mikä syöttötuoli olisi hyvä??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nenna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
triptrapin puolesta minäkin puhun...ei saa kaatumaan niin kuin tavallisen tuolin vaikka tönäseekin pöydästä haloilla...ja muutenkin säätyy hyvin lapsen kasvaessa. Itse olen ostanut käytettynä.

mutta onkose ihan pienelle hyvä, joka on juuri oppinu istumaan.. saako siihen niitä vöitä varmuuden vuoks? sit mua hämäää se et siin ei oo sitä pöytä osuutta.. onko siitä haittaa ettei sitä ole?

Alkuperäinen kirjoittaja nenna:
mutta onkose ihan pienelle hyvä, joka on juuri oppinu istumaan.. saako siihen niitä vöitä varmuuden vuoks? sit mua hämäää se et siin ei oo sitä pöytä osuutta.. onko siitä haittaa ettei sitä ole?

turvakaari ja pehmusteet niin tuskin muut tuolit paljon sen parempia ovat? meillä on ollut kaksi erityislasta joilla motoriikassa paaaaaljon häikkää, istumaan oppiminen kesti kauan jne. Ja fysioterapatin ohjeiden mukaan situtettiin tuossa jo ennen kuin osasivat itse istua, pienin omakehitteisin tuin. Eli en usko terveen, normaalisti kehittyvän lapsen kanssa tulevan ongelmia. :D

Mitään pöytää en ole itse osannut koskaan edes kaivata, pöydän ääressä meillä lapset ovat noissa istuneet. Tuntuu että joku kiinteä pöytä siinä olisi ollut vain hankala ja tehnyt edemmän siivottavaa. Tiedä sitten jos sellaiseen olisi tottunut?

Meillä on ollut Ikean Antilop, jossa kiinteä pöytä, jossa hieman korotetut reunat. Tottumiskysymys varmaan, mutta mä olen ollut siihen pöytään todella tyytyväinen. Meidän lapsi haluaa tosi innokkaasti syödä ja juoda itse, ja siinä pysyy paremmin sotkut "aisoissa". Vedetkin pysyvät valumatta lattialle, kun lapsesta on tosi mielenkiintoista toistuvasti kumota muki ylösalaisin ja katsoa mitä tapahtuu. Voisihan tuon kieltääkin alusta saakka, mutta mä olen halunnut antaa tutkia maailmaa noinkin ja opetella siinä sivussa juomaan eikä ole tarvinnut aina itse olla haukkana estämässä kaikkia lapsen keksimiä fysikaalisia kokeita.

Ei meillä ainaa ole mitään pöytää koskaan kaivattu, se on juuri sopivan korkuinen ihan tavallisen ruokapöydän kanssa, pöydän päässä on meillä aina pienet syöneet. Vöitä ei ole käytetty, kaarikin otettiin aina pois, kun rupesi kiipeilemään. Istuinlevyn syvyyttää säätämällä saa parhaiten säädettyä sopivan tukevaksi.

Sitten vieraat, joilla on isompi lapsi, ihmettelevät miten huono tuoli on, kun eivät oikein saa tungettua isompaansa siihen pienen säädöillä :D

Meillä on ollut Ikean 10? maksava muovinen syöttötuoli. Selän taakse ollaan laitettu pehmuste kun tytöt olivat ihan pieniä. Minusta hyvä kun on muovia, saa hyvin putsattua vaikka suihkun alla. Ajaa asiaansa yhtä hyvin kun kalliimpikin malli. Nuorin nyt 3v ja istuu edelleen siinä.

entäpä minkäslaisia ne on ne triptrap kopiot, onkohan ne hyviä, eivät olisi niin kauhean kalliita?

http://www.lastentarvike.net/tuote/184/esprit-saadettava-syottotuoli-valkoinen

tai

joku emma easy?

yli 20v kokemuksella meillä hyvin menestyneitä ja kestäviä tuoleja ovat olleet niementehtaitten vanha perustuoli ja nyt muutaman vuoden lisätuolin tarve ilmeni niin sofus syöttötuoli tukeva ja jämäkkä.

Joku oliki pohtinu samaa asiaa ku mä. Tripp trapp tuoli on meijän kukkarolle liian kallis mut noita "kopioita" löytyyki vaikka minkälaisia...

Joku noista varmaan hankitaan...
Pikku Piian tuoli miellyttäs silmää ehkäpä eniten...

http://kaksplus.fi/keskustelu/t1724186

Triptrap - niitten vauvavermeiden kanssa se on oikeen hyvä pienellekin ja en mä koskaan oo mitään pöytäosaa kaivannu syöttikseen: siinähän tuo on pöydän vieressä kuitenkin ja pöydän tasolla.
Triptrap senkin takia, että se muokkaantuu lapsen mukana.
Noista kopioista oon tavannu vaan pari tosi hempulaa, jotka on alusta alkaen olleet vaan vähän sinnepäin ja kestokyky olematon. En muista minkä merkkisiä ne on olleet.

entäpä minkäslaisia ne on ne triptrap kopiot, onkohan ne hyviä, eivät olisi niin kauhean kalliita?

http://www.lastentarvike.net/tuote/184/esprit-saadettava-syottotuoli-valkoinen

tai

joku emma easy?

Meillä on juuri tuollainen Espritin säädettävä syöttötuoli ja ollaan oltu tosi tyytyväisiä, ei ole mikään rimpula ja säädöt toimii hyvin. Maksettiin siitä kyllä näköjään paljon enemmän. Meillä on punainen joka maksaa tuolla nyt alle 70?.

Yhteistyössä