mikä ton 6 vuotiaan on!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Smeagol
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Smeagol

Aktiivinen jäsen
03.01.2005
7 024
0
36
joo tiedään. tylsää. mut mä oon ihan viimisilläni raskaana ja kyl ton klopin nyt pitäis ymmärtää et jos äitiin sattuu liikkuminen ni lepäilen tän päiväajan ja ku isi tulee kotiin ni aina tekevät jotain. mut silti jostain kumman syystä sen pitää koetella mua nää päivät. vehtaa, kiusaa pikkusiskoa, tuhisee ja sihisee ja pitää levotonta ähellystä koko ajan. ei siis viitsi edes yrittää tehdä ominpäin mitään. sit vinkuu ja kiukuttelee joka hemmetin asiasta.

Ainakin mun 6 vuotias tyttö on joka asiaan vastaan sanomassa eikä mikään homma tunnu olevan ok.
Kiusaa isompia sisaruksiaan eikä juurikaan leiki yksin. Mut niin on ollu muillakin lapsella eikä siis syytä huoleen...

Sillähän on 6-vuotisuhma.

Huolestuneempi voisit olla, jos se jäisi pois. Meillä yksi piti sen pari vuotta myöhässä sattuneista syistä.

Jaksamista, sitä se kyllä sinulta vaatii.

Alkuperäinen kirjoittaja Piika-äiti:
Sillähän on 6-vuotisuhma.

Huolestuneempi voisit olla, jos se jäisi pois. Meillä yksi piti sen pari vuotta myöhässä sattuneista syistä.

Jaksamista, sitä se kyllä sinulta vaatii.

voi kun tää poika on nii ihana ja humoristinen ja fiksu jos haluais. tuntuu et ite tekee vaan koko ajan väärin. heti menee piirtämään musta tai isistä jotain kauhukuvia ku me ollaan nii kamalia jos ei anneta hänelle kaikkea periksi, tai kielletään pahuuksia. tossa v-loppuna just lupasin muksuille trampoliinin jos 3 viikkoon ei hypitä sängyissä tai sohvalla, ja poika oli oikeen et yes sir! onnistuu, mut heti seuraavana aamuna mies heräsi ku nitisi uuden sohvan jouset ku siinä hypittiin tasajalkaa. siitä tuli jäähy ja trmapoliinin saaminen siirtyi. sitten poika jäähyllä piirsi isästä kauheen kuvan missä oli hampaat irvessä ja hän ja pikkusisko isän käsissä ja he oli ihan kauhistuneen näköisiä. ja hän vihas isää kun hän itse tiesi tehneensä kuitenkin väärin.

Mä olen kuullut puhuttavan, että 6 vuotiailla on pikkumurrosikä ja pojilla se on hormonaalisista syistä johtuen voimakkaampi kuin tytöillä. Ehkä lapsellasi on tällainen pikkumurrosikä menossa.

Alkuperäinen kirjoittaja Meade:
Mä olen kuullut puhuttavan, että 6 vuotiailla on pikkumurrosikä ja pojilla se on hormonaalisista syistä johtuen voimakkaampi kuin tytöillä. Ehkä lapsellasi on tällainen pikkumurrosikä menossa.

sitä mä oon miehellekkin sanonu. ihan ku teini ikäinen pikkupoika.

meillä on tuo 6v tyttö niinkuin murkku ikäinen.uhmaa ja paukuttaa ovea,jos ei mene mieliksi.sitten kun komentaa niin itkee että te ette välitä minusta.illalla hakeutuu syliin kyhjöttämään.

Meillä on tuo 6v neiti kanssa ihan pikkumurkku :o . Muutoin myös ihanan hassu, rauhallinen ja fiksu - mutta yhtäkkiä ihme vinkunaa pikkujutuista ja tahallista ärsyttämistä, valehdellakin alkanut.

Tolla on toki elämänsä aikana ollut kokoajan joku uhma päällä, viimeinen vuosi olikin tosi helppo... eikä tää nykyinenkään vaihe onneksi ihan kamalin ole, kunhan välillä ihmetyttää mihin se oma rakas katoaa ja tilalle tulee kiukku-iita.

Alkuperäinen kirjoittaja Terhikki:
Meillä on tuo 6v neiti kanssa ihan pikkumurkku :o . Muutoin myös ihanan hassu, rauhallinen ja fiksu - mutta yhtäkkiä ihme vinkunaa pikkujutuista ja tahallista ärsyttämistä, valehdellakin alkanut.

Tolla on toki elämänsä aikana ollut kokoajan joku uhma päällä, viimeinen vuosi olikin tosi helppo... eikä tää nykyinenkään vaihe onneksi ihan kamalin ole, kunhan välillä ihmetyttää mihin se oma rakas katoaa ja tilalle tulee kiukku-iita.

täällä oikein kaksoisolento. ihan samanlaista!

"Ihanaa",onko muidenkin 6vuotiaan alkanu"murkkuileen"...mä olen ollut jo helisemässä,ja mummu ihmeissään,et mikä meijän 6veehen on mennyt,kun aina ollut niin kiltti ja tottelevainen,ni nyt alkanu soittaan suutaan,joka asia on vähintään tylsää,väykyttää vastaan,ja saa sata kertaa sanoa asioista...meneekö tää ohi vielä ennen oikeaa murkkuikää??nyt sitten meille 1kk sitten syntyi vauva,mahtavasti vauvan ottanut,mutta alkanut itse lässyttään puhuessaan,en ole kommentoinut asiasta,vaan oottelen ohi menoa...

Alkuperäinen kirjoittaja Smeagol:
on uhma, ollut jo 1 vuotiaasta asti. millon tää loppuu? :ashamed:

Olen lohduttautunut ajatuksella, että 18-vuotiaana se loppuu, tai ainakaan äidin ei tartte enää siitä niin välittää...
:whistle:
:laugh:

ärsyttävää ku poika yllyttää koko ajan pikkusiskoaan tekemään pahojaan, ja sit jos saan pojan kiinni kolttosista, ni alkaa väkisin huutamaan että pikkusisko teki ei hän. valehtelee tosiaan usein, vaikka yritetty puhua vakavasti valehtelusta ym. menee kyllä jakeluun mutta jokus ei välitetä tippaakaan noista. paljon on hyvääkin sanottavaa mutta ne ikävä kyllä hautautuu välillä paskaan.

Meidän 6-vuotiaalla joskus heti herättyään naama rutussa, saattaa sanoa ihan heti, ettei oo mitään tekemistä tai on ihan tylsää. Vinkuu ja valittaa ihan pikku jutuista ja itkeekin herkästi. Välillä ovelana virnuilee ja valehteleekin. Tää kaikki on tullut nyt 6-vuotiaana eikä meillä ole tapahtunut elämässä mitään mullistuksia. Ilmeisesti tää on sitten asiaankuuluvaa uhmaa. Mutta kyllä on rasittavaa välillä isolla R:llä!

Alkuperäinen kirjoittaja 6-vuotiaan pojan äiti täälläkin:
Alkuperäinen kirjoittaja Smeagol:
on uhma, ollut jo 1 vuotiaasta asti. millon tää loppuu? :ashamed:

Olen lohduttautunut ajatuksella, että 18-vuotiaana se loppuu, tai ainakaan äidin ei tartte enää siitä niin välittää...
:whistle:
:laugh:

jooh, hehe. mies kun joskus valitteli et kaikki mukulat ja elukat nukkuu samas sängys et on vähä tukalaa, ni lohduttaudun välillä sillä et 15 vuotiaana sä et edes saa niitä enää tänne nukkumaan yötä.

Alkuperäinen kirjoittaja koppis:
Meidän 6-vuotiaalla joskus heti herättyään naama rutussa, saattaa sanoa ihan heti, ettei oo mitään tekemistä tai on ihan tylsää. Vinkuu ja valittaa ihan pikku jutuista ja itkeekin herkästi. Välillä ovelana virnuilee ja valehteleekin. Tää kaikki on tullut nyt 6-vuotiaana eikä meillä ole tapahtunut elämässä mitään mullistuksia. Ilmeisesti tää on sitten asiaankuuluvaa uhmaa. Mutta kyllä on rasittavaa välillä isolla R:llä!

juu, ja pojasta on tullut nyt paljon hellyyden kipeämpi ku aikasemmin.olen parina kertana heränny pojan kollotukseen ku parkuu jotain mein makkarin ovella. hätistän vaan sänkyyn ku on vaan sellasta huomion hakemista. sit aamulla kysyn et mikä yöllä oli, ni "ku mun selkä kutisi ja mä en ylettäny raapii"ihan ihme juttuja. ottaa vaan pattiin välil.

Taas kerran lohduttavaa kuulla että tämäkin kaikki vain kuuluu ikään enkä nyt aiheuttanutkaan itse lapsen muutosta liialla palstailulla tms :whistle:

Tuo valehtelu mua ottaa päähän, kun ennen aina tyttö innoissaan kertoi juttujaan ja taatusti aina totuuden. Nyt saattaa valehdella vaikka itse selvästi nähdään mitä on tehnyt tai pikkusisko kertoo.

No mutta edelleen silti pidän tuota nyt tällä hetkellä lapsista helpoimpana, vastassa siis 4v pikku-uhmis ja 6kk helppo vaavi.

Yhteistyössä