Mikä talvikenkä on paras pienelle lapselle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kengät
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kengät

Vieras
Toisessa ketjussa haukuttiin Reiman kenkiä jäykiksi. Osa on sitä mieltä, että Kuomat on myös huonot jalalle. Mikä mielestäsi on hyvä talvikenkä pienelle lapselle? Kun siis kengän pitäisi olla tukeva, mutta ei liian jäykkä jne sen lisäksi, että on lämmin ja vedenpitävä.

Minä olen tykännyt Vikingin goretexeistä. Tänä talvena ostin ne Reimatecit ja tosiaan ovat aika jäykät. Kuomat taas on liian fletkut mun makuun, eikä pidä vettä. Lisäksi on kokemusta erilaisista nahkasista nilkkureista.

Mikä on sinun mielestäsi paras ja perustele mielipiteesi.

Hyvä kenkä on sellanen, että siinä on tarpeeksi tilaa. Pohja saisi olla suht joustava, eli jos kenkää kokeilee tyhjänä, pohja taipuu pikkasen vääntäessä. Ei ole tarkoitus olla kuin kipsi. Pienen lapsen nilkka olisi hyvä olla tuettuna. Ei kai sitten muuta.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Hyvä kenkä on sellanen, että siinä on tarpeeksi tilaa. Pohja saisi olla suht joustava, eli jos kenkää kokeilee tyhjänä, pohja taipuu pikkasen vääntäessä. Ei ole tarkoitus olla kuin kipsi. Pienen lapsen nilkka olisi hyvä olla tuettuna. Ei kai sitten muuta.

just näin. lasten jalat on erilaiset ja niinpä jokaiselle kannattaa ostaa sopiva kenkä oman jalan mukaan. paras aina antaa ammatilaisen katsoa sopiva koko.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:

Pohjan pitää taipua nimenomaan päkiä kohdalta, mutta kierrettäessä ei saa taipua.

Tepsut on laadukkaat, kosteudenpitävät ja nahkaiset. Lesti on useimmiten leveään ja/tai pulleaan suomalaislapsen jalkaan mukava. Koot loppuu kyllä jo 30.
Kavat on sitten seuraava meidän suosikeista normaali käyttökenkinä. Vikingin Goret on kyllä vedenpitävyydessään kumisaappaan veroiset, joten niitäkin käytämme talven loskakeleillä ja välikausilenkkareina.

Meillä on nyt ekaa talvea Viking goret ja olen ollut tosi tyytyväinen! Ne ovat todella pitäneet vettä ja kun pakkasta oli -15, niin pienet varpaat pysyi silti lämpiminä, kun oli villasukat jalassa. Eikä tytön jalat ole hikoilleet ollenkaan, vaikka käyttääkin sukkia, jotka ovat enimmäkseen puuvillaa. Mun mielestä ne on myös tarpeeksi jämäkät varresta, mutta toisaalta tarpeeksi taipuisat ja pehmeät. Meille ostetaan vastaavat myös ensi talvena :) .