Mikä siinä on että äidit vaunujensa kanssa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Koiranulkoiluttaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Koiranulkoiluttaja

Vieras
ovat kuin maailman omistajia. Esim. kaupassa usein käänävät vaunut poikittain käytävälle, niin että muut eivät pääse ohi.

Samaten kävelytiet, kun ulkoilen koirani kanssa. Siinä on pulkat ja kaikki ihan poikittain ja ei hievahdetakaan. Lässytetään vaan sille omalle mussukalle!

Raivostuttavaa!!! Ja minullakin on lapsia, mutta oikeasti.

koiranpaskaa ei kyllä kattele mielellään mutta on sen koirankin pissattava johonkin.

täällä taitaa tosin olla niin fiksuja kusettajia etteivät lasten leikkipaikalle tuo koiraa vessaan.

Itse ihmettelen, että miksi muut ihmiset eivät kertakaikkiaan voi antaa lastenvaunujen kanssa kulkeville tietä! Mikä ihme siinä on? Ei vaunuja voi missää penkalla työntää ja jalkakäytävälläkin tarvitaan sopivasti tilaa. Ei nyt poikittain kuitenkaan tarvis olla.... Niin kuin ei koiranulkoiluttajien eikä muiden kanssa. Mutta, tosiaan en sitä ymmärrä, että miksi pitää kaupassakin, esim. kerran lindexissä oltiin vauvan kanssa, mä kattelin jotain vaatteita ja vauva nukkui turvakaukalossa lattialla, joku älypää puski vaunujen kanssa siihen ja vielä vaunut osu mein vauvan kaukaloon sen lähtiessä siitä! Onneks ei vauva heränny, mutta ei todellakaan aatella toisia ihan yhtään. Ja vaunuissahan on valjaat, että voi sen lapsen siihen laittaa, ettei tartte niitä vaunuja niihin kaikista kapeimpiin hyllynväleihinkin raahata mukana... Tai sitten menee suosiolla ilman lapsia kauppaan. Näin.

minä aina välillä huomaan olevani juuri sillä tavalla levällään ja korjaan kyllä sitten tapani, mutta eipä sitä aina osaa olla niin hyvä, joten olisi kiva jos ihmiset silloin huomauttaisivat asiasta ystävällisesti :)

Mua ärsytti usein koiranulkoiluttajat, jotka kävelivät vastaan väärällä puolella tietä. Ilmeisesti siksi että tokossa kai pidetään koira vasemmalla puolella aina. Ei siinä mitään, mutta aika hemmetin hankala lähteä väistämään noita koiran ulkoiluttajia niiden vaunujen ja ehkä jopa oman koiran kanssa. Usein oli kuitenkin pakko kun se koirantaluttaja pysyi itsepäisesti siellä väärällä puolella tietä.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
kyllä minua koiran ulkoiluttajat raivostuttaa enempi, antavat kakkia ja pissiä lasten lumikasoihin, ihan ällöttää

Vai ovat lumikasat jo lasten kasoja?

Ohhoh, missä näin määritellään, että lapset ovat aina etusijalla?

todella ärsyttäviä ovat! mut HUOM jotkut äidit!, ite aina rattaiden kans siirryn että toiset pääsee hyllylle, samoin ostoskärryjen kanssa.. niin myös pihalla ja muuallakin. ja tosi usein oon myös tavannut näihin keskellä tietä oleviin rattaisiin eikä viitisitä väistyä..

kyllä minua koiran ulkoiluttajat raivostuttaa enempi, antavat kakkia ja pissiä lasten lumikasoihin, ihan ällöttää

Hei, koirat on MUN lapsia. ;) <3 Meidän IHMISlapsille on pihassa lumikasoja tolkuttomat määrät eikä pissin pissiä. En mä edes tykkää, että ryöhyävät tuolla katujen varsissa tai muualla. Hankkikaa köyhät iso piha maalta, sinne kun tekee kunnon lumivuoren traktorilla niin on lapsilla tilaa leikkiä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

ei sinne lumikasoihin koirien paskat kuulu! kyllä niille on ihan omat jätesäiliönsä. mutta koirien omistajilla taitaa järki olla aika jäässä, kun esim. tienvierustoja katselee.

No nyt kun saa ihan virallisesti valittaa, niin avaudutaan nyt, että kerran oli bussissa yksi äiti-vaunut yhdistelmä ja kyytiin pyrki rollaattorilla kulkeva vanhus. Tää äiti katsoi kiinteästi ikkunasta sitä äääärettömän mielenkiintoista helsinkiläistä lähiömaisemaa, eikä tehnyt elettäkään, että olis kääntänyt niitä vaunuja, että pappa olisi päässyt kyytiin. Kun vieressä seisonut mies yritti siirtää vähän vaunuja niin johan alkoi vihainen puhina. Sitten kävi vielä niin, että se oli joku vanhanmallinen bussi ja rattaat leveät, eikä siihen mahtunutkaan sitä rollaattoria. Noh, tämä äiti vaan istui takapuolellaan ja vanhus peruutti rollaattori kolisten takaisin pysäkille sateeseen. Itseänikään ei tod. olisi houkuttanut jäädä vaunujen kanssa bussista ja antaa paikkaa tälle vanhukselle, mutta kyllä voin ihan ilman jeesustelua sanoa, että niin olisin itse toiminut.

Tähän se menee, kun eläimet tulevat liian tärkeiksi.
Mutta jo luomisjärjestys sen kertoo, ensin ihmiset sitten eläimet!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Hei, koirat on MUN lapsia. ;) <3 Meidän IHMISlapsille on pihassa lumikasoja tolkuttomat määrät eikä pissin pissiä. En mä edes tykkää, että ryöhyävät tuolla katujen varsissa tai muualla. Hankkikaa köyhät iso piha maalta, sinne kun tekee kunnon lumivuoren traktorilla niin on lapsilla tilaa leikkiä.

mun ei tarvitse maalle lähteä lasteni kanssa! kyllä ne on sitten koirat jotka lähtee ennemmin. lapsia ja koiria älköön kukaan tule mulle rinnastamaan. ne eivät ole verrannollisia keskenään, ikinä! koirat on elukoita, lapset taas ihmisiä! siinä se ero, te kaikki eläinsuojelijat.

En minäkään ymmärrä! Ja silti just minun kärryt on poikittain siellä kaupan käytävillä ja eräänkin ihmisen päälle olen vaununi tyrkännyt... Pyytelen kovasti aina anteeksi ja yritän parantaa tapani ja taaaaas teen sen. En tiijä. Hahmotushärö? Ja oikeasti, tahallani en sitä tee, se vaan tapahtuu. Ja yritys hyvä kymmenen on, että ei tapahtuisi. Tuota jalkakäytävällä poikittain -juttua en pysty allekirjoittamaan, kosk tulee aina edettyä eteenpäin lenkkeillen ja sen verran hyvät renkaat rattaissa, että väistänkin kyllä hyvin reunaan, jos vastaantulijan huomaan.

Alkuperäinen kirjoittaja juu ei:

ei sinne lumikasoihin koirien paskat kuulu! kyllä niille on ihan omat jätesäiliönsä. mutta koirien omistajilla taitaa järki olla aika jäässä, kun esim. tienvierustoja katselee.

ASIAA! ei nillä kaikilla paljon pakota...

Alkuperäinen kirjoittaja sivusta vastaaja:

Tähän se menee, kun eläimet tulevat liian tärkeiksi.
Mutta jo luomisjärjestys sen kertoo, ensin ihmiset sitten eläimet!

Ei kun se ongelmallinen kohta on siinä, että sitä NicoPirjoa pitäisi KIELTÄÄ ja OHJATA se puhtaaseen lumeen leikkimään. Eihän sellaista voi tehdä! Nykylapsen leikkipaikka on missä vaan ja milloin vaan se haluaa leikkiä. Ravintola, kauppa, bussi, kirkko... Ei ole sellaista paikkaa jossa lapsen odotettaisiin uskovan kieltoa/neuvoa. Eihän se ole inhimillistä ollenkaan, lapsen ohjaaminen sopivaan paikkaan leikkeihinsä!

MIKÄÄN ei voi kyllä silti olla ärsyttävämpää kun tuplavaunuillaan kaikki paikat tukkivat mammat. Yleensä tietysti vain yksi lapsi kyydissä, tärkeintä on että busseihin ei mahdu muita tai kaupan käytävillä ei pääse kukaan ohi. Että risoo.

Mua kanssa ärsyttää se, että lähes kaikki mammat tukkivat kaupan käytävät vahinkovankkureillaan ja isommat teletapit juoksentelevat ympäri kauppaa ilman valvontaa holtittomasti.

Alkuperäinen kirjoittaja La mama X 3:
No nyt kun saa ihan virallisesti valittaa, niin avaudutaan nyt, että kerran oli bussissa yksi äiti-vaunut yhdistelmä ja kyytiin pyrki rollaattorilla kulkeva vanhus. Tää äiti katsoi kiinteästi ikkunasta sitä äääärettömän mielenkiintoista helsinkiläistä lähiömaisemaa, eikä tehnyt elettäkään, että olis kääntänyt niitä vaunuja, että pappa olisi päässyt kyytiin. Kun vieressä seisonut mies yritti siirtää vähän vaunuja niin johan alkoi vihainen puhina. Sitten kävi vielä niin, että se oli joku vanhanmallinen bussi ja rattaat leveät, eikä siihen mahtunutkaan sitä rollaattoria. Noh, tämä äiti vaan istui takapuolellaan ja vanhus peruutti rollaattori kolisten takaisin pysäkille sateeseen. Itseänikään ei tod. olisi houkuttanut jäädä vaunujen kanssa bussista ja antaa paikkaa tälle vanhukselle, mutta kyllä voin ihan ilman jeesustelua sanoa, että niin olisin itse toiminut.

no ei se sitä tarkoita että tuon äidin olisi pitänyt jäädä, mieti nyt vaikka johki neuvolaan/lääkäriin aika ja sinne menossa tai mihin tahansa.Oishan se pappakin voinut mennä taksilla :) ei ole niin mustavalkoista...

Yhteistyössä