Mä olen ajatellut sen niin, että näillä utelevilla sukulaisilla ei ole omaa elämää tai siinä ei tapahdu tarpeeksi. Tai sitten jotkut ihmiset ovat vaan luonteeltaan liian uteliaita. Pahin utelija on n. 60-vuotias nainen jota näkee pakolliset kaks kertaa vuodessa. Viimeksi nähtäessä hän kysyi mm. koska olen viimeksi käynyt gynekologilla (?? ketä kiinnostaa?). Pahinta ei oikeastaan ole se, että hän kyselee minun asioistani. Tavallaan ymmärrän sen, vaikka kysymykset menevätkin aina liian henkilökohtaisten juttujen puolelle (ainakin omasta mielestäni).
Pahinta utelijassa on mielestäni se, että hän "tietää" kaksi lapsuudenkaveria. Siis tietää ulkonäön ja nimet, ei ole koskaan ollut yhteydessä heihin tai heidän perheisiinsä. Jostain syystä hän kuitenkin aina kuulustelee myös näiden henkilöiden asioista eli: montako lasta kavereillani on, millaisten miesten kanssa ovat lapsensa tehneet, ovatko naimisissa, minkälaisessa talossa asuvat, onko rahaa, onko töitä, millainen parisuhde jne. Itseäni ainakin kismittäisi, jos joku kavereistani puhuisi minun asioistani jollekin omalle uteliaalle sukulaiselleen, joten en halua puhua omien ystävieni asioista eteenpäin ollenkaan. Varsinkaan siis täysin tuntemattomalle henkilölle. Mutta sitähän tämä utelija ei ymmärrä yhtään.
Mikähän saisi nämä utelut loppumaan?