Mikä siinä on niin vaikea uskoa, ettei kaikilla ole tukiverkkoa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmistuin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Tumpula:
Ap, mäkin kaipaisin sitä että saisin edes joskus käydä vaikka lääkärissä ihan yksin. Aina pitää ottaa lapset mukaan, ei paljon gynereissut houkuta. :whistle:

Mietin vain tarviiko lastenhoitajan olla sydänystävä tai sukulainen?

Tarkoitan että jos kuitenkin on avoimessa päiväkodissa tai kerhoissa tutustunut muihin lähiseudun äiteihin niin eikö joltain voisi kysyä pystyisikö tämä katsomaan lapsi muutaman tunnin. Luvata siinä vastapalvelukseksi tehdä saman hänelle.

Joskus mulla pää ahdistuu, kun mä ymmärrän, että jos minä tai mies kuollaan tai pahimmassa tapauksessa molemmat niin noille lapsille ei jää ketään. Minä en niinkään kaipaa enempää ystäviä minulla 2 sydänystävää tosiaan on, asuvat tosin kaukana, mutta ollaan yhteydessä ja kerran vuodessa kesällä aina nähdään. Mutta noilla lapsilla, niillä ei ole muita kun me vanhemmat, Se varmaan riittääkin kun on pakko, mutta mikään ihannetilannehan se ei ole.

Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:

Tarkoitan että jos kuitenkin on avoimessa päiväkodissa tai kerhoissa tutustunut muihin lähiseudun äiteihin niin eikö joltain voisi kysyä pystyisikö tämä katsomaan lapsi muutaman tunnin. Luvata siinä vastapalvelukseksi tehdä saman hänelle.

Voisi varmasti. Mun on vaan hyvin vaikea pyytää apua vieraammalta. Mä en halua olla vaivaksi. :ashamed:
Säälittävää, tiedän.

Voisi varmasti. Mun on vaan hyvin vaikea pyytää apua vieraammalta. Mä en halua olla vaivaksi. :ashamed:
Säälittävää, tiedän.

Mutta lähellä asuvan lapsiperheen kanssa voikin tehdä diilin, että hoidetaan lapsia vastavuoroisesti. Silloin ei ole vaivaksi, vaan kumpikin hyötyy.

Säälittävää, tiedän.

Samma här. Kyllä se täällläkin olisi ollut vaikeaa noin aloittaa. Onneksi löytyi kaveri joka ensin kerkesi kysyä meiltä lastehoitoapua ja tarjosi sitten itse samaa. Sen jälkeen tuo hoitoringin laajentaminen olikin jo helpompaa.
:D

Yhteistyössä