Mikä tämä tarrajuttu on näissä muumimukeissa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ........................
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

........................

Vieras
Kun katsoo noita huutonetin myynnissä olevia muumimukeja, niin aina ilmoitetaan, että tarra on! Tai jos ei ilmoiteta, niin heti joku tulee kysymään, että onx tarra kans?!
Siis mitä lisäarvoa se tarra tuo sille mukille? Kun käsittääkseni se tarra on semmonen viivakooditarra, josta kauppa ottaa hinnan. Niin miksi ihmeessä se pitäis siinä pitää kiinni? Eihän se mukin kuviokaan näy kunnolla, kun sitä peittää joku typerä tarra.

No kuluuko se muki niin oleellisesti käytössä, että se on sitten pilalla?

No ei. Mutta suuremmalla todennäköisyydellä siinä on silloin jotain jälkiä.

Ja monet haluavat vitriiniinsä käyttämättömät mukit, siksi etsivät tarrallisia. Kausimukeissa tarralla on merkitystä siksikin, että se kertoo, mistä mukista on kyse (vuosi ja nimi).

[QUOTE="hhh";27719793]joku sano jossain että niitä tarroja saa ostaakin :D että jotkut laittaa 2-laatusiin niitä?![/QUOTE]

Se oli vitsi :D

Se on merkki käyttämättömyydestä.
Ei se mikään merkki käyttämättömyydestä ole.
Olen nähnyt myynnissä useita tarrallisia mukeja jotka ovat selvästi olleet käytössä. Joku jopa on maininnut nettikirppiksen ilmoituksessaan että on käytetty ja pesty tarroineen päivineen.
Nykyään saa myös kuka tahansa itse tehtyä kotiprintterillä uuden tarran kylkeen.
Ja netistä löytyy kyllä kyseisen kausimukin nimi- ja vuositiedot nopeammin kuin kaivamalla omasta kokoelmasta esiin se kyseinen muki.
Se "tarra" on siis toiselta nimeltään hintalappu, ja jos se olisi tarkoitus jättää mukiin kiinni, ei sitä liimattaisi mukin kylkeen niin että se peittää puolet kuvasta.
Kyseiset tarran perään kyselijät ovat useimmiten jälleenmyyjiä - ne jotka ostavat itselleen, eivät välitä tarroista. Itse revin ensimmäisenä kaikki tarrat pois vaikka olisi mikä supererikoisuus hyvänsä.