Mikä siinä lasten vaatteiden nimikoinnissa on niin vaikeaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja niin miksi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
Miksi nimikoisin?
Mä en ole nimikoinu muutako ulkovaatteet ja harrastusvälineet.
En keksi miksi minun pitäis joka sukka nimikoida.

Sit on ihan turha itkee, et miks vaatteet vaihtuu siellä. Mut jos on rikas, ja rahaa ostaa joka mutkassa uusia kamppeita, niin ollos hyvä vaan.

Ja ihan vinkkinä, myös pph:n hommia helpottaa, jos on ne vaatteet nimikoitu... ;) Esim. samankokoisten tyttöjen sukkahousut menee varsin helposti päiväunien yhteydessä sekasin...

No omituinen on vanhempi, joka ei palauta hoitopaikkaan vahingossa heille tulleita vaatteita :o

Kun ne vanhemmatkaan eivät aina tunne lastensa vaatteita. Esimerkiksi jos vanhemmat asuvat erillään ei toinen vanhempi tiedä mitä toinen on ostanut ja vieraan lapsen vaate saattaa jäädä sille tielleen.

Alkuperäinen kirjoittaja ehe-ehe:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Miksi nimikoisin?

No eikö asiaa voi miettiä siltä kannalta, et helpotat hoitajien työtä? jos sua ei haittaa, että teidän uudet vaatteet katoaa, niin ajattele edes niitä hoitajia. Vai oletko sä niitä äitejä, jotka sitten karjuu siellä päiväkodin eteisessä, kun teidän Nico-Jadessan vaatteet on taas hävinneet, koska hoitajat on olleet huolimattomia?

Minkä hoitajan? Meillä lapset ovat olleet ihan kotihoidossa. Ja hoitaja ollut meillä. Et ei ne minnekkään vaihdu.

Ehkä sinun pitäisi mennä töihin vain ihan tahallasiko heittäydyt tyhmäksi.

Olen töissä kyllä... mut eihän tässä alun pitäin ollut mitään puhetta et tämä ketju on vain päiväkotilaisten vanhemmille tarkoitettu.

Alkuperäinen kirjoittaja erika:
Kun ne vanhemmatkaan eivät aina tunne lastensa vaatteita. Esimerkiksi jos vanhemmat asuvat erillään ei toinen vanhempi tiedä mitä toinen on ostanut ja vieraan lapsen vaate saattaa jäädä sille tielleen.

Ja tässäpä isketään asian ytimeen: jos nimet olis vaatteissa, niin vaikka erillään asuva vanhempikin löytäis ne, tsi hoitaja osais antaa oikeat vaatteet oikealle hoitajalle mukaan ;)

Alkuperäinen kirjoittaja ehe-ehe:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Miksi nimikoisin?

No eikö asiaa voi miettiä siltä kannalta, et helpotat hoitajien työtä? jos sua ei haittaa, että teidän uudet vaatteet katoaa, niin ajattele edes niitä hoitajia. Vai oletko sä niitä äitejä, jotka sitten karjuu siellä päiväkodin eteisessä, kun teidän Nico-Jadessan vaatteet on taas hävinneet, koska hoitajat on olleet huolimattomia?

Minkä hoitajan? Meillä lapset ovat olleet ihan kotihoidossa. Ja hoitaja ollut meillä. Et ei ne minnekkään vaihdu.

Ehkä sinun pitäisi mennä töihin vain ihan tahallasiko heittäydyt tyhmäksi.

Olen töissä kyllä... mut eihän tässä alun pitäin ollut mitään puhetta et tämä ketju on vain päiväkotilaisten vanhemmille tarkoitettu.

No eikö se nyt ole itsestään selvää, ettei äiti nimikoi kotihoidossa olevan lapsensa vaatteita?? Vai onko sellaisia äitejä olemassa, jotka ei erota edes kotona omien lastensa vaatteita toisistaan ja nimikoi sen takia itseään varten? Ehkä oli vähän huono otsikko, mutta oletin, että tyhmempikin tajuaa, että vain hoidossa olevien lasten vaatteet pitää nimikoida. Mutta joo näköjään meitä on moneen junaan ja osaa jää asemalle.

Mitäpä sitä turhaa nimikoimaan, kyllä tarhantäteillä on aikaa etsiä ja pitäs kyllä tuntea kaikkien 20 kullannupun vaatteet..mitä siitä vaikka rivissä on 6 saman kokoiset ja näköiset kengät tai muut vaatteet..kai ne hajusta pitäisi tuntea ja jos ne menee hukkaan saa täti parka huudot ja etsiä niitä hiki päässä joka lapsen lokerosta.... Yhden lapsen vaatteiden nimikointi on kuitenkin helpompaa kuin tunnistaa 20 nimetöntä vaatetta..koittakaapa vaikka itse.

Alkuperäinen kirjoittaja :):
Miksi nimikoisin?

No jos on 15 paria samanlaista ja samankokoista sukkaa (esim) niin voihan ne vähän mennä sekaisin hoidossa, tosin samahan se on jos lapsi tulee kuitenkin sukat jalassa kotiin, oli ne sitten omat tai kaverin ... vai?

no hyi.....

Hyvä aihe.
Ihmettelen kun meidänkin päiväkodin eteisessä on iso laatikko nimikoimattomia vaatteita eikä ne kenellekkään kelpaa. Hoitajat ei tunnista kenen ne on ja epäilen ettei kovin moni vanhemmistakaan tunnista tai muista oman lapsen vaatteita. Joukossa on lähes uusia hanskoja, puseroita ja parit kengät.

Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
Miksi nimikoisin?

Sit on ihan turha itkee, et miks vaatteet vaihtuu siellä. Mut jos on rikas, ja rahaa ostaa joka mutkassa uusia kamppeita, niin ollos hyvä vaan.

Ja ihan vinkkinä, myös pph:n hommia helpottaa, jos on ne vaatteet nimikoitu... ;) Esim. samankokoisten tyttöjen sukkahousut menee varsin helposti päiväunien yhteydessä sekasin...

No omituinen on vanhempi, joka ei palauta hoitopaikkaan vahingossa heille tulleita vaatteita :o

Näitä omituisia vanhempia on muutama mein tarhassa.
Meil on vaatteet nimikoitu, niillä nimikointinauhoilla mitkä on ommeltu kiinni vaatteeseen.
Yks talvi hävis uus kypärähattu, siinä oli ulkopuolelle taakse hatun "helmaan" ommeltu tuo niminauha, niin et taatusti näky kenen on! No silti oli hattu vaihtunu jonkuu toisen kanssa. Mein lapsel oli päässä paljon isompi samanlainen hattu kun hain. Hatus oli kaverin nimikirjaimet. Ens tarhassa tädit tutki kaverin kaapin ym. ei löytyny. Sanoivat että menkää nyt tällä hatulla kuitekii kotii. Huomen sit vaihetaan hatut.
No tottakai myö vietii hattu seuraavan aamun, vaan eipä mein hattuu löytyny.
Tätit kysyi kaverin äidiltä ja se oli iha hoomoilasena et en mie mitää mistää hatusta tiedä, ei oo meillä :o
Eli jos niil ei ollu mein hattuu, mut meil oli niijen, niin hein laps oli kävelly kovas pakkases pää paljaana kotia! En iha uskonu eikä tarhan täditkään, mut minkäs teet. Ei sitä voinu lähtee toisen kotiin tekeen tupatarkastusta kun äiti kert väittää ettei oo :headwall:

Sama kävi myöhemi nimikoitujen rukkasten kanssa (sama lapsi ).
Ja kaulurikin hävis, oli vaihtunu toiseen nimikoituun.
Ei enää huvittais palauttaa toisen omaa, nimellä varustettua kun me ei saada kuitekaa omiamme takas :kieh:
mut rehellisyys kuitekii minuu vaivaa niin meen ain palauttaan :ashamed:

Yhteistyössä