mikä tossa läksyjen tekemisessä on nykyään niin vaikeeta..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ??????
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

??????

Vieras
Siis pitäisi istua lapsen vieressä ja katsoa ettei tuu yhtään virhettä.
Musta sen pitäisi ennemmin mennä niin että lapsi tekee läksyt ja sitten äiti tarkistaa. kun niitä ei nykyään kuulemma koulussa edes katsota onko läksyt tehty vaan vanhempien pitää siitä huolehtia.

Silloin kun minä olin koulussa läksyt tehtiin yksin eikä vanhemmat kuin korkeintaan tarkasti että ne on tehty eikä aina sitäkään.
jos läksyt oli tekemättä sai opettajalta puhuttelun.
Ja virheitä oli kaikilla joita yhdessä käytiin läpi.
Loogisesti ajateltuna virheistä oppii ja pettymykset opettaa. miksi näin ei saa nykyajan lapsilla olla?

minkäikäinen lapsi?kyllä mä ainakin istun tarvittaessa vieressä,kun ekaluokkainen tekee läksyt..muussa tapauksessa teen samassa huoneessa muita hommia,jotta voi kysyä tarvittaessa apua..siksi ei tarkasteta aina läksyjä,kun luokkakoot on niin isoja..opettajalta menisi koko tunti läksyjen tarkastamiseen..ei tarkoitus olekkaan,että sinä teet lapsen läksyt vaan voit olla siinä vierellä..

muoks,meillä ei ainakaan aleta tekemään muuta,ennenkuin läksyt on tehty..ja siihen tarkastamiseen nyt ei kauaa aikaa mene..ja virheet voi korjata yhdessä,lasta neuvoen..

Noin meilläkin oli.... Mikä ihmeen systeemi tuo sinun lapsellasi on??? Pitäisi varmaankin ottaa asia opettajan kanssa puheeksi... Mikä järki läksyissä on jos niitä ei tarkasteta ja ei kaikilla vanhemmilla ole mahdollisuutta kytätä tapsen selän takana kun se tekee läksyä... Vanhemmilla on useimmiten omat työt ei niiden tarvisi opettajien hommia hoitaa... :/

Alkuperäinen kirjoittaja Accra:
minkäikäinen lapsi?kyllä mä ainakin istun tarvittaessa vieressä,kun ekaluokkainen tekee läksyt..muussa tapauksessa teen samassa huoneessa muita hommia,jotta voi kysyä tarvittaessa apua..siksi ei tarkasteta aina läksyjä,kun luokkakoot on niin isoja..opettajalta menisi koko tunti läksyjen tarkastamiseen..ei tarkoitus olekkaan,että sinä teet lapsen läksyt vaan voit olla siinä vierellä..

muoks,meillä ei ainakaan aleta tekemään muuta,ennenkuin läksyt on tehty..ja siihen tarkastamiseen nyt ei kauaa aikaa mene..ja virheet voi korjata yhdessä,lasta neuvoen..

kyllä minä ymmärrän että opettajalla ei ole aikaa tarkistella koska luokassa on paljon oppilaita.
mutta siis se pettymyksen kautta oppiminen jää pois.
jos jotain asiaa ei ymmärrä niin toki haluan lastani auttaa.
mutta kun ei ole ainut lapsi niin en kerkeä koko aikaa olemaan varmistamassa meneekö tehtävät oikein.
onneksi saatiin lukipeli koska en kertakaikkiaan osaa äänteitä opettaa niin voin iltaisella opetella niitä ja auttaa lasta oppimaan lukemaan.

Pojan opettaja toivoo,että kotona ainakin silloin tällöin tarkistetaan läksyt ja laitetaan siitä merkintä, jotta opettaja ei suotta uudelleen tarkista niitä uudestaan.

eli lapsesi on ekalla?en mäkään osaa noita äänteitä oikeen opettaa..itse kun olen tavaamalla opetellut lukemaan aikanaan..mutta eiköhän se siitä suttaannu tavalla tai toisella!voisiko miehesi välillä auttaa/tarkastaa läksyissä?meillä se ei ole mahdollista,koska miehen äidinkieli on kaukana suomen kielestä :D parempi vaan,että mä hoidan ton äidinkielen neuvomisen..

Alkuperäinen kirjoittaja vicy:
Noin meilläkin oli.... Mikä ihmeen systeemi tuo sinun lapsellasi on??? Pitäisi varmaankin ottaa asia opettajan kanssa puheeksi... Mikä järki läksyissä on jos niitä ei tarkasteta ja ei kaikilla vanhemmilla ole mahdollisuutta kytätä tapsen selän takana kun se tekee läksyä... Vanhemmilla on useimmiten omat työt ei niiden tarvisi opettajien hommia hoitaa... :/

LÄKSYT ovat KOTITEHTÄVIÄ ja ne on tarkoitettu tehtäväksi kotona. Ne eivät ole opettajan hommia, mutta tarkistaminen on. Koulussa on niin kova tahti, että niitä tehtäviä ei ehditä kaikkia koulussa tunnilla tarkistaa. Oikeat vastaukset kyllä näytetään yleensä aina ja oppilaan pitää sanoa, jos hänellä on lasku väärin, jolloin se lasketaan yhdessä.
Lapsi joka ei koskaan tee kotitehtäviä jää tietenkin jälkeen jossain vaiheessa, koska ei harjoittele opetettuja asioita kotona, kun niitä ei kerran oppitunnin aikana ehditä jokaista käydä läpi.

Mutta kiva kun tässäkin asiassa opettajaa syyllistetään oppilaiden tuloksista. Tervetuloa kokeilemaan tätä työtä.
p.s. Nykyään jo ekaluokkalaiset osaavat huoritella ja haistatella opettajaa, että kyllä siellä kotona jotain opetetaan...

Alkuperäinen kirjoittaja ??????:
kyllä minä ymmärrän että opettajalla ei ole aikaa tarkistella koska luokassa on paljon oppilaita.
mutta siis se pettymyksen kautta oppiminen jää pois.
jos jotain asiaa ei ymmärrä niin toki haluan lastani auttaa.
mutta kun ei ole ainut lapsi niin en kerkeä koko aikaa olemaan varmistamassa meneekö tehtävät oikein.
onneksi saatiin lukipeli koska en kertakaikkiaan osaa äänteitä opettaa niin voin iltaisella opetella niitä ja auttaa lasta oppimaan lukemaan.

Olet hieno äiti! Kaikki vanhemmat eivät ehdi tai halua osallistua lapsensa koulunkäyntiin, koska omat tai lapsen harrastukset ovat tärkeämpiä...

Päiväkodissa yksi tyttö halusi leikissä olla äiti ja ehdotti muille lapsille, että ensin mennään jumppaan ja sitten kaljalle. Että sillä tavalla!!!

Yhteistyössä