Mikä ton likan korvaa vaivaa..(juu ja tiedän että ette voi tietää..)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja villiviina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

villiviina

Aktiivinen jäsen
27.04.2005
3 685
0
36
Meidän neiti (7v) on valittanut korva kipua jo pari kuukautta. Lääkärillä käyty moneen kertaan ja mitään ei löydy.

Eilen testattiin kuulo terkka tarkastuksessa ja se kipee korva ei kuullu kaikkia ääniä :/

Pitäisköhän tässä alkaa huolestumaan :o

Vie erikoislääkärille. Kipua voi aiheuttaa moni asia mutta kyllä tuollainen kuulon alenema on minusta huolestuttavaa. Oletko katsonut korvan takusen, onko nenä tukossa tai muuta oiretta.

Alkuperäinen kirjoittaja nii:
Vie erikoislääkärille. Kipua voi aiheuttaa moni asia mutta kyllä tuollainen kuulon alenema on minusta huolestuttavaa. Oletko katsonut korvan takusen, onko nenä tukossa tai muuta oiretta.

Ei ole muita oireita ja takusetkin kunnossa.
Hmm... Mikähän sitä kipua vois aiheuttaa? Varaan kuiteskii ajan kunnon lekurille..

Alkuperäinen kirjoittaja sitruuna:
Jep, sitten pitää ehdottomasti mennä (hyvälle) korvalääkärille. Ei tuo muuten selviä.

Siis tarkoitin, ettei tuo asia muuten selviä. Tiedätkö ketään taitavaa korvalääkäriä tai voiko joku tuttu suositella? Eikö lastenlääkäri kehottanut menemään korvalääkärille tai suositellut ketään?

Jep, sitten pitää ehdottomasti mennä (hyvälle) korvalääkärille. Ei tuo muuten selviä.

Siis tarkoitin, ettei tuo asia muuten selviä. Tiedätkö ketään taitavaa korvalääkäriä tai voiko joku tuttu suositella? Eikö lastenlääkäri kehottanut menemään korvalääkärille tai suositellut ketään?

No ei se kehottanut. Sano vaan että ei ole tulehdusta.
Mä tiedän kyllä hyvän korvalääkärin joka hoiti tota meidän esikoista aikoinaan.

Alkuperäinen kirjoittaja viiviliina:
Alkuperäinen kirjoittaja nii:

Ei ole muita oireita ja takusetkin kunnossa.
Hmm... Mikähän sitä kipua vois aiheuttaa? Varaan kuiteskii ajan kunnon lekurille..

Kipua voi tulla vaikka siitä että ilmanvaihto nenän kautta ei pelaa. eli paine ongelmia. tämä voisi näkyä vaikka siinä että korvat menevät helposti lukkoon yms. Korva, nenä kurkkutautien erikoislääkäri pystyy kyllä asian paremmin selvittämään. Ja minulla on kipua tullut korvaan myös finnistä korvakäytävässä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja lto:
jos huudat lapselle niin tärykalvo voi vioittua ja tulee kipuja

Tätä on palsta aidoimmillaan. JOKA asiasta voi ja PITÄÄ syyttää äitiä. :laugh:

Tai sit mä oon syöny odotus aikana vaikka maksamakkaraa niin hällä on nyt sitte korvaan tullut siitä vaurioita..
Maltan tuskin odottaa että mitä seuraavaks..
:D

Eikös se ole arkipäivää, että vanhemmat ovat väsyneitä ja keinot mionilla vähissä? Itsellä kun hermo menee niin huudan ja siitä yritän oppia pois, olenko huono äiti? en muuten, mutta huutaessa kyllä. Kannan siitä vastuun.

ja osasiko lääkäri kattoa ettei korvassa ole mitään vierasesinettä painamassa ja kuuloa alentamassa. meinaan, kerran tuli mun vastaanotolle mies, jonka korvasta löyty pieni helmi. Korva oli vaivannut aina, mutta tulehdusta ei koskaan ollu. Kuulonalenemaa valitteli myös. Huuhtelun jälkeen semmoisen mutkan takana, vaikkukökkäreen alla olikin tuo helmi, joka oli korvaan ilmeisesti jo lapsena joutunut. Korva parani helmen poiston jälkeen ja kuulokin parani.

Alkuperäinen kirjoittaja viiviliina:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
jos huudat lapselle niin tärykalvo voi vioittua ja tulee kipuja

Tätä on palsta aidoimmillaan. JOKA asiasta voi ja PITÄÄ syyttää äitiä. :laugh:

Tai sit mä oon syöny odotus aikana vaikka maksamakkaraa niin hällä on nyt sitte korvaan tullut siitä vaurioita..
Maltan tuskin odottaa että mitä seuraavaks..
:D

3 porkkanaa päivässä sisältää vjo aarallisen määrän karoteenia. Älä jumantsuikkana sentäs syö, ku kynsiä. Raskaana tai ei. Varalta, ikään kuin Paavilla pallit.

Eikös se ole arkipäivää, että vanhemmat ovat väsyneitä ja keinot mionilla vähissä? Itsellä kun hermo menee niin huudan ja siitä yritän oppia pois, olenko huono äiti? en muuten, mutta huutaessa kyllä. Kannan siitä vastuun.

No kanna ku oot niin kätevä. :D

Noh, mä en ole väsyny ja huutaminen on mun mielestä aivan väärä tapa toimia. Ja mä en yhtään tykkää siitä itsekkään että mulle huudettais.

Alkuperäinen kirjoittaja terkkari:
ja osasiko lääkäri kattoa ettei korvassa ole mitään vierasesinettä painamassa ja kuuloa alentamassa. meinaan, kerran tuli mun vastaanotolle mies, jonka korvasta löyty pieni helmi. Korva oli vaivannut aina, mutta tulehdusta ei koskaan ollu. Kuulonalenemaa valitteli myös. Huuhtelun jälkeen semmoisen mutkan takana, vaikkukökkäreen alla olikin tuo helmi, joka oli korvaan ilmeisesti jo lapsena joutunut. Korva parani helmen poiston jälkeen ja kuulokin parani.

Joskus kuukaus sitte ku lekurissa käytiin niin huuhtelivat korvat ja sieltä tuli sellasta mönjää että, vaikka paljon olen nähnyt ni meinasin oksentaa..
Tosi tummaa ja jähmeetä roinaa ja paljon. Kipu helpotti mutta alkoi tas parin pv päästä uudestaan.

Eilen sen kuulotutkimuksen jälkeen mulla nousi huoli..

Yhteistyössä