mikä siinä kaupassa käymisessä on niin hohdokasta??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Turkilmas

Vieras
Meillä tuo naapurin poitsu on joka päivä ehdottamassa meidän pojalle että menisivät kauppaan. Lopulta mun oli ilmoitettava että vain kerran viikossa saa meidän poika mennä. Ihan siitä syystä että meillä on kerran viikossa karkkipäivä ja myös siksi etten halua pojan luulevan rahan kasvavan puissa.

No nyt ollaan sovittu että karkkipäivisin, eli perjantaisin poika pääsee kauppaan. Kuitenkin tuli äsken tinkaamaan että päivä on pilalla jos ei pääse putiikkiin tänään. Neuvottelujen jälkeen myönnyin, mutta tietenkin niin että karkkipäivä siirtyi täksi päiväksi eli huomenna ei karkkia tipu.

Onko muiden lapsilla samanlaista kaupassakäynti vimmaa :o ? Meidän poika tykkää ihan hirmusti ja naapurin poitsu tuntuu olevan asian kanssa suorastaan fanaattisen innoissaan...kuuluukohan tuo tuohon ikään...

Kun tulee sellainen aika keväästä, ettei jäätelönsyönti ulkona ole enää järjetöntä alkaa meillä kuopuksella into käydä lähikaupassa. Mutta nyt on taas unohtunutkin. Kerran pari viikossa saa käydä, lisäksi ne kerrat, jos pitää jotain muuta käydä ostamassa, vaikka tilliä. Tuli kyllä kerran sillin kera kotiin :D

Muistan itse että tykkäsin eka ja tokaluokkalaisena hiplata kaupassa hienoja tavaroita, kyniä, kumeja vihkoja. Mitään en ostanut kun ei ollut rahaa. Kaverini kanssa sit kerran siivottiin hyllyt. Sitten kerran yritettiin varastaa tutteja. Kiinni jäätiin.

Alkuperäinen kirjoittaja fanta:
Kun tulee sellainen aika keväästä, ettei jäätelönsyönti ulkona ole enää järjetöntä alkaa meillä kuopuksella into käydä lähikaupassa. Mutta nyt on taas unohtunutkin. Kerran pari viikossa saa käydä, lisäksi ne kerrat, jos pitää jotain muuta käydä ostamassa, vaikka tilliä. Tuli kyllä kerran sillin kera kotiin :D

tilli ja silli...liikuttavan liki toisiaan :D .

Meillä loppuu kyllä siinä kohtaa kiinnostus kauppaan menemisestä jos sieltä pitäis vain ja ainoastaan jotain ruokaa ostaa. Vähintään pitäis saada vaivanpalkaksi patukka ostaa tai muuta :/

Mä olin just tollanen pikkupentuna. Saatoin ostaa kolme karkkipussia kerralla ja syödä ne samantien. Meidän naapurissa oli Siwa, ja kylläpä tuli säästöpossu tyhjennettyä monta kertaa.

Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:
tilli ja silli...liikuttavan liki toisiaan :D .

Meillä loppuu kyllä siinä kohtaa kiinnostus kauppaan menemisestä jos sieltä pitäis vain ja ainoastaan jotain ruokaa ostaa. Vähintään pitäis saada vaivanpalkaksi patukka ostaa tai muuta :/

Olivat kaupantädin kanssa tuumineet, että kumpaa se nyt voisi olla, kun matkalla ehti unohtua ja päätyivät silliin. :D Ei onneksi ollut vakavaa, söimme sitten silliä aterian lisukkeena, tillistä viis :D

Niin kyllähän mä sen ymmärrän että on tosi kiva ostaa omilla rahoilla ja tuntea itsensä isoksi =) . Ihmettelen vaan että miksi sinne putiikkiin pitäis päästä joka hemmetin päivä.

Onneks poika on aika kiltisti ymmärtänyt että rajoitetaan kaupassa käyntiä. Sitä on vaan välillä vähän vaikea selitellä miks meillä on vaikka mitä sääntöjä ja rajoituksia kun niitä ei naapurilla taas ole. Poika-raukka on hyvinkin usein kateellinen naapurin pojalle ja me vanhemmat tietty tosi katalia :|

Niin kyllähän mä sen ymmärrän että on tosi kiva ostaa omilla rahoilla ja tuntea itsensä isoksi =) . Ihmettelen vaan että miksi sinne putiikkiin pitäis päästä joka hemmetin päivä.

Onneks poika on aika kiltisti ymmärtänyt että rajoitetaan kaupassa käyntiä. Sitä on vaan välillä vähän vaikea selitellä miks meillä on vaikka mitä sääntöjä ja rajoituksia kun niitä ei naapurilla taas ole. Poika-raukka on hyvinkin usein kateellinen naapurin pojalle ja me vanhemmat tietty tosi katalia :|

rajat on rakkautta :heart:

Minä olen perustellut asian sillä, ettei makeaa syödä joka päivä, tähän asti on kelvannut se peruste =)

No nyt ollaan sovittu että karkkipäivisin, eli perjantaisin poika pääsee kauppaan. Kuitenkin tuli äsken tinkaamaan että päivä on pilalla jos ei pääse putiikkiin tänään. Neuvottelujen jälkeen myönnyin, mutta tietenkin niin että karkkipäivä siirtyi täksi päiväksi eli huomenna ei karkkia tipu.

Tänään on keskiviikko, eli tuon perusteella ei sitten torstaina ....

Minkä ikäisistä lapsista kyse? Jos on noin fanaattista tulee mieleen, että käyvät siellä varastelemassa esim. irtokarkkia. (ei millään pahalla kenenkään lasta kohtaan) Ala-asteikäisillä tämä on kovin yleinen vaihe.

Alkuperäinen kirjoittaja pilkunnussija:

Tänään on keskiviikko, eli tuon perusteella ei sitten torstaina ....

:o :o Onks tänään vasta keskiviikko :o ?? Hitto mä olin ihan torstaissa :ashamed: :ashamed: .

Voi jumaliste sentään. No, täytyy pojalle korjata että YLIhuomenna ei sitten oo karkkipäivää :snotty: .

Hyvä että nussit pilkkua, mulla on muuten torstai-hernekeitotkin jo tulella :D :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja frog2:
Minkä ikäisistä lapsista kyse? Jos on noin fanaattista tulee mieleen, että käyvät siellä varastelemassa esim. irtokarkkia. (ei millään pahalla kenenkään lasta kohtaan) Ala-asteikäisillä tämä on kovin yleinen vaihe.

Meidän poitsu aloittaa ekalla syksyllä ja naapuri menee tokalle. Tosin pojilla ikäeroa vain viitisen kuukautta, mutta naapuri edellisen vuoden joulukuussa.

Voi olla että mä olen sinisilmäinenkin, mutta en vaan voi uskoa että meidän poitsu uskaltais varastaa. Raukka kun potee järkyttävän huonoa omaatuntoa kaikesta. Kerran osti energiajuomatölkin ja sekoitti kofeiinin kaljaan. Ei sitten uskaltanut juoda tölkkiä vaan heitti pois ja tippa linssissä tuli heti tunnustamaan tekonsa mulle :D .

Mutta varmaan tekis hyvää tähdentää ja muistuttaa varastamisen vääryydestä.

Uusimmat

Yhteistyössä