Mikä siinä on niin vaikeaa ymmärtää ettei rappukäytävissä saa niitä vaunuja säilyttää?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kyllästynyt"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="jokunen";24162825]"Meillä virallinen järjestyssäännöissä ilmoitettu ja PALOTARKASTAJAN hyväksymä rattaiden ja vaunujen säilytyspaikka on nimenomaan porrasaulassa portaiden alla."

Mitäs tähän sanotte? Jos palotarkastajan hyväksymä, voisin kuvitella että palotarkastaja osaa asiansa paremmin kun tavallinen tallaaja.. Ehkä?[/QUOTE]

Kummasti sekä sisäasiainministeriön pelastusosasto (esim. kerrostalon | Neuvontapalvelu ja kerrostalon | Neuvontapalvelu ) että Suomen Pelastustusalan keskusjärjestö (Spek / Suomeksi / Paloturvallisuus / Kerrostaloasujalle) on sitä mieltä, ettei rappuun saa jättää tavaraa. No onneksi ne ei osaa hommiaan niin hyvin kuin palotarkastaja, joka on heti jumalasta seuraava.

Alkuperäinen kirjoittaja röppö;24162673:
Mutta jos toimitaan MÄRÄYSTEN MUKAAN.Opettele lukemaan...
Ei määräyksiä noudattaessa riko lakia :D

Et pysty siis arvioimaan itse sitä(kään), että pitäisikö käräyttää joku joka toimii MÄÄRÄYSTEN MUKAAN.
Onnea joka tapauksessa, ja jos sinulla on lapsia niin onnea etenkin kasvatustehtävääsi.

[QUOTE="vieras";24162963]Kummasti sekä sisäasiainministeriön pelastusosasto (esim. kerrostalon | Neuvontapalvelu ja kerrostalon | Neuvontapalvelu ) että Suomen Pelastustusalan keskusjärjestö (Spek / Suomeksi / Paloturvallisuus / Kerrostaloasujalle) on sitä mieltä, ettei rappuun saa jättää tavaraa. No onneksi ne ei osaa hommiaan niin hyvin kuin palotarkastaja, joka on heti jumalasta seuraava.[/QUOTE]

Niin totta toi jumalasta seuraava :D näin kun palotarkastajien kanssa yhteistyötä työkseen tekee... Ja varsinaiseen aiheeseen ei ole lakipykälien suhteen marpattamista, noudatan niitä. (Mutta saatan poistua tulipalotilanteessa porraskäytävään tilanteesta riippuen. Kun sitä ei ole laissa kielletty)

Alkuperäinen kirjoittaja röppö;24162673:
Mutta jos toimitaan MÄRÄYSTEN MUKAAN.Opettele lukemaan...
Ei määräyksiä noudattaessa riko lakia :D

Ai MÄRÄYSTEN mukaan. Mitähän ne märäykset on? Märäyksiä ei tartte noudattaa, mutta määräyksiä kyllä.

Nojoo, oli pakko kun itsekin tartut kirjoitusvirheisiin ja jankkaat tyhjästä vaikka tiedät mitä tarkoitetaan.

Tää on kyllä ihan uskomaton ketju. Seuraavaksi voidaan alkaa vängätä siitä että kyllä punaisia päin saa ajaa jos on kiire ja siitä ettei lasten tarvitse pitää pyöräilykypärää kun kukaan tällä kylällä ei oo koskaan itseään pyöräillessä satuttanut.
Ihan oikeesti ihmiset, kuinka tyhmä voi olla?

Tässä maassa tuntuu olevan tarpeeksi sitä tyhmyyttä ja palstalla se tuntuu vaan tiivistyvän...

Alkuperäinen kirjoittaja röppö;24161845:
Ei se elämä kysele millaisia muutoksia kukakin elämänsä varrelle tahtoo/toivoo...

:laugh: OMG, oletko tosissasi? Juu tässäpä peruste tehdä ihan niin kuin tykkää. Mä alan säilyttää autoani suoraan rapun oven edessä, mullahan voi olla vaikka kaksoset ja nilkka kipeä ja koira ja toi parkkipaikka on joskus niin kurainen. Kun ei se elämä aina kysele.

Nyt mammat ja idioottimammat ihan oikeesti, perkele!
Rattaita, vaunuja, pulkkia, fillareita, ukin kalsareita ei säilytetä rappukäytävässä. Tulipalot on aika harvinaista herkkua, mutta olen itsekkin työni ohella muutaman kerran juossut rappuja palon uhatessa ja siinä kiiressä ei vittu ole mitään aikaa ruveta väistämään mitään ylimääräistä. Sitten kun savu astuu kuvioon, hei maallikot, se hujahtaa aika vauhdilla (toivottavasti teijen tyhmimpienkään ei tarvitse koskaan sitä kokea) on siellä pimeää. Pienikin este voi olla hyväkuntoiselle ihmiselle tappava haaste ja paniikki tekee yksilöllisesti ihmeitä. Minä ratkaisen ongelmia ja toimin nopeasti ja määrätietoisesti kun jotain kamalaa sattuu, kaveri alkaa kiljua ja itkeä ja lamaantuu täysin - se ei pystyisi käsittämään miten kaatuneita käytävän tukkivia vaunuja siirretään jos ei nää ja tietää että kohta loppuu happi.

Eikö sitten taloudellisuuskaan -jos ihmishenget -eläintenhenget.. siis paloturvallisuus ei kiinnosta?
Maksaako vakuutusyhtiönne pöllityt vaunut kun niitä on säilytetty rappukäytävässä? Jos alueenne narkkarit ei vielä ole keksineet kuinka hyvin hilloa saa parikin vuotta vanhoista emmaljungista, kyllä ne kohta keksii. Ja ei mua ainakaan kiinnosta jos saan uuden karheet kaheksan huntin vaunut mistä ne on peräsin.

Mitä jos taloyhtiössä sattuu jotain, joku tuikkaa vaununne tuleen ja siitä synty rappuun, asuntoihin vaurioita? Korvaako vakuutuksenne oikeasti niiiiiiin isoja vahinkoja -etenkin kun olette omalla toiminnalla rikkoneet paloturvallisuus määräyksiä ja TALOYHTIÖN sääntöjä?

Olisiko aika vetää se pää sieltä perseestä pois ja alkaa miettiä vähän laajemmin? Onhan se pienestä asiasta niuhottamista ja äärettömän harvoin sattuu moisia vahinkoja -luultavammin tämän ketjun lukijoista kaksi kokee tsunamin lähietäisyydeltä kuin kaksi kokisi tulipalon, jossa tulee vahinkoja rappukäytävään jätetyistä vaunuista. Siltikin, kannattaako riskeerata -etenkin suuri määrä muita ihmisiä?

Ei oo meilläkään vaunuvarastoa- pyörävarasto on, mutta en halua ottaa riskiä pöllimisen tähden. On kuitenkin aika kalliit ja äärettömän tärkeet nuo vaunut..

[QUOTE="äiti";24162570]Tää on vähän sama kuin se yksi eilinen ketju, jossa yritettiin yhdelle äidilel selittää, että 3 v 3 kk ikäinen lapsi ei ole alta 3-vuotias. Eli jos se ei sinne järkeen mene, niin ei se mene. Osa meistä on valitettavasti syntynyt vähemmällä älykkyysosamäärällä, että perussääntöjen omaksuminen on mahdotonta. Tai vaikka aivot olisivat kunnossa, niin omat vanhemmat ovat opettaneet, että ei se nyt haittaa, jos ME niitä vaunuja siellä pidetään tai valehdellaan se lapsen ikä Puuhamaahan mennessä.[/QUOTE]

Mää tykkään tästä.

Oon jonkun aikaa alkanu pitää enempi turpaani kiinni ja kuuntelee muita ihmisiä ja oon todennut että valitettavasti meillä on selkeästi älykkyydessä eroja ihan suomalaisten kesken, vaikka kaikki saa sen ekan 9-10v samaa opetusta ja valtaosa jatkaa vielä senkin jälkeen jossain koulussa tai aktiivisesti työelämässä. Ite oon vähän tyhmä kun suutun, mutta tarpeeksi älykäs olemaan sääntöjen mukaan ja mm. siivoamaan omat sotkuni ympäristöstä. Käväsin tässä viimeviikolla todella upeassa, historiallisessa kaupungissa, kuten moni muukin -jäljistä päätellen. Ei siinä muuta voinut ajatella, kuinka typeriä ihmiset on sotkiessaan.

Harmillista vaan, että ne huomattavasti vähemmällä aivokapasiteetillä tallaavat myös lisääntyy - ehkä ongelmat siirtyy vaan sukupolvelta toiselle, vai onko se vain kasvatuksesta kiinni?

Minä en käsitä tätä vouhkausta!

KUKA niitä vaunuja säilytää siinä KULKUVÄYLÄLLÄ??!
Yleensähän ne ovat jossain kulmauksessa / rappujen alla poissa kulkuväylältä.
Ja toisekseen, se mahdollisnen pyromaani voi tuikata tuleen vaikka rappukäytävässä olevan käytävämaton, joten eipä mennyt läpii teorianne joka kerrostalon rappukäytävissä päivittäin käryävistä vaunuistakaan.
Älytöntä kohkaamista! Tuntuu, että toisilla ei ole kerrassaan muuta tekemistä opäivisin, kun ripustella olemattomai lippulappusia pitkin porraskäytäviä ja naapurin postiluukkuja. Menkää vaukka töihin!

[QUOTE="vieras";24161793]Niin, miten sä tosiaan saat ne lapset ja kauppakassit kotiin?[/QUOTE]

RÖPPÖ?! Huhuu? Mulla jäi tää vaivaamaan, kerrotko tosiaan, miten tuo onnistuu ilmankaan vaunuja? "Pitäähän tuossa ison mahan kanssa saada se vauva ja parivuotias kauppakasseineenkin sisälle samaan aikaan. Siinä paljoa enää yhdet rattaat katastrofissa tunnu."

[QUOTE="äiti";24162570]Tää on vähän sama kuin se yksi eilinen ketju, jossa yritettiin yhdelle äidilel selittää, että 3 v 3 kk ikäinen lapsi ei ole alta 3-vuotias. [/QUOTE]

Toi kuulostaa sen verran hauskalta, että pyydän linkkiä :-)

Yhteistyössä