiinin turvallisena päiväannoksena pidetyn nuorten (11–17 v) ja aikuisten rajan 50 mikrogrammasta (µg) 100 µg:aan. Huippuvarovainen EFSA päätyi tähän tulokseen käytyään läpi uudet D-vitamiinitutkimukset. Vauvojen rajana on nyt 25 ja 1–10-vuotiaiden rajana 50 µg päivässä.
Ajankohtainen D-vitamiini - Itsehoidon artikkelit - Tohtori Tolonen

Lausunnossa mainitaan, että edes 250 µg päiväannoksella ei löydetty mitään haittavaikutuksia.
EFSA - Scientific Opinion of the NDA Panel: Tolerable Upper Intake Level of vitamin D

käytän vihreää helmeä se on moneen hyväen ole sairastanut flunssaa hoidan itseäni homeo paattisilla ai20neilla hitaasti mutta varmasti kokeile lue netistä se auttaa suolisto bakteeriin uussi soluja20 vutta olin kasvis syöjä söin myöstätä sepitää virkeänä auttaa masennukseen itse olen ollut alamaissa mutta nytolen virkeämpi unen laatuun arauhoittaa kiinalaiset syövät päivittäin hiukset kasvaa ovat vahvat itselläni kasvoi nuorena kantapäihin asti eikä lähde hiukset päästä olen 78 vuotta vanha hoidan lapsia

siitä saa vitamiinit .raudan oli anemia tällä sain raudan 140 tätä voi antaa lapsille mutta pinissä erissä aloita itse pienestä määrästäkukat kasvaa sitä olen syöttänyt kissalle laihtui 2kiloa jos haluat laihtua tässä hyvä lääke siihenkissan turkki tulee paremmaksikiiltää

Yhteistyössä