Mikä siinä on, että lapsen pitää illalla tulla kipeäksi noin kaksi minuuttia sen jälkeen, kun terveyskeskuksen päivystys on mennyt kiinni?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja metsänpeitto
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

metsänpeitto

Vieras
Katsooko se lapsi kelloa, että jahas nyt se on kahdeksan, paukautan päälle kuumeen ja kipua, kun nyt on lähin päivystys tunnin matkan päässä, eikä tarvi mennä tohon terveyskeskukseen? :|

Sitten huudetaan ja itketään koko yö, ja kun tulis aamu että päästään jo päivystykseen, niin lapsi sanoo että ei mua enää satu. Ja kuumekin on laskenut lämmöksi.

Joten jäät miettimään, että menikö tää nyt tällä ohi. Ei kannata mennä enää päivystykseen, kun toinen on paremassa voinnissa. Mitä järkeä on viedä sinne lasta, ja sanoa että sillä oli eilen kuume ja yöllä sitä sattui.

Ja ihan saletisti se kuume kuitenkin nousee taas tänään illalla klo 20.02 :headwall:

Meidän neiti (10 v) sairastu ekan koulupäivän jälkeen, ekaksi oli pientä lämpöä, päänsärkyä ja sitten kuume nousi tuonne 38 asteeseen ja tuli kurkkukipu. Käytiin sitten eilen illalla päivystyksessä mutta passittivat takasin kun mentiin niin myöhään ettei lääkäri olisi enää ehtinyt kattoa tyttöä. Antoivat kuitenkin uuden ajan tälle aamulle ja käytiin sitten aamulla päivystyksessä. Kuume on laskenut, kurkkua valittaa vielä mutta ei todettu mitään bakteeria minkä takia olisi pitänyt saada lääkekuuri mutta silmätulehdus todettiin, siihen saatiin tipat 5-7 pv:ksi. Oon tässä miettinyt että jos neitin kurkku ei ole huomen aamulla enää kipeä eikä ole kuumetta niin voinko päästää kouluun vaikka toi silmätulehdus onkin kun kuitenkin on lääkekuuri aloitettu? Ei tuon ikänen haluisi sairastaa kovin kauaa aikaa.

Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miksi pitää viedä päivystykseen jos tulee kuumetta? Eikö voi ensin muutama päivä lääkitä kotona?

No ei tän lapsen tapauksessa, sehän siinä just onkin :/
No sitten kannattaa lähteä sinne päivystykseen/lääkäriin jo nyt.
Jos on korvatulehdus, niin se on yleensäkin makuuasennossa (lue: yöllä ) kipeämpi.

mä oon kans huomannu saman että kun tk menee kiinni klo:22.00 niin johan alkaa esim. korvakipu tai kaadutaan että pitää lähtee ompeleen )poikaa on jouduttu ompelemaan jo 3krt :/ ) touhukas poitsu ja ikää 5,5v. :D

Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto:
Saatiin yks lapsen lääkäreistä kiinni, oli sitä mieltä että jos on lievää lämpöä tänään vielä illalla, niin aamulla mentäis huomenna terveyskeskukseen labroihin mut tänään ei tarvis mennä.

En mä oikein noista korvista osaa sanoa :/ Lääkkeitä meillä on kyllä kotona, paitsi mitään puuduttavaa ei ole. Että jos tarvii niin voin vaan soittaa ja kysyä, että aloitanko antibiootin vai en.

Eikö antibiootin aloittamiseen tarvita kuitenkin tutkimus, että on tulehdus, jota pitää hoitaa? Vai onko lapsella joku perussairaus, jonka takia tiedät, että kuumeilun takia aloitetaan aina antibioottihoito?
Jos normaalia flunssaa/korvakipua plus kuumetta, niin särkylääkkeillä mä menisin huomisaamuun, mutta kun tosiaan teillä voi olla eritilanne.
Pikaista paranemista! :hug: